Vitamine E wel of niet goed?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door helen, 23 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. helen

    helen Lid

    1 jan 2006
    28
    0
    0
    Ik las gister op het forum dat iemand had gehoord (bij een drogist?) dat vitamine E of teveel Vitamine E schadelijk zou zijn voor de baby?
    Ik ben meteen gaan rondneuzen op internet, en las alleen maar dat teveel vitamine A gevaarlijk zou zijn. Zelf gebruik ik gravitamon en visolie capsules van pharmafood "el Mare" speciaal voor het hart.
    In de bijsluiter stond dat dit juist werd aanbevolen bij zwangerschap!
    Mijn verloskundige zei dat ik visolie mocht gebruiken als er in de bijsluiter maar stond dat het bij zwangerschap gebruikt mag worden. Dit is dus het geval.Maar hoe zit het nou met vitamine E?


    Groetjes van Helen
     
  2. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Helen,

    Vitamine E en schadelijkheid voor het kindje is niks over bekend. Het is wel een vetoplosbare vitamine dus ik zou het niet als extra er nog bij nemen. Je gebruikt al visolie en gravitamon en dat is voldoende als extra aanvulling.

    De vitamine A klopt inderdaad, die zit voornamelijk in leverproducten en orgaanvlees. Hiervan mag je maximaal 1 ons 's avonds bij het eten of 1 boterham met leverpate.
    De provitamine A in worteltjes en groentes mag weer wel.

    Groetjes,
    Japke
     
  3. helen

    helen Lid

    1 jan 2006
    28
    0
    0
    Bedankt Japke voor je reactie!, Wat ik erbij vergat te zeggen was dat in de visolie capsules die ik gebruik 30mg vitamine E zit , maar wel aanbevolen bij zwangerschap! Dat zou dan een beetje dubbel zijn dacht ik al als het dan niet goed mocht zijn. Maar het was niet mijn bedoeling om dus nog meer vitamine E te gaan gebruiken hoor!!

    Groetjes Helen!
     

Deel Deze Pagina