vitamine D + K?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Daphne1980, 25 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne1980

    Daphne1980 Bekend lid

    5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Weet iemand of ons kleintje vanaf nu zowel vitamine D als K nodig heeft? Ik kan het me niet meer herinneren van onze eerste... :oops:
    K krijgt ze al, maar ik twijfel over D!

    Alvast bedankt!
     
  2. kikker28

    kikker28 Actief lid

    10 okt 2007
    302
    0
    0
    Hoi, vit. K. vanaf nu 3 maanden, en vit. D ook, maar dan tot 4 jaar.
    Ik doe het ook elke dag erg trouw :oops: Vit. K deed ik wel trouw, maar de D.... :oops:
     
  3. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    Vitamine k idd tot 3 mnd en vitamine d tot 4 jaar en moet van de vitamine D nu per dag 10 druppels geven van de K 5 druppels
     
  4. pluys

    pluys Fanatiek lid

    30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    ik kreeg te horen op het cb dat het al in de voeding zit (ik geef poedervoer).
     
  5. Heart

    Heart Fanatiek lid

    28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Hier ook 'poedervoer' :) en idd het zit er al in (kijk maar op t pak :) )
     
  6. MaNo

    MaNo Actief lid

    2 jan 2009
    193
    0
    0
    Eindhoven
    er is sinds kort een nieuw beleid (wat nog niet ieder consultatiebureau ingevoerd heeft):

    bij geboorte 1 dosis vit K (anti-stolling)
    vanaf dag 7 beide vit K en D, waarvan 5 druppels vit K en 10 druppels vit D. Dit alleen bij BV.

    Bij kunstvoeding hoef je geen vitamine toe te voegen, omdat deze al in de voeding zitten.
    Krijgt je kind meer dan de helft kunstvoeding dan hoef je ook geen vitame te geven.

    Groetjes MaNo, kinderverpleegkundige
     
  7. cvwinkoop

    cvwinkoop Bekend lid

    31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    ligt de hoeveelheid druppels niet aan welk merk je hebt? mijn vitamine D staat namelijk 5 druppels, of 10 als hij nooit buiten komt of een donkere huid heeft. Nou komt hij elke dag buiten dus ik geef er 5 (als ik het niet vergeet)
     
  8. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    En verder is het totaal niet verplicht om ze te geven als je borstvoeding geeft ;)!
    Kunstvoeding zit het idd al in en heb je niks te kiezen, dat is al voor je besloten ;)!
     
  9. MaNo

    MaNo Actief lid

    2 jan 2009
    193
    0
    0
    Eindhoven
    (ik ging uit van de davitamon druppels)
    zou kunnen dat het per merk verschillend is.
     
  10. Daphne1980

    Daphne1980 Bekend lid

    5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Ik geef borstvoeding en elke dag trouw vitamine K. Maar vitamine D krijgt Kamiel ook, dus die staat toch al op de plank. Dan geef ik Niki ook maar meteen! :)

    Bedankt voor de reacties!
     
  11. Amfy

    Amfy Niet meer actief


    ja dat klopt staat op mijn druppels ook nog maar het is veranderd naar 10 en 5 maar ja ze oude verkappingen zijn nog niet op. :rolleyes:
     
  12. Beertje09

    Beertje09 Fanatiek lid

    21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik geen BV, daar zit geen vitamine K in, dus geef ik de kleine ieder dag 5 druppels, en voor sterke botten geef ik hem 10 druppels van vitamine D.
     
  13. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ook in borstvoeding zit gewoon vitamine K en vitamine D.
    Zie bijv -> Welke vitamines moet ik naast de borstvoeding geven?

    Natuurlijk moet je zelf weten of je het extra naast de borstvoeding geeft, maar het is niet zo dat er in borstvoeding geen vit K & D zit.[/url]
     
  14. Beertje09

    Beertje09 Fanatiek lid

    21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik heb meegekregen dat er geen vitamine K zit in borstvoeding, athans niet genoeg dus vandaag dat ik 5 druppels K geef en 10 D. Blijf het ook doen tot een jaar of 3 of 4 tenminste vitamine D.
     
  15. Daydreamy

    Daydreamy Fanatiek lid

    7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Vitamine D krijgen ze toch ook als ze genoeg buiten komen? ik bedoel als ik elke dag een uurtje buiten ben met em, moet ie dan alsnog de druppels krijgen?
     
  16. dit is gekopieerd van borstvoeding.com:

    ------------
    Omdat aan kunstvoeding vitamine D is toegevoegd en borstbaby's het advies krijgen extra vitamine D te gebruiken, kan de indruk ontstaan dat moedermelk onvoldoende vitamine D bevat. Moedermelk bevat wel degelijk vitamine D. We kunnen aannemen dat de natuur het zo bedoeld heeft en dat het niet een vergissing van de evolutie is. De baby slaat tijdens de zwangerschap vitamine D op en hij zal, zolang hij exclusief borstvoeding krijgt, en regelmatig buiten is, zonder extra suppletie van vitamine D, voldoende vitamine D beschikbaar hebben.
    ------------

    als je baby genoeg buiten komt is het in principe dus niet nodig. Ik doe het hier dus ook bijna niet geven.. alleen als we een dag niet naar buiten gaan of soms als het heel grijs weer is 5 druppels.
     
  17. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik ben hier ook vrij snel met vit.D gestopt. Vit. K vind ik een ander verhaal, dat zou ik wel geven, hier ook altijd gedaan.
     
  18. Daydreamy

    Daydreamy Fanatiek lid

    7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    thx! ik ben er dus nu meegestopt, hij komt genoeg buiten :)
    vit. K is idd een ander verhaal, die heb ik ook netjes elke dag gegeven :)
     
  19. Alita

    Alita Niet meer actief

    baat het niet schaadt het niet!
     
  20. Alita

    Alita Niet meer actief

    weet alleen zelf niet hoelang ik nog doorga... ik twijfel...
     

Deel Deze Pagina