vind het zo moeilijk

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door dafne, 3 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dafne

    dafne Actief lid

    25 dec 2010
    248
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op 27 juli jl. verloren we ons engeltje Elize* na 26 weken zwangerschap.

    Ondertussen zijn we weer opnieuw aan de slag gegaan, maar toch vind het heel zwaar telkens mijn regels er weer doorkomen. Ben zo bang dat het erg lang gaat duren, dat ik de maandelijkse telleurstelling niet ga aankunnen, of er zelfs nooit meer een kindje gaat komen voor ons.


    Ook kan ik niet meer oprecht blij reageren als collega's of vriendinnen zwanger zijn, hoewel ik het hun van harte gun, doet het bij mij dan toch ergens pijn.

    Zijn er nog sterrenmama's die dit ervaren en hoe gaan jullie ermee om?

    Hoe gingen jullie om met de telleurstelling na alweer eens je menstruatie te krijgen?

    alvast heel erg bedankt lieve meiden...
     
  2. Jente2010

    Jente2010 Fanatiek lid

    21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

    om te beginnen veel sterkte

    ik zelf heb
    miskraam okt2009
    maart 2010 miskraam
    sept 2010 vroeggeboorte 24w en zoontje overleden

    ik heb wel een geluk ik ben elke amand zwanger als ik dit wil. ikw erk wel met ovulatietesten en was er telkens direct mee zwanger

    mss eens proberen

    succes
     
  3. dafne

    dafne Actief lid

    25 dec 2010
    248
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik gebruik inderdaad ook ovu-testen, maar heb int verleden vaak last gehad van follikelcystes. Het is dus een kwestie van "geluk" hebben dat het eitje ook effectief springt :(
     
  4. Peet012367

    Peet012367 Bekend lid

    20 feb 2011
    579
    0
    0
    Hoi dafne,

    Jouw gevoel is denk overeenkomstig aan ieder die een baby verloor, tenminste ik dacht ook dat ik vast nooit meer zwanger zou raken en was steeds van slag als ik een dikke buik of een baby zag.
    Geef het de tijd, het gaat echt langzaamaan beter, het is gewoon hard en wreed om je kindje te verliezen.

    Heel veel sterkte!
     
  5. Jonneke83

    Jonneke83 Fanatiek lid

    2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Klopt denk ik wel wat hier boven staat. Zelf heb ik mijn kindje met 23 weken verloren. Iedereen lijkt ineens zwanger en ik vind het ook moeilijk blij te zijn voor anderen. Mijn zusje was 6 weken langer zwanger als ik en loopt nu met een dikke buik rond. Ik vind het heel moeilijk het er met haar over te hebben.
    Zelf ben ik nog niet toe aan een nieuwe zwangerschap, dus daar kan ik niet over mee praten. Maar doordat wat we mee hebben gemaakt denk ik dat het logisch is dat je iedere maand weer bang bent voor telleurstelling omdat we weten dat zwanger worden (en blijven) niet vanzelf gaat.
    Probeer hoop te houden!
     
  6. Eef5

    Eef5 Actief lid

    28 jul 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dafne,

    Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen. Ben zelf bevallen na 22 weken zwangerschap. Wilde daarna ook weer heel graag zwanger worden. Het was de vierde ronde weer raak. Achteraf vind ik het super snel gegaan. Maar op dat moment leek het wel eeuwen te duren. Zeker die onzekerheid dat je niet weet wanneer het weer raak gaat zijn. Heel veel succes! Ik lees dat je een zoontje hebt, probeer daar je kracht uit te putten! Hoe makkelijk ook gezegd, je moet toch een beetje vertrouwen houden! Ik hoop van harte dat het geluk jullie weer snel gegund is :)!

    liefs Eefje
     

Deel Deze Pagina