Visite neemt vader mee

Discussie in 'De lounge' gestart door Manolito, 25 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.509
    1.939
    113
    Wat vinden jullie van het volgende;

    Wij hebben een bevriend stel uitgenodigd om hier te komen eten.
    Dat heeft bij hen altijd veel voeten in aarde om te plannen.
    Ze hebben kids die moeilijk alleen kunnen zijn, bellen gerust een keer of 10 op een avond etc.
    Nu is hun schoonvader daar tijdelijk in huis.
    Wij kennen die beste man niet.
    Maar ze willen hem wel meenemen om.hier te eten.
    Eigenlijk zitten we daar niet op te wachten.
    Ik wil niet ongastvrij overkomen, maar we bespreken met hen ook wel dingen die een ander niks aan gaat.
    En ik zou dat persoonlijk zelf ook niet doen.
    Een volwassen man kan zich wel een avondje alleen redden toch?
    Of bekijk ik dat nou helemaal verkeerd?
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  2. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.637
    2.373
    113
    Vrouw
    oh dat zou ik ook raar vinden.
    Ik zou aangeven dat je hier niet op gerekend hebt en gewoon de vraag waarom hij mee komt? Jullie hebben toch x en y uitgenodigd?
     
  3. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.068
    4.178
    113
    Op zich niet vreemd. Ze hebben een logé. Bij ons is het gebruikelijk die niet alleen te laten maar mee te nemen. Niemand die daar raar van opkijkt. Dan pas je gewoon de gespreksonderwerpen aan.
     
    Ayla7000, Axia, Prettykitty en 11 anderen vinden dit leuk.
  4. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.442
    1.686
    113
    Ik vind het heel bijzonder. Hij kan neem ik aan wel alleen thuis blijven?
    Als ze moeten werken nemen ze hem toch ook niet mee?
    Feestje met meerdere mensen zou ik minder erg vinden, maar hier zou ik niet op zitten te wachten.
     
    dreumesje en Syane vinden dit leuk.
  5. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.355
    1.373
    113
    Ik zou het zelf nooit doen, dan zou ik de afspraak verzetten. Maar ik zou er ook zeker geen punt van maken als iemand dat bij ons zou doen. Zelfs ongastvrij eerlijk gezegd als je zou zeggen daar niet op te wachten. Hoe meer zielen, hoe meer vreugde.
    Het is toch ook raar om een loge thuis te laten? Dan hadden ze ook de afspraak kunnen verzetten.
    Ik zou er geen punt van maken en heel gel vind ik het ook niet nee.
     
    Axia, Prettykitty, soovi en 7 anderen vinden dit leuk.
  6. Ballyss

    Ballyss Bekend lid

    18 aug 2018
    508
    598
    93
    Vrouw
    Ik zou het ook een beetje raar vinden.

    maar wij hebben een tijdje een familie lid in huis gehad waar het niet goed mee ging (depressief) nou goed die namen we dus ook mee, die konden we niet alleen laten..
     
    Kolibrie2, Athina en jojo85 vinden dit leuk.
  7. Taiga

    Taiga Fanatiek lid

    28 apr 2019
    1.325
    2.031
    113
    Ik zou er ook wel van opkijken maar hem wel ontvangen.
    Wie weet is het een hele gezellige vent.
     
    Boysmummy, Ysabella, wendy339 en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.442
    1.686
    113
    Daar zou ik wel begrip voor hebben natuurlijk, maar of het de feestvreugde verhoogd weet ik niet. Hier ook eentje in de nabije familie, maar ik vind het vaak zwaar om op visite te hebben of daar heen te gaan. Hangt dan zon hele zware sfeer.
     
    nutts vindt dit leuk.
  9. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.028
    3.114
    113
    Precies. En weet jij wat de reden is dat hij daar in huis is? Zou hij eenzaam zijn? In een isolement leven? En dan bespreek je eens geen spannende dingen die anderen niets aan gaan..
    M'n schoonzusje heeft geregeld familie uit het buitenland over, die zijn er dan vaak ook gewoon bij als er een feestje/verjaardag/etentje etc is.
     
    Axia, soovi, Kolibrie2 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.516
    7.317
    113
    Ik snap je helemaal, zou het ook niet leuk vinden. Hebben wel eens gehad dat we zouden barbecueën en vrienden vroegen die dus die dag een ouder op te passen hadden gehad die mee zou eten. Toen hebben we voorgesteld om die mee te laten komen en dat was heel gezellig. Maar dat was op ons initiatief.

