Tot wanneer in de zwangerschap alleen onderweg?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Gember, 10 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gember

    Gember Actief lid

    6 jan 2017
    371
    140
    43
    Vrouw
    Jeugdzorgwerker gehandicaptenzorg
    Gelderland
    Hallo dames,

    Hoe doen jullie dat? Hoog zwanger en alleen op stap gaan?

    Ik wil as woensdag, ben dan 38 weken, anderhalf uur met de trein naar een vriendin van me. Ze wil best naar mij komen, maar heb zelf wel zin om naar haar toe te gaan. Is mijn eerste zwangerschap. Voel me een beetje onwetend/ misschien naïef.

    Ben benieuwd!
     
  2. Maasje

    Maasje Actief lid

    3 okt 2016
    133
    57
    28
    Ik ben deze week nog naar mijn oma gegaan die in het ziekenhuis lag. Was ongeveer anderhalf uur rijden met de auto. Ik had een beetje het idee dat als er wat gebeurt je snel genoeg in het ziekenhuis bent als iemand je kan brengen. Zo groot is Nederland niet en ik heb alle nodige spullen meegenomen. En een bevalling begint geleidelijk aan dus je bevalt meestal niet binnen 2 uur. Volgens mij genoeg tijd dus!

    Maar je moet natuurlijk doen wat voor jou goed voelt. Als je denkt dat je nog makkelijk weg kunt en hier behoefte aan hebt moet je dit gewoon doen. Thuis zitten wachten wordt het natuurlijk ook niet beter van.

    Heel veel plezier bij je vriendin als je naar haar toe gaat!
     
  3. roosjuh007

    roosjuh007 Bekend lid

    20 sep 2014
    956
    181
    43
    Ik ben nu 2 dagen overtijd maar ik blijf er ook niet voor thuis. Ik blijf wel wat meer in de buurt, maar ook omdat het bij een tweede vaak sneller doorzet dan bij de eerste en 40 of 38 weken toch ook wel weer een verschil is. persoonlijk zou ik het met de auto sneller vinden en meer gevoel van controle dan met de trein maar als er echt wat is komt iemand je wel halen toch of brengt die vriendin je weg. Er zijn iig weinig vrouwen die bij de bevalling van hun 1e geen tijd meet hadden om naar huis te komen.
     
  4. Popidepi

    Popidepi Bekend lid

    25 sep 2017
    672
    791
    93
    Ik zou gewoon gaan, als jij je er goed bij voelt dan lekker doen. Nu heb je de vrijheid nog!
    En net wat mijn voorgangers zeggen, zo groot is Nederland niet en je bent zo in een ziekenhuis mocht het nodig zijn.
    Is toch heerlijk dat je je nog goed genoeg voelt om lekker op pad te gaan.
     
  5. Gember

    Gember Actief lid

    6 jan 2017
    371
    140
    43
    Vrouw
    Jeugdzorgwerker gehandicaptenzorg
    Gelderland
    Ja dat is waar :-D. Goed om te horen! Dan ga ik er lekker voor!
     
    Maasje en Hopsatee vinden dit leuk.
  6. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.333
    113
    Ik zou er nu (36 weken zwanger) niet aan moeten denken om anderhalf uur in de trein te zitten. Of een kwartier.
    In de auto wil al niet echt.
    Maar als je je goed genoeg voelt, gewoon doen inderdaad.
     
  7. ShampooL

    ShampooL Niet meer actief

    Als jij je goed voelt dan zou ik lekker gaan :) Anderhalf uur is ook wel te overzien mochten de eerste weeën zich melden.
     
  8. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Als ik dat had gedaan dan had mijn kindje het misschien niet gered.
    Binnen 3 uur bevallen en heb weeenremmers moeten krijgen om mijn kindje tot rust te laten komen...had ik geen medische hulp gekregen dan weet ik niet hoe het was afgelopen.
    Vanuit mijn oogpunt zeg ik dan ook dat het onverantwoordelijk is.
    Er was zelfs vorig jaar nog een vrouw in het nieuws die hoogzwanger achter het stuur zat en weeen kreeg...ze heeft een groot ongeluk veroorzaakt.
    Je weet gewoon niet hoe je bevalling gaat en hoe je erop reageert.
    Ik zou dus zelf altijd binnen 30 minuten van huis blijven.
     
  9. Secretangel

    Secretangel Fanatiek lid

    28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Ik zou het vooral afstemmen met je partner (als je die hebt). Kan die makkelijk naar je toekomen, mocht het beginnen? Ik was toen al bevallen, dus kan niet zeggen of ik nog de deur uit was gegaan
     
  10. mams1

    mams1 Fanatiek lid

    16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Ik zou t niet durven :)
    Eerste was er in 2 uurtjes toen mijn vliezen spontaan braken
     
  11. Manuk

    Manuk Fanatiek lid

    19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik zou het ook echt niet aandurven...
    De VK heeft in de pc staan, indien mw belt met de mededeling, gebroken vliezen, kraamzorg bellen en direct heen rijden.

