Vieze smaak in de mond.

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door MoesCH, 5 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoesCH

    MoesCH Fanatiek lid

    23 jan 2009
    4.302
    1.389
    113
    Vrouw
    Wat kun je doen tegen een vieze smaak in je mond?
    Vooral in de middag en avond word ik er zelfs misselijk van.
    Kauwgom helpt niet, dat smaakt ook vies en water ook niet. Tanden poetsen is ook al zo vies...
    Alleen tijdens het eten is het even weg.
    Iemand tips??
    Denk niet dat emasefene of iets hier tegen helpt?
     
  2. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.004
    5.077
    113
    Super vervelend inderdaad! Ik heb het bij vlagen, vorige zwangerschap meer last van gehad. Bij mij hielp vooral op iets zoets zuigen. Zuurtjes bijvoorbeeld en hoestpastilles van Dampo vond ik fijn, beetje thijmsiroop smaak. Niet zo lekker voor je gebit natuurlijk, maar bij mij was het na 11e/12e week ook weer weg.
     
  3. MoesCH

    MoesCH Fanatiek lid

    23 jan 2009
    4.302
    1.389
    113
    Vrouw
    Dank voor je tip! Heb het idee dat zoetigheid het hier erger maakt. Ik ga iig hoestpastilles proberen. Tot week 11/12.. dat duurt dus nog wel even :|
     
    Muisje2016 vindt dit leuk.
  4. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.878
    3.849
    113
    Vrouw
    Heb je ook een hele droge mond? Dan zou je een mondgel kunnen proberen. Die zijn verkrijgbaar bij de drogist en apotheek. Wel even opletten dat je er een kiest zonder alcohol.
     
    MoesCH vindt dit leuk.
  5. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.010
    7.332
    113
    Vrouw
    Oh dit was ik alweer vergeten maar dit had ik ook! Is verdwenen in het tweede trimester.. waterijs hielp op de een of andere manier wel wat.
     
    MoesCH vindt dit leuk.
  6. Kate87

    Kate87 Bekend lid

    11 jan 2017
    636
    595
    93
    Ohh nu je het zegt weet ik het weer! Ik had dat ook zo erg het 1e trimester! Niets hielp. Maar het werd veel erger van melkproducten, elke vorm!
    Hier hielp echt niks. Is even doorkomen.
    Met 12 weken werd het minder!
     
    MoesCH vindt dit leuk.
  7. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.048
    874
    113
    Vrouw
    Het is een vieze ijzer / metaalsmaak. Ik heb er (nog) geen last van maar ken het wel van vorige zwangerschappen. Wat bij mij hielp van op iets zuigen, pepermuntjes, zuurtjes, antaflu, napoleon's, lolly etc.

    Andere tips:
    - een hard gekookt ei
    - spoelen met zuiveringszout. (theelepel oplossen in glas water en daarmee spoelen en niet daarna meteen wat drinken of naspoelen met water, dan is het effect meteen weg.)
     

Deel Deze Pagina