Vitamines zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door marievs, 25 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Ik gebruik capsules van Ekopura, daar zit 3000iu in. Dat komt bovenop wat er al in de multi van elke dag mama van vitals zit.

    edit: volgens mij is dat omgerekend 100 mcg samen met die multi.
     
  2. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Ja idd. Ik heb zelf genoeg aan 1 tablet van 100mg magnesium. Maar zodra de kramp weer terugkeert zal ik er nog eentje bij nemen
     
  3. Fraser

    Fraser Niet meer actief

    Ik slik Davitamon mama met visolie
    Vitamine D3 3000 IU
    B12 zuigtabletten 1000 mcg
     
  4. marievs

    marievs Fanatiek lid

    16 sep 2013
    2.052
    271
    83
    Ik zie dat jij best veel vitamine D3 slik. Dit kan gewoon? Ik ben net zwanger en ik zou nu 2 tabletten van prena fem moeten slikken (staat op het potje). Dan zit ik al op de 50mg aan vitamine d3. Voorheen slikte ik elke dag 1 vitamine d3 en die zijn 25 mg. Dus dan zou ik nu op de 75mg zitten. Is dit niet teveel?
    Vitamine d3 doe ik echt voor de weerstand. En ik eet en drink weinig calcium producten.

    En wat zijn die b12 zuigtabletten? daar zit volgens de verpakking maar 50mcg van in. Dus dat zou dan 100 zijn. Jij hebt 10x zoveel.
     
  5. Fraser

    Fraser Niet meer actief

    Je kunt niet teveel vitamine D nemen, dus daar hoef je je niet druk om te maken. Ik had/heb echt een tekort dus daarom neem ik een hoge dosis.
    Die zuigtabletten zijn veel beter dan andere soorten, die neem je veel beter op. En vanwege herhaalde miskramen hier ook voor de zekerheid een hoge dosis van. Nu ik zwanger ben neem ik die dosis niet meer dagelijks.
     
  6. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Je kan wel degelijk te veel vitamine d binnenkrijgen. Dit is juist iets waar je goed op moet letten
     
  7. Fraser

    Fraser Niet meer actief

    Volgens mijn huisarts niet, maar dat was misschien vooral in mijn geval omdat ik heel laag zat.
     
  8. Fraser

    Fraser Niet meer actief

    Ik zie idd dat teveel aan vitamine D ook kan. Ik mijn geval kon dat niet zo snel omdat ik heel laag zat en dus echt een boost nodig had.
    Als je zou willen weten of je het moet aanvullen zou ik er eens op laten prikken @marievs
     
  9. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Ben zelf niet zo fan van magnesium omdat een overschot hiervan je ook ziek kan maken. Ik heb een hartritme stoornis en magnesium werkt daar niet lekker bij. Heb tot voor kort alleen Zwanger van de kruidvat geslikt maar ben deze maand daarvan afgestapt en slik nu B12, Foliumzuur met Vit D, een gember capsule en 1000mg Vitamine C. Laatste ook in verband met Corona. Heb in mijn hoofd als mijn Vit C hoog is dat ik minder bevattelijk ben ofzo ;)
     
  10. marievs

    marievs Fanatiek lid

    16 sep 2013
    2.052
    271
    83
    Oke, dan hou ik het wel gewoon bij de prena fem of hoe die ook heet. Dan krijg ik al best wat binnen.

    Magnesium slik ik nu minder tot niet nu ik zwanger ben @Asil . En laat de extra vit d ook maar staan. En dat van die vit c herken ik. Daarom eet ik mega veel.groente en fruit. Zolang het nog lukt. En anders lekker mn gemberthee met citroen. Beste remedie tegen verkoudheid. Al weet ik niet hoeveel ik er daar nu van mag.

    @Fraser , dank je wel voor je antwoord. Ik heb verder geen klachten ofzo. Maar wilde weten of het niet teveel is enzo.
    Heb ook geen verleden met miskramen. Weet ook niet waar b12 eigenlijk allemaal inzit. Qua voeding.
     
  11. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Heerlijk die thee, kan er ook geen genoeg van krijgen.

    Winterthee straks, Sinaasappel schil, stokje kaneel, gember en een beetje honing heerlijk!!
     

Deel Deze Pagina