Vingertje afgeklemd in hartjesmobiel van prenatal

Discussie in 'Meld onveilige producten en situaties' gestart door Hopeforyou, 14 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopeforyou

    Hopeforyou Actief lid

    30 jul 2013
    491
    0
    16
    Hallo,

    Vanmorgen lag mijn dochter van inmiddels 5 maanden in de box haar sloopkunsten te vertonen, door heel hard aan de mobiel boven haar te trekken,
    Allemaal leuk en aardig, maar vanmorgen had ze hem blijkbaar zo vast dat haar wijsvingertje in een van de lusjes zat (waar balletjes aan hangen) en daarna is ze met haar lijfje rond gaan draaien (liggend op haar rug)
    Ik had eerst niks door, dacht dat ze hem gewoon vasthad, maar ze begon toch wel erg te klagen, dus gekeken, bleek dat haar vingertje helemaal afgekneld was in zo'n lusje.

    Snel eraf gehaald en afgezien van flink huilen is er niks meer te zien aan haar vinger, maar wilde het wel even melden.

    Het is een roze mobiel met hartjes eraan in stippenstofjes en aan de rand van de cirkel zitten dus bolletjes met daartussen lusjes.

    Voor iedereen die ook zo'n mobiel heeft: opletten dus!
     
  2. VeiligheidNL

    VeiligheidNL Veiligheidsexpert

    5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Goed dat je het meldt, Hopeforyou! Inderdaad even schrikken.

    Zijn er meer ouders die dit hebben meegemaakt?

    Groet, Annet
    VeiligheidNL
     
  3. Hopeforyou

    Hopeforyou Actief lid

    30 jul 2013
    491
    0
    16
    Toch wel een ring te zien na een tijdje. Dus zat flink bekneld helaas. Dat ding gaat er voorlopig niet meer boven.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. Safraantje

    Safraantje Actief lid

    26 jul 2015
    222
    2
    18
    NULL
    NULL
    Is het niet zo dat hij zo moet hangen dat je baby er niet bij kan?
     
  5. mama201

    mama201 Bekend lid

    25 feb 2015
    973
    1
    16
    Ze zijn niet bedoeld om eraan te trekken maar om te kijken ernaar vandaar dat het ook van 0 tm 6 maanden is mijn zoontje is nu vier maanden maar kan exht niet bij zijn mobiel
     
  6. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Maar een mobiel hoort toch ruim boven een box te hangen, zodat de baby er niet bij kan? Het is bedoeld om naar te kijken, niet om mee te spelen. Als jouw dochtertje het zo leuk vindt om met iets te spelen dat boven haar hangt, kun je beter een babygym boven haar plaatsen. Deze zijn juist wel bedoeld om aan te trekken, tegenaan te petsen, etc.
     
  7. Hopeforyou

    Hopeforyou Actief lid

    30 jul 2013
    491
    0
    16
    Die mobiel kan niet hoger, of ik moet de bodem van de box al naar beneden doen, maar dat is nog lang niet nodig.
    Babygym heb ik inderdaad, dus daar ligt ze nu vaak onder.

    Bij m'n schoonouders hangt er eentje in hun box (voor als de kleinkindjes komen) en die hangt inderdaad een stuk hoger, dus verschilt denk ik per merk?
     
  8. Vlinder1985

    Vlinder1985 Bekend lid

    10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Volgens mij is de regel, zodra ze erbij kunnen dan wordt het tijd om hem weg te halen.

    Maar maakt het hele voorval niet minder vervelend.
     
  9. Saartje5

    Saartje5 Fanatiek lid

    21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik deel de meningen van de dames hierboven, het stond in de handleiding van onze Ikea mobiel dat die zo moest opgehangen worden dat het kind er niet bij kan. Misschien dat dit in de handleiding van de mobiel ven Prenatal ook moet komen te staan?
     
  10. Floddertje123

    Floddertje123 Bekend lid

    12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Denk niet dat het aan het soort mobiel ligt. Ik heb zelf de lussen van mijn mobiel korter gemaakt zodat hij er niet meer bij kan want hij wou ze ook pakken. Ik denk wel dat ik de mobiel er met een paar weken helemaal uit moet halen.

    Alsnog wel een goede waarschuwing natuurlijk, mensen moeten het wel in de gaten houden.
     
  11. dochters

    dochters Fanatiek lid

    11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Misschien is het handig dat je dit voorval ook even meld bij Prenatal. Of heb je dat al gedaan? Kijken wat zij er op zeggen...
     
  12. Hopeforyou

    Hopeforyou Actief lid

    30 jul 2013
    491
    0
    16

    Mijn man heeft m opgehangen en ik weet dus niet of er een handleiding bij zat. Vast wel, maar dan nog, lees je die als je zo ziet hoe zoiets in elkaar moet?
    Bij sommige dingen lees je gewoon geen handleidingen, net zoals dat je de "algemene voorwaarden" altijd als gelezen aanklikt.

    Denk ik dan hoor.
     
  13. Hopeforyou

    Hopeforyou Actief lid

    30 jul 2013
    491
    0
    16

    Nee, had ik nog niet gedaan, maar ik moet zowizo nog een keertje terug naar prenatal, omdat we zo'n grote haak voor aan de kinderwagen hadden gekocht, maar die is al stuk. Dus kan ik het dan misschien even doorgeven.
     

Deel Deze Pagina