    Ik zou geloof ik voorstellen om het etentje door te schuiven naar een later moment als ze wel met z'n tweeën kunnen komen.
     
  11. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.749
    15.179
    113
    Ik vind het eigenlijker gekker om een logé helemaal alleen thuis te laten….

    Als ik in hun schoenen stond, zou ik de afspraak verzet hebben naar een later moment, wanneer de logé terug naar eigen huis is.
    Maar aan de andere kant, als ik in jouw schoenen stond, zou ik het niet gek of vervelend vinden als ze de logé meenemen. Ik zou het eigenlijk vervelender vinden om achteraf te horen dat ze hem alleen thuis hebben gelaten en zelf bij mij kwamen eten.
     
    Axia, Mississippi, citroenrasp en 9 anderen vinden dit leuk.
  12. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik persoonlijk zou het niet erg vinden. Dan pas je de onderwerpen toch aan?
     
    Axia, citroenrasp, Ysabella en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. SydneyGirl

    SydneyGirl Niet meer actief

    Dit!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. 11131618

    11131618 Actief lid

    15 jun 2020
    190
    166
    43
    Vrouw
    Precies dit..
     
  15. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.575
    113
    Ach, na meer dan 20 jaar met een buitenlandse schoonfamilie zou ik er niet eens meer van opkijken. Lekker mee laten komen.
     
    bluedrake, 2littlemonkeys, Axia en 10 anderen vinden dit leuk.
  16. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.355
    1.373
    113
    Ja dit bedoelde ik dus ook. Zou ik heel vervelend vinden als ik het achteraf zou horen.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  17. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hebben ze eerst met jullie afgesproken en daarna hun (schoon)vader uitgenodigd op diezelfde avond, zou ik het raar vinden dat ze jullie dan met deze extra eter op willen zadelen, even oneerbiedig gezegd. Dan hadden ze maar geen dubbele afspraak moeten maken.

    Sidenote: júist als die schoonvader in hun huis is, is het toch júist fijn dat ze zich nu eens een keer géén zorgen hoeven te maken om hun kids die moeilijk alleen kunnen zijn?!??? Of snap ik hun (on)logica gewoon niet?

    Hadden ze hun (schoon)vader al uitgenodigd vóór ze de afspraak met jullie planden, hadden ze bij het maken van jullie afspraak al moeten vermelden.
    Nu worden jullie aardig voor het blok gezet, vind ik niet zo netjes van je.

    Dit heeft niks met wel of niet gastvrij zijn te maken, maar alles met respect naar vrienden toe.
     
    puzzelstukje, Soturi, Gewooniemand en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    Ik zou het ook niet zo erg vinden, het is nu even een huisgenoot van hun. Ik heb ook wel eens mijn zusje meegenomen als die logeerde bij ons ( wel in overleg natuurlijk) want ik zou mijn logee niet alleen thuis laten.
     
    Ayla7000 vindt dit leuk.
  19. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Snap wel dat je er van baalt. Zo krijgt een avond toch een heel andere invulling. Je hebt je ingesteld op een avond met die vrienden en hebt toch een heel ander gesprek als een vader erbij is.

    ik zou denk ik aan ze vragen of ze het willen verzetten of door willen laten gaan. Gewoon luchtig vragen; ‘als het niet uitkomt voor jullie ivm je vader, dan kunnen we ook verzetten’
    Als ze zeggen dat dat niet nodig is dan zou ik het gewoon door laten gaan. Je kunt je van te voren dan instellen op een ander verloop van de avond en wie weet heb je wel verrassend leuke gesprekken over vroeger. sommige vrienden van mij hebben heel leuke ouders (anderen iets minder, haha)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  20. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.397
    10.595
    113
    Zo sta ik er ook in. Dus dan zouden ze voor hun kinderen een oppas regelen en hun vader nemen ze mee? Terwijl die toch dan juist met de kinderen thuis kan zijn.
    Daarnaast vind ik dat ze zoiets moeten overleggen met jullie. Dus aan jullie vragen of het bezwaarlijk is om hun vader mee te nemen. Ik vind dit net zoiets als de kinderen ineens toch mee nemen terwijl je hebt afgesproken zonder de kinderen te eten samen.
     
    Gewooniemand, Mapje en Paardenbloem vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina