Vilt voor klittenband

Discussie in 'De lounge' gestart door LadyKikker, 18 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.826
    1.674
    113
    Vrouw
    Voor mn werk (gehandicaptenzorg) probeer ik een activiteit voor een bewoner te creeren met klittenband.
    Hiervoor heb ik vilt nodig waar de haak kant van klitteband op blijft plakken.

    Weet iemand of ik daar speciaal vilt voor nodig heb, of kan het met ieder soort vilt?? Vind het zo zonde om maar vanalles te bestellen, terwijl ik niet weet of het werkt.
     
  2. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.945
    8.761
    113
  3. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    #3 Mamavandrie34, 21 jan 2022
    Laatst bewerkt: 21 jan 2022
    Uit ervaring weet ik dat wolvilt wat stuger is dan vilt gemaakt van kunstvezels (de meeste knutselvilt die je kan kopen). Maar of klittenband niet blijft plakken op dat tweede weet ik niet. je ziet op pinterest zo veel van dat soort activiteiten dat ik me haast niet kan voorstellen dat je er speciaal wolvilt voor moet halen
    Edit: ik vraag me zelfs af of je uberhaupt klittenband nodig hebt. Kijk deze link: https://buggyandbuddy.com/mixed-chameleon-felt-set-free-pattern/ vilt blijft vanzelf ‘klitten’ op vilt. Ze heeft het over vilt van acryl gemaakt.
     
  4. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.476
    1.715
    113
    Ik weet niet wat je precies bedoelt, maar je hebt klittenband met een plakkende achterkant wat je ergens op kunt plakken. De kanten “ klitten” dan in elkaar als je zowel man als vrouw gebruikt. Maar vilt op vilt klit ook. Ik had vroeger voordat het in werd al een kerstboom gemaakt van vilt en de kerstballen van vilt plakten erop zonder iets. Van Nijntje heb ik ook een spel met een bord van vilt waarop je andere figuren kan “ plakken”.
     
    LadyKikker en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  5. Jo33

    Jo33 Actief lid

    20 jul 2011
    380
    24
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb ooit een soort tafeltent gemaakt met daarop een vilten boom genaaid, daar had ik dan weer vilten appeltjes bij gemaakt die je er met klittenband op kon plakken. Dit was gewoon regulier vilt, niks bijzonders. Dat werkt dus prima.
     
  6. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.826
    1.674
    113
    Vrouw
    Thnx! Heb inmiddels een pakketje vilten hobby stofjes binnen.
    De "haak" kant van klittenband plakt hier prima op!

    @Catou Het gaat ook een beetje om het gevoel/geluid wat klitteband lostrekken geeft. Vilt op vilt zal wel blijven hangen, maar geeft niet hetzelfde gevoel/geluid.
    (Ze scheurt veel papier. Dat wil ik vervangen voor klitteband activiteiten)
     
  7. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.476
    1.715
    113
    Leuk dat je nog even uitlegt wat de bedoeling is. Hopelijk valt het in de smaak bij haar!
     
    LadyKikker vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina