Vind het zo gek...

Discussie in 'De lounge' gestart door moontjejl, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontjejl

    moontjejl Bekend lid

    15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Ik weet zeker dat mijn overburen ook zijn verblijd met een babytje :D
    Al bijna een week....
    Zag nl mijn kraamverzorgster naar buiten komen, en nu ook iedere dag..Kijk nl zo op hun huis 8)
    maar je ziet helemaal niks verder...
    Bedoel geen boodschap aan de gevel geen bezoek...helemaal niks....
    Alleen haar mama komt weleens langst en zijn broer en thats it!
    Ja ik weet het leven en laten leven...Maar vind het zo gek...
    Wij zijn hier altijd heel uitbundig en iedereen mag het weten dat er een babytje bij is....Gevel is al van een km te zien zeg maar :confused: :D
    Nee valt wel mee hoor minstens een slinger voor het raam...
    Zij zijn ook gewoon nederlands....
    Zucht....hoezo nieuwschierig....
    Dat zal het voornamelijk wel zijn denk ik :rolleyes:
    Misschien een leuk kameraatje voor mijn jongste telg dacht ik.... :oops:
    Achja vind het gewoon zo gek...kon het zelf wel van de daken roepen zal ik maar zeggen...

    Greets Monique
     
  2. linnepin

    linnepin Fanatiek lid

    25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Ja, ik wilde het ook wel aan iedereen laten weten eigenlijk. Had ook een bord in de tuin staan en een slinger voor het raam. Misschien is het onverwacht gekomen en hadden ze niks van versiering in huis. Of ze hadden er gewoon geen zin in. Maar ik snap jou wel, jij bent gewoon lekker nieuwsgierig en wilt weten wat het geworden is en hoe het heet..... Zou ik ook hebben hoor.
    x Linda
     
  3. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Wij hadden ook niks in de tuin of voor de ramen en bij ons liep het ook niet storm met visite, hebben we zelf zo gewild, en dat doen we nu weer..

    Het is een tijd om zelf te genieten, niet om een ander te laten genieten.

    Ieder zn eigen.
     
  4. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik ben ook niet van plan om iets in de tuin neer te zetten of de eerste periode veel mensen uit te nodigen. Lekker rustig aan. De buren hoeven toch niet te weten dat er een baby bij is? De begin periode vind ik echt privé!
     
  5. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    :thumup: helemaal mee eens!
     
  6. Renate28

    Renate28 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Inderdaad....je komt erg nieuwsgierig over.
     
  7. lucie

    lucie Actief lid

    13 mrt 2007
    335
    0
    0
    Tja, ieder zijn eigen manier...
    Bij mijn broer ging het net zo... geen slingers, beschuit met muisjes etc... :confused: Ze vonden het zelfs vervelend dat de buren/buurt een ooievaar in de tuin hadden gezet... :confused:

    Ik heb daardoor geleerd dat andere mensen daar eigen keuzes in maken en dat je die moet accepteren... :(
     
  8. Beastie

    Beastie VIP lid

    9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    heb je al bedacht dat het misschien niet meer leeft...dan heb je evengoed recht op kraam hulp ..had me schoonzus namelijk ook..en dat mannetje heeft maar 4 uur geleeft na een zwangerschap van 41 weken en 6 dagen... :rolleyes:
     
  9. mariekebalm

    mariekebalm Fanatiek lid

    31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Hier is het ook niet de gewoonte dat we iets ophangen of neerzetten...de mensen die het moeten weten zijn toch wel op de hoogte...
     