    Ik blijf tegen die tijd lekker in de buurt van mijn huis.
     
  12. Chai

    Chai Actief lid

    16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Ik zou het alleen niet durven omdat mijn eerste bevalling 5 uur duurde :D Maar verder moet je altijd uitgaan van veel langer en in principe ook tot 39-41 weken. "Doe wat goed voelt" vind ik altijd dubieus omdat je zoiets nooit aanvoelt. Ik ken genoeg mama's die zeker wisten met 37 weken dat ze op het punt stonden om te bevallen en dan bijna een week overtijd gingen.. Of andersom.
     
  13. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou daar niet zo'n punt van maken, als jij je lichamelijk goed voelt.
    Ik had bij 37+6 een verjaardag van iemand, ook anderhalfuur verder maar ben uiteindelijk niet gegaan want voelde me niet lekker.
    Uiteindelijk maar goed ook, want een paar uur later braken mijn vliezen en ging het best vlot.
     
  14. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou het wel gedaan hebben. Maar ik voelde me ook prima. Zelfs met 39+3 nog weekend naar mijn schoonouders geweest (200km verderop, met partner). Mijn schoonmoeder paniekte nog het meest. Maar ik voelde me echt kiplekker, fietste ook nog etc.. Pas met 41+1 baby gekregen, dus ben ook blij dat ik me niet al eerder hoefde "in te perken"..
     
  15. Issie

    Issie Actief lid

    16 mrt 2015
    324
    93
    28
    Ik ben rond 38 weken het liefst niet zo ver van mijn huis en ziekenhuis vandaan. Het kan wel nog lang duren voordat de baby komt, maar ik zit liever niet nog anderhalf uur terug in de trein of zelfs in de auto met weeën. En als je vliezen breken is het helemaal rot.
     
  16. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Als ik me goed zou voelen zou ik gaan, zeker als vriendin een auto heeft om me thuis te brengen. Gewoon om even weg te zijn.

    Misschien nog een optie dat vriendin toch naar jou komt en dan samen ergens beetje shoppen en lekker lunchen? Toch eruit maar niet alleen en (redelijk) dicht bij huis
     
    Chai vindt dit leuk.
  17. Chai

    Chai Actief lid

    16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    toch3 vindt dit leuk.
  18. Gember

    Gember Actief lid

    6 jan 2017
    371
    140
    43
    Vrouw
    Jeugdzorgwerker gehandicaptenzorg
    Gelderland
    Hele goede adviezen hier! Dankjewel!

    Precies wat je zegt: het is gewoon lekker om eruit te kunnen. Zelf auto rijden op de snelweg wil ik niet meer idd, vanwege kans op ongelukken. Ik zie mezelf al met persweeën op de vluchtstrook van de snelweg staan o_O. OV voelt dan veiliger en je hebt altijd mensen om je heen.. maar idd geen pretje als je dan anderhalf uur moet uitzitten terwijl je weeën begonnen zijn! Hoewel ik dan mijn vriendin zou vragen om me weg te brengen natuurlijk.

    Ik wil mezelf en t kindje niet onnodig in risico brengen.. ik lees terug dat er wel kans op risico is. Je weet idd niet wanneer de bevalling gaat beginnen en op welke manier. Maandag voor de zekerheid even aan de vk vragen. Mijn gevoel zegt: lekker doen. Verstand: niet doen, waarom zou je een risico nemen als t niet hoeft.

    Erg interessant om jullie verhalen te lezen :). Nogmaals dank.
     
  19. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Lekker doen als je je er goed bij voelt. Ik had al die tijd verwacht dat deze net zo snel kwam als de eerste maar maandag dus de 40 weken erop zitten. Blijf er niet om in huis!

    En weeën beginnen meestal rustig, persweeën heb je niet binnen 1,5 uur, of je moet een natuurtalent zijn in bevallen hihi.
    Bij mijn eerste braken mijn vliezen om 7.30u en rond 10.30u had ik pas een vervelend menstruatie gevoel, waar ik nog prima op kon functioneren
     
  20. Mamabella12

    Mamabella12 Bekend lid

    22 okt 2017
    789
    790
    93
    Als je vriendin ook naar jou wilt komen zou ik dat lekker doen. 3u in de trein heen en terug lijkt me erg vermoeiend zo op t laatst. Ik denk dat ik rond de 38 weken niet meer zo ver weg ga, enja tuurlijk zijn overal ziekenhuizen, maar als je 1,5u van je huis af zit, in een onbekend ziekenhuis zonder spullen, je eigen verloskundige, een man die halsoverkop zou moeten komen en straks ook 1,5u terug zou moeten rijden met je kleine.. pff nee die stress zou ik niet willen. Maargoed, jij moet doen waar jij je goed bij voelt!
     

Deel Deze Pagina