Vitamine K te kort en lage suikerwaardes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Vaasje, 1 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Ik heb gisteren online mijn bloed uitslagen in kunnen zien en kwam tot de conclusie dat mijn vitamine K echt veel te laag is (normaal waardes zitten tussen de 0,8 en 5,3) en ik zit op de 0,1 tevens was mijn glucose waarde niet nuchter (dus na het eten) 3,1.

    Ik heb best veel klachten, veel duizelig/flauwvallen, trillen zweten en enorm futloos en moe.
    Ik heb een gastric bypass gehad en heb daarvoor al voordat ik zwanger werd 8 eetmomenten per dag.

    Zijn er meiden die dit herkennen? Wat is er uiteindelijk aan gedaan?
     
  2. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Vitals mama heeft vitamine k goede waarde in. Ik heb bloedstollings afwijking dus die neem ik zoiezo in maar ze hebben geen bloed op K laten prikken wel op D.
    Ik weet niet of vitamine K heeft met duizeligheid en moeheid te maken maar wel ijzer heb je daarop geprikt? Ik had ook anemie vorige zwangerschappen nu dus niet sinds ik vitals mama drink is natuurlijke vitamine en blijkbaar houdt het alle vitamines goed op de pijl want ook D is enorm gestegen.

    Over suiker weet ik het niet zoveel. Heb je suikertest gedaan?

    maar wat zegt je verloskundige/arts over de uitslagen?
     
  3. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    De gynaecoloog heb ik nog niet gezien die zie ik pas in juli weer.

    Ze hebben alles geprikt m'n ijzer is oké, wel iets laag maar niet te laag.
    M'n glucose hebben ze ook mee genomen, geen suikertest voor gehad iig.
     
  4. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    En wat zegt verlooskundige dan erover? Die zijn meestaal zoiezo gaan beter mee om dan gyn. Ik heb ervaring dat verloskundige bij ini mini waarde te weinig gelijk iets zei en wilde starten met onderzoek naar anemie of extra vitaminen. Gyn vonden het onzin ook ijzer waarde vonden ze niet te laag waardoor anemie onderzoek op moest en ijzer hoefde ik ook niet.

    En je bloeddruk is die prima? Als die erg laag is dan kan je ook moe en duizelig zijn.

    welke vitaminen slik je? Zit er K in?
    Bij mij hebben ze geen K geprikt; is het wat normaal gedaan wordt? Gyn heeft op alles mogelijk wat nodig is geprikt maar K zat er niet bij
     
  5. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Ik heb nog even opgezocht maar ik kan duizeligheid en moeheid niet verbinden met te kort aan K.
    •Wie last heeft van een vitamine K-tekort zal snel blauwe plekken hebben. Wanneer iemand een wondje heeft dan zal dat wondje, in het geval van een vitamine K-tekort, lang nabloeden. Een ander symptoom is dat bloedingen spontaan kunnen optreden. Denk hierbij dan aan een bloedneus, een tandvleesbloeding of bloed in de urine of ontlasting. Let ook op voor bloedarmoede. Bij pasgeborenen kunnen zich levensgevaarlijke bloedingen in of rond de hersenen voordoen. Vitamine K gebrek kan ook leiden tot zwakke botten.•
     
  6. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Ik loop niet bij de verloskundige. Volledig bij de gynaecoloog.

    Ik zou afgelopen woensdag een afspraak hebben maar ivm spoedgeval ging die niet door en ben ik alleen snel gezien door de klinisch verloskundige. Die heeft alleen m'n bloeddruk gemeten en verder niks gezegd of gedaan.

    Ik slik vitamine speciaal voor mensen met een maagverkleining, daar zitten extra vitamines in.
    En ivm de maagverkleining worden mijn vitamines om het kwartaal geprikt nu in de zwangerschap, juist om evt tekorten aan te pakken.

    Morgen ochtend ga ik sowieso het ziekenhuis even bellen maar was vooral benieuwd of er dus meer zijn die zich herkennen in mijn klachten.
     
  7. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Ja dat vind ik dus lastig omdat ik bloedverdunners slik en die symptomen ook met bloedverdunners voorkomen.
     
    Lieverding vindt dit leuk.
  8. Tassie74

    Tassie74 Fanatiek lid

    23 mei 2011
    3.145
    541
    113
    Utrecht
    Ik herken jouw klachten van de klachten die ik had tijdens mijn zwangerschap.
    Altijd duizelig, misselijk, de hele dag door flauwtes, trillen, zweten (koudzweet), klappertanden.
    Ik had een hele lage bloeddruk (laagst gemeten 80/50 mmHg, ik heb echt lager gehad, want mijn klachten waren op dat moment nog niet zo slecht), een laag Hb en kon niet goed voor mijzelf zorgen. Mijn man zette 's morgens voor mij spullen klaar, een glas water, een kop thee en wat eten. Maar als dit op was moest ik zelf wat pakken/maken. Dat lukte heel erg slecht zodat ik te weinig at waardoor ik hypo's kreeg.
    Naar het toilet gaan ging in fasen....ik moest "onderweg" op de grond liggen vanwege flauwtes.
    Verder lag ik vanaf week 11 op de bank thuis, ik kon ook niet meer werken. Ik kon maar een paar minuten rechtop zitten, want ook dan kreeg ik flauwtes. Deze flauwtes trokken ook niet weg bij gaan liggen.
    Dit gaat dus niet over de vitamine K.
    Wat ik zelf erg vervelend vond is dat de verloskundige en de gynaecoloog zich niet druk maakten over mijn gezondheidstoestand. De lage bloeddruk was beter dan een hoge bloeddruk. Ik mocht alleen geen hypo's krijgen.
    Dat ik vanaf 11 weken al thuis zat (lag) was blijkbaar niet erg/raar.
     