  10. Niet meer actief

    Ja ok, maar laten we eerlijk zijn, volgens mijn zijn de meeste mensen wel van het uitbundige.... wij hadden ook 2 weken lang alles uitbundig buiten staan.... en bij ons verder op 1 dag balonnen meer niet... ah ja ieder zijn meug niet waar
     
  11. AnneMica

    AnneMica Bekend lid

    11 jul 2007
    731
    1
    0
    Ja precies, iedereen moet dit op zijn eigen manier doen. Wij willen ook geen grote ooievaar in de tuin. Wij willen slingers voor het raam hangen en evt. ballonnen. Wij zijn niet zo close met de buurt en uitbundig zijn we wel naar familie en vrienden toe.
    Ook snap ik het best dat mensen wel uitbundig doen in de tuin, ieder zijn meug...
     
  12. esther79

    esther79 Actief lid

    4 mrt 2007
    146
    0
    0
    ziekenverzorgende
    hellevoetsluis
    Er zijn idd genoeg mensen die voor een eerste week rust kiezen..geen slingers, geen visite..die doen ook de kaartjes pas na de 1e week op de bus..waarom niet..ieder zijn eigen keus hierin..
    En idd..Je weet niet of er misschien wel iets ergs aan de hand is..
     
  13. Essebes

    Essebes Fanatiek lid

    7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Ik ga m'n tuintje ook leuk versieren met van alles en nog wat hoor, lijkt me erg leuk!
    Maar goed ieder voor zich natuurlijk.
    Het kan ook dat het baby'tje misschien niet gezond is geboren, kan me voorstellen dat je dan geen slingers oid wilt.
    Maar laten we er maar vanuit gaan dat ze niet van slingers, balonnen & ooievaars houden en dat het een gezond kindje is! ;)
     
  14. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Idd er kan wel iets mis zijn gegaan, maar verder vind ik het hoort er toch bij versiering? het is toch feest?
     
  15. moontjejl

    moontjejl Bekend lid

    15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Ja das waar!
    Kan ook iets mis zijn! :oops:
    maar eh gats...
    nee helemaal niet aangedacht joh :oops:

    En als ze het om de privé doen zal ik ook maar geen kaartje in de bus doen namens onze kids dan?!
     
  16. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Zou ook even wachten met een kaartje tot je ze bijv. met de baby naar buiten ziet komen. Ja, en als alles goed is, zou ik gewoon een kaartje in de bus doen, slingers of geen slingers, dat vinden ze vast leuk. Wie weet zijn het gewoon niet van die uitbundige mensen, ieder zijn meug.
     
  17. hi moontje!

    haha wat grappg dat je zo naar de buurtjes zit te kijken..!
    miss is er wel wat aan de hand, maar een kaartje is altijd leuk toch? vind ik hel attent van je!
    rach
     
  18. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    een kaartje zou ik idd ook mee wachten.

    Wij hadden het hier ook behoorlijk versiert. Een bord in de tuin. slinger voor de raam en vlaggetjes en balonnen in huis. We hebben alles 5 weken laten hangen :oops: ik vond het zo gezellig.
    Zeker toen ik uit het zh kwam en ons huisje was versierd.
     
  19. Niet meer actief

    waarom zou je slingers ophangen voor een ander, ja het is feest maar als mn man jarig is hang ik toch ook geen slingers voor de raam haha.

    nee wij hebben dat wel gedaan maar een beetje meer respect voor degene die dat niet willen, hoezo egoistisch dat jij vind dat er slingers moeten hangen?
     
  20. Milla

    Milla Niet meer actief

    Ik zou geen kaartje sturen, die mensen kiezen er niet voor niets voor het niet te vieren.. Stel je voor dat jij een kaartje stuurt en het kindje is overleden..

    Ik vind dat ieder het voor zich moet weten, en respecteer ieders mening hierin, maar persoonlijk vind ik het raar als mensen niets in hun tuin zetten of niemand uitnodigen, of het op geen enkele manier willen vieren. Misschien is dat hier in het zuiden anders dan in het noorden van het land, maar ik heb dat hier nog nooit van iemand gehoord. Zover ik weet is het hier altijd met versiering, beschuit met muisjes, geboortekaartje, bezoek of kraamfeest.
     

Deel Deze Pagina