Vitamine D3 druppels

Discussie in 'Verzorging' gestart door bozoe, 4 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Wellicht een domme vraag maar ik kom zojuist van de drogist met Vitamine D druppels. Het merk dat we normaal gesproken hebben was er niet dus ditmaal die van Natures Aid gekocht. Ik lees net de bijsluiter en daarin staat dat het niet geschikt is voor kindjes die meer dan 500ml kunstvoeding krijgen. Iemand enig idee wat daar de reden van is? Ik heb eerlijk gezegd nog nooit de bijsluiter van die andere gelezen dus geen idee of het daar ook in staat.
     
  2. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.146
    5.092
    113
    Ik heb hier niet per se verstand van, maar als ik even logisch nadenk: zou het niet kunnen komen doordat flesvoeding al verrijkt is met voldoende vitamine D? En dat ze dus anders te veel binnenkrijgen?
     
  3. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Die gedachte had ik inderdaad ook al alleen het CB raad het wel aan om er bij te geven.
     
  4. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.146
    5.092
    113
    Dan snap ik het ook niet! Hopelijk weet iemand anders het.
     
  5. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Vroeger was dat zo. Dat flesgevoede kinderen geen extra vitamine D hoefden. Inmiddels is het advies dat wel te doen. Misschien dat dit merk achterloopt? Ik zou het gewoon geven.
     
    bozoe vindt dit leuk.
  6. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Mijn zoontje kon niet tegen de druppels, werd er een soort overactief van en kom niet slapen.
    Ik ben toen gaan speuren online en begreep dat er inderdaad in flesvoeding al voldoende zit voor de eerste maanden, maar je moet het dus wel weer geven wanneer de voeding onder een bepaalde grens per dag komt.

    Ik zelf heb het het eerste jaar niet gegeven en toen hij van de flesvoeding af was met 12 maanden heb ik de vitamine D weer gegeven en toen ging het goed.
    Misschien was het inderdaad teveel voor hem.
     
    bozoe vindt dit leuk.
  7. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Je moet echt extreme hoeveelheden geven om vitamine D over te doseren. Daar zou ik echt niet bang voor zijn.
     
    Liefje13, Kangerootje en bozoe vinden dit leuk.
  8. Wij2018

    Wij2018 Actief lid

    21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Waarschijnlijk omdat veel flesvoeding vitamine D bevat, al ben ik benieuwd hoeveel een baby ervan kan opnemen. Ik zou zeker even raad vragen, maar over doseren aan vitamine D is wel veel voor nodig. Een tekort is makkelijker opgelopen over het algemeen, maar het betreft natuurlijk een baby dus voorzichtigheid is wel handig.
     
  9. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Ik zou het wel geven. Ons meisje kreeg/krijgt ook flesvoeding en ik geef haar altijd 15 mg vitamine D, merk Bonusan.
     

Deel Deze Pagina