Vieze lucht uit drinkfles/beker krijgen

Discussie in 'De lounge' gestart door Strandbal, 23 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Hallo dames

    Heeft iemand een tip om vieze limonade lucht uit een drinkfles te krijgen?
    Ik geef mijn zoon een tupperware drinkfles voor kinderen mee naar school, normaal doe ik er alleen water in.
    Maar alle kinderen krijgen elke dag pakjes drinken mee. Dus op vrijdag dacht ik dan geef ik een keer limonade mee, maar die lucht zit er nog in.
    Ik heb er al heet water in gegoten en met een flessenborstel mee gepoetst.
     
  2. Snoeki

    Snoeki Fanatiek lid

    30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Even in de vaatwasser( dat mag) of anders goed heet afwassen en dan een half uurtje in de diepvries.
    Werk hier prima bij de Tupperware flessen als er wel eens ranja in geweest is. ( komt hier ook maar zelden voor)
     
    Strandbal vindt dit leuk.
  3. NavyCrimson91

    NavyCrimson91 Niet meer actief

    Oh ik lees mee!

    Ik had per ongeluk water in mijn dopper laten zitten tijdens mijn vrije dagen.
    Nu, twee weken later, ruikt hij nog steeds muffig/stoffig. En de laatste paar slokken water smaken steeds naar kleio_O
    Gebruik 'm alleen voor water.

    Iemand hier nog een tip voor?:confused:
    Ik heb trouwens geen vaatwasser.
     
    Strandbal vindt dit leuk.
  4. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.847
    888
    113
    Vrouw
    Dit zijn de tips die ik voor je heb om die vieze geur uit de drinkbeker te halen:

    in de vaatwasser en daarna een half uurtje in de vriezer
    chloor en daarna de vaatwasser (heeft niet mijn voorkeur)
    azijn
    baking soda
    kokend water met citroensap
     
    Strandbal vindt dit leuk.
  5. aYh4L8

    aYh4L8 Niet meer actief

    Uitkoken, net als bij baby flesjes
     
    Strandbal vindt dit leuk.
  6. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.946
    6.042
    113
    Happyland
    Ik was zo slim om mijn Mepal bekers uit te koken en die kon ik weggooien. Waren helemaal vervormd door de hitte.:roflmao:
    Zal waarschijnlijk ander materiaal zijn.
    Hier vaak een vieze geur door melk.
    Spuit er een beetje Dreft in, warm water erbij en dat laat ik een poosje inweken. Werkt prima!
     
    VBJ82 en Strandbal vinden dit leuk.
  7. Cynnie1984

    Cynnie1984 VIP lid

    25 feb 2009
    6.014
    140
    63
    R'dam
    Even laten staan met wat schoonmaak azijn. Daarna goed uitspoelen. dat neutraliseert de boel :)
     
    Strandbal vindt dit leuk.
  8. Love1990

    Love1990 Niet meer actief

    Azijn of (bijna) kokend water met citroensap. Even laten staan en de lucht is er helemaal uit
     
    Strandbal vindt dit leuk.
  9. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    een mepal beker kopen:D


    Hier nooit last van :)
     
  10. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Azijn en anders een scheutje chloor. De chloor niet in laten werken, want dan blijft de chloor lucht erin hangen (ervaring :roflmao:).
     
  11. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Nou, ik heb toch een hele andere ervaring met Mepal bekers. We hebben er een stuk of 8, maar die gaan net zo goed stinken (met name van melk) en ze zijn inmiddels allemaal verkleurd van o.a. appelsap. Om de paar maanden vervangen we de ringen wegens schimmelvorming, maar de binnenkant van de bekers blijft ook ruiken. Helaas...
     
    2littlemonkeys vindt dit leuk.
  12. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Hmm, ik stop er geen melk in... alleeen sap... roosvicee of gewoon siroop
     
  13. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    En wat ben ik vandaag vergeten.... azijn!
    Ga het straks proberen met citroen en anders in de vriezer.
     
  14. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Dat werkte hier ook niet.. flessen waren allemaal vervormd.
     
  15. fafa

    fafa Niet meer actief

    @NavyCrimson91 Doppers nooit uitkoken! Kunnen ze niet tegen. Staat er ook op, als je ze koopt, maar dat had ik even gemist of was ik vergeten. Dus toen kon ik mn dopper weggooien.
     
  16. Loesje86

    Loesje86 Niet meer actief

    Ik vraag me dsn eerlijk gezegd echt af of je ze dan elke dag wel schoonmaakt? Hier al 2,5 jaar dezelfde mepal beker die elke dag mee naar school gaat met of taksi of melk. Maar hij is nog zo schoon als nieuw, ook de dop. Hij gaat hier elke dag in de vaatwasser.
     
  17. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Natuurlijk maak ik ze iedere dag schoon. Je denkt toch niet dat ik de volgende dag een vieze beker mee naar school geef? Zodra de kinderen thuis komen uit school, gaan de broodtrommels en bekers direct de vaatwasser in (deze gaat meestal 's avonds pas aan) en de doppen was ik direct met een sopje uit - juist om stank en schimmelvorming te voorkomen. (Om die reden spoel ik trouwens de bekers ook eerst goed uit voordat ze de vaatwasser in gaan.)

    De schimmelvorming in de ringen heb ik overigens alleen bij de bekers waar melk in gezeten heeft. De verkleuring heb ik alleen bij de appelsap. Het zuur van de appelsap lijkt wel in de beker te 'bijten'.

    Ben ik nu echt de enige die hier last van heeft?
     
  18. MiaMaria

    MiaMaria Niet meer actief

    Als ze afgewassen en gedroogd zijn, zou je ze open moeten bewaren. Dus met losse deksel/dop. Las ik laatst op m'n Dopper.
     
  19. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.645
    7.430
    113
    Vrouw
    Nooit problemen mee. En ik heb niet eens een vaatwasser..
    Soms spoel ik de bekers alleen even om met heet water. Afdrogen en zonder dop de kast in. 1x in de week haal ik de bovenkant en het rubber uit de dop en was die af. Echt geen stinkend bekers. Hier gaat er melk, chocomelk, yogi of limonade mee...
     
  20. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.204
    744
    113
    home sweet home
    Een gewoon theezakje (earl grew) in de beker doen. Zorgt dat de vieze luchtjes verdwijnen. Werkt namelijk ook goed in de koelkast tegen geurtje.
     

Deel Deze Pagina