  9. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    #9 Lieverding, 2 jun 2020
    Laatst bewerkt: 2 jun 2020
    Welke bloedverdunners je slikt? Aspirine bedoel je? Het is niet echt een bloedverdunner. Het werkt als doorbloeding middel maar bloedverdunners heb je enkel als fraxiparine injecties.

    in principe na elke bloedonderzoeker is altijd een belafspraak. Dus je kan gewoon bellen denk ik en terugbelafspraak aanvragen toch
     
  10. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Ascal slik ik 100mg per dag.

    Heb vanmiddag een bel afspraak met de gynaecoloog. De assistente vond m'n waardes erg laag en de internist ook.
     
    Lieverding vindt dit leuk.
  11. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Ik herken het zeker! Zo erg als jij heb ik het dan (nog) niet maar ook ik kan weinig door de flauwtes. Ik vind het ook "eng" want ik zit momenteel de hele dag thuis met m'n zoontje van 3.
    Mijn bloeddruk is 95/65 dus iets te laag maar ook weer niet extreem.
     
  12. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Fijn! Ben benieuwd

    *Ik gebruik ook sinds week 8 aspirine elke dag ivm goede doorbloeding placenta. Het doet verder echt niets met mijn bloedstolling factor. Als je antifosfolipiedensydnroom hebt dan is altijd combinatie van aspirine+ injecties. Bij de andere genetische stollingsfactoren aspirine wordt niet voorgeschreven want het doet verder niets. Aspirine is bewezen enorme hulpmiddel bij placenta ontwikkeling dat wel! Voor zoveel ik weer verlaagt aspirine niet je vitamine K, wel de injecties met bloedverdunners.
     
  13. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Klopt ik krijg 'm ook vanwege de doorbloeding in de placenta.

    En ik vermoed dat de vitamine K te kort hier echt door de maagverkleining /zwangerschap komt.
    Heb m'n internist ook maar even gebeld, kijken wat zij er van vind ook.
     
  14. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Dat zou kunnen. Ik zou ook je klachten bespreken en niet zozeer je K. Want als je aangeeft hoe je ervaart het Als moe en duizelig etc kunnen ze in die richtig zoeken want dat heeft verder weinig met K te maken. Dat kan ook bijwerking aspirine zijn misschien of de andere waardes kunnen ze nakijken.

    Succes en laat je het weten? Goed om te weten dat veel meer mensen in bevolking hebben te kort aan D en K mee dan het leek vroeger. Dus zo gek is het niet dat je K te kort is dat kan bij veel meer zwangere of gezonde mensen voorkomen (40% van de bewolking heeft te lage K las ik). Ik zou ook de vitamines wat je slikt bespreken met je arts, misschien is de waarde war daar zit van K te kort is of misschien wordt het slecht opgenomen als het synthetische variant is).
     
  15. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Ja van m'n klachten weten ze. Dit heb ik al best lang (of nja sinds ik zwanger ben) heb m'n hb ook om die reden al een aantal keren moeten laten prikken.

    Maar ben erg benieuwd naar vanmiddag! En zal het zeker delen.
     
  16. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Nou de internist wil dat ik in overleg met de gynaecoloog ga starten met vitamine K supplementen. De gynaecoloog vind het niet nodig, ze zien heel vaak te korten bij mensen met een gastric bypass.

    Voor de te lage suiker moet ik nu om de 1,5 uur iets eten (brood, appel, banaan oid)
     
  17. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Ik zou gewoon K nemen van zichzelf ongeacht wat ze ervan vinden. gezien je waarde laag is te veel zou je niet hebben en te hoge K heeft geen bijwerkingen ook e hoge D zoals recent bekent is niet schadelijk bijvoorbeeld. Ik heb in vitals elke dag mama k gewoon zitten.
    Je zou dus die nemen of anders gewoon K supplement apart.
    https://www.vitaminstore.nl/health/voedingssupplement/multi/zwanger/vitals-elke-dag-mama
     
  18. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Ik zie dat trouwens heel vaak dat gyn vinden onnodig vitaminen etc ook met lage waarde pas als ze weten het verband dan gaan ze aan de slag. Ik had dus lage D, niemand zei iets tot huidige gyn zei dat er verband is met miskramen en lage D, nu let ze daar continu op. ik had ook elke keer bij goede zwangerschappen lage hb, niemand vond iets nodig ook gyn zei steeds: nee hoor laag maar kan prima tot ik koos keizersnede en zei gyn ineens o ja je moet eigenlijk nu drankje drinken want voor se tabletten was het te laat. Ik zei dat ik het ga weigeren dus ook niet gedronken (omdat ik ga spugen ervan).

    het is dus echt zo dat ze echt het meestaal onzin vinden tot je bijna zelf onderaan gaat of je kind.
     
  19. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Ik heb nu van Holland en barett vitamine K gekocht. Omdat ik al speciale vitamine slik voor de maagverkleining. Het kan idd geen kwaad dus dacht waarom niet! Nu maar hopen dat ik het er een beetje mee op kan krikken.
     
  20. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Wat zeiden ze over je klachten?
     

Deel Deze Pagina