Vinted ervaring

Discussie in 'De lounge' gestart door siriel, 23 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.077
    2.909
    113
    Vrouw
    Ik heb maanden geleden eens een account aangemaakt bij vinted.
    Een nieuwe jas erop gezet, maar na een aantal vragen verder geen reacties meer, en na een maand of 2 de app verwijderd.
    Nooit meer aan gedacht.
    Ik dacht dat de advertentie, net als bij marktplaats, na een maand oid wel automatisch verwijderd zou worden
    Zie ik net in mijn mail dat de jas verkocht is????
    Ik installeer de app weer en heb een bericht van iemand uit frankrijk met een verzendlabel, van mondial???
    Zit hier niet eens in de buurt, nooit van gehoord. Na een beetje zoeken via Google zie ik dat.eer heel veel mensen met dit probleem zitten.
    En mijn advertentie staat op verkocht.
    Ik begrijp dat hij betaald heeft en het geld op een tussen rekening staat totdat hij het pakket ontvangt.
    Heb dus gestuurd dat ik het niet kan verzenden.
    Als ik nu mijn account verwijder,.dan neem ik aan dat de beste man zijn geld gewoon terug krijgt, toch?
    Iemand ervaring mee, wat een vaag gedoe zeg...
     
  2. Valenti

    Valenti Actief lid

    11 feb 2013
    457
    15
    18
    Als je niet binnen de verzend tijd verstuurd krijgt die persoon gewoon z’n geld terug. Dus je hoeft niet direct alles te verwijderen ;)
    Je kan ook alvast aangeven dat je graag met een andere verzend optie zou willen verkopen. Dan moet je alsnog even weer opnieuw aanbieden, maar heb je wel mooi die jas alsnog verkocht.
     
  3. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.077
    2.909
    113
    Vrouw
    AH gelukkig want dat zou ik lullig vinden.
    Zijn de verzendkosten dan sowieso voor de koper? Ik verkoop heel veel via marktplaats, en Ik heb de app verwijderd omdat ik het niet echt wat vond.
    Maarja nu wil die man de jas graag hebben..
     
  4. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik haak even in als het mag, wilde vinted ook gaan gebruiken maar echt mega irritant want krijg allemaal franse advertenties :confused:? Je kunt volgens mij niet filteren op locatie? Weet iemand hoe dat zit..
     
  5. Valenti

    Valenti Actief lid

    11 feb 2013
    457
    15
    18
    Klopt, verzendkosten zijn voor de koper. Balen daarvan is dat ze allemaal van die vage verzend opties zoeken. Hier in Nederland gebruiken ze veel homerrr. Hele trage irritante manier van verzenden haha.
    Ik ben er nu een paar maanden mee bezig geweest en heb toch al aardig wat verkocht. Het is vooral goed voor losse items. Dus niet pakket kleertjes maat 104 ofzo.
     
  6. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.077
    2.909
    113
    Vrouw
    Ja dat is irritant op die manier verzenden.
    Mocht ik er nog eens gebruik van maken dan iig aangeven dat ik niet verzend buiten Nederland..
     
  7. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik gebruik Vinted ook en ben er wél heel tevreden over. Berichtjes in een andere taal vertaalt Vinted zelf voor je. Verzendkosten zijn voor de koper en in je instellingen kun je aanvinken uit welke opties ze kunnen kiezen qua verzenden (weet ik pas sinds afgelopen maandag...).

    Tot nu toe zelf 3 dingen verkocht via Vinted, maar al wel 8 a 10 broeken voor de jongens en een jurkje voor mezelf. Broeken waren echt koopjes van gemiddeld 6 a 7 euro per broek. Zelfs een broek voor een tientje die normaal 130,- zou kosten nieuw.

    Ik was dus echt sceptisch want ik ben zo’n type die ruzie weet te krijgen op marktplaats en op Facebook een hele advertentie verwijderd omdat ik er klaar mee ben. Maar Vinted bevalt mij dus echt prima.
     
    Chillin vindt dit leuk.
  8. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Maar je kunt dus niet aanvinken dat je alleen uit NL wil?
     
  9. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Er zit geen mondial afhaalpunt in de buurt dus die optie heb ik uitgevinkt en homerr want dat duurt 2 weken. Maar dan krijg ik alsnog al die advertenties uit frankrijk die met mondial verzenden (of homerr of chrono2shop ofzoiets die weer stuk duurder is, deze laatste kan ik ook niet uitzetten bij instellingen, staat er niet tussen..)
     
  10. Penny123

    Penny123 Actief lid

    2 mrt 2017
    267
    145
    43
    NULL
    NULL
    Nee volgens mij kan dat niet. Maar waarom zou je dat willen? Juist door heel Europa heb je meer keus toch? De verzendkosten zijn meestal niet duurder, en in de app kan je het gesprek vertalen.
     
  11. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Omdat er niet zo'n punt van mondial in de buurt zit en dat gebruiken al die fransen o_O
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  12. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Maar je kunt mondial wel uitvinken (zie afbeelding) Dan kunnen Fransen die optie al niet meer kiezen. Ik heb dus 2 pakketjes via Mondial “moeten” versturen voordat ik hier achterkwam. Zit voor mij aan de andere kant van de stad dus echt super onpraktisch.... Dat kan nu al niet meer :D
     

    Bijgevoegde bestanden:

  13. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ja dat had ik dus gedaan maar krijg alsnog diezelfde advertenties want zij hebben dan naast mondial ook homerr (duurt me te lang) en chronoshop2shop (duur en deze kun je ook niet uitvinken) aan staan.
     
  14. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    daarom vind ik Vinted dus vreselijk irritant. Ik moet er teveel moeite voor doen vind ik.
     
    2littlemonkeys en vlinderCN vinden dit leuk.
  15. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Je kan hem annuleren. Heb ik pas ook gedaan.
    Volgens mij in het gesprek zelf bovenaan.
    Krijgt de koper het geld gelijk weer terug.
     
    2littlemonkeys vindt dit leuk.
  16. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Met kopen valt het mee :p Ik koop meer dan dat ik er verkoop. Had voor de test 3 advertenties erop staan en die zijn nu verkocht. Of ik nog iets ga verkopen via Vinted is nog een groot vraagteken. Kopen zal ik wel blijven doen en kies dan eigenlijk altijd voor dhl (dat heeft bijna iedereen wel redelijk dichtbij zitten en anders kun je die uitvinken).
     
  17. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik snap het misschien niet maar ik heb nu dus bij verzending (zie foto) alleen DHL aangevinkt staan. Vervolgens zoek ik op bijv regenlaarzen maat 27 en dan krijg ik toch allemaal adv die NIET met dhl verzenden maar alleen met mondial, homer en chronoshop terwijl die dus allemaal uit staan ..?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  18. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Bij advertenties die jij opzoekt zie je de opties die de verkoper wil gebruiken. Je kiest als koper immers zelf waar jij mee wilt laten verzenden.
    Alleen als je zelf iets verkoopt heb je invloed op welke opties de koper kan aanvinken.
     
  19. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Worden er nog kosten ingehouden als je verkoopt? Die site moet toch ook op één of andere manier draaiend worden gehouden.
     
  20. Minoesje

    Minoesje Niet meer actief

    Ja hier ben ik ook heel benieuwd naar!
    Nog krantenbak prachtige kleding van de oudste die klaar stond voor Koningsdag :rolleyes:
     

Deel Deze Pagina