VK bellen voor intake

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door paradijsvogel, 9 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paradijsvogel

paradijsvogel Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Dames,

Misschien een stomme vraag, maar wanneer kan ik het beste de vk bellen voor een eerste afspraak?

Ik zie hier dat sommige dames al heel vroeg controles hebben gehad enzo :(

Ik weet ook eigenlijk niet of er een wachtlijst staat ofzo...

Thanks! :D

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Je kan gewoon bellen wanneer je wil hoor. Lekker maandag doen, dan zeggen zij wel wanneer meestal de eerste afspraak is. Ik heb ook gebeld met ong. 7,5 week en had de eerste afspraak met 10 weken. Dat was bij onze praktijk normaal, maar volgens mij verschilt dat per vk.

3. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Hoi,

Je kan gewoon bellen (als je niet weet wie dan kan je huisarts je wel op weg helpen). Ik had mijn eerste afspraak in de 9e week. Geen wachtlijsten bij de VK
    Enne.. gefeliciteerd hè!

4. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik heb ook een vraag hierover....

Afgelopen donderdag ben ik bij de gyn. geweest voor een termijnbepaling. Over 2 weken nog een keer... De gyn. zei dat ik daarna gewoon via de verloskundige kan enzo omdat ik verder gewoon gezond ben.

Kan ik al beter van te voren bellen, of wacht ik die 2e echo beter even af? Ik ben op dit moment zo'n 7 weken en dan dus waarschijnlijk al ruim 9 weken.

5. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Ik zou de afspraak gewoon maken hoor. Het is een termijnecho en dat is het dan ook wel. Je maakt gewoon een afspraak met de vk voor daarna en dat vertel je er gewoon even bij.

6. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Ja inderdaad dat ik idee had ik eigenlijk ook wel... Hier is het volgens mij best druk bij de VK, dus wie weet kan ik toch pas weken later terecht..
    Ik ga van de week meteen even bellen....

Nu alleen nog kiezen welke.. je hebt hier 2 praktijken :)

7. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik heb mede omdat ik niet helemaal wist wat ik verder moest doen gebeld toen ik net 5 weken zwanger was. Ik heb toen met 7 weken een intake gehad. De verloskundige kan je gewoon vertellen op het moment dat je belt, wat bij hun gangbaar is!

8. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Bij ons gaat het zo: als je belt vragen ze de eerste dag van de laatste menstruatie. Dat is dan je eerste zwangerschapsdag. Dan gaan ze rekenen en maken ze een afspraak voor intake en eerste echo. Bij mijn VK is dat in de 9e week (volgens de kalender). Of je dan echt 9 weken bent blijkt wel op de echo.
    Ze willen grraag dat je voor de 8e week contact opneemt.

9. Hier maken ze de eerste afspraak als je rondom de 8 weken bent. Krijg dan een form voor bloedprikken mee en een form voor de termijnecho en een folder met de gegevens om afspraak te maken voor de echo.

2e afspraak is dan 4 weken later

10. Oja doordat ik verplicht in ziekenhuis moet bevallen omdat ik vorige keer keizersnede gehad heb, kan ik tot 36 weken bij de VK blijven daarna de controle bij de gyn

11. paradijsvogel

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Thanks Ladies,

Heb vandaag de vk gebeld.
    Heb 21 augustus een afspraak.
    Alleen de intake. Jammer genoeg alleen informatief :(

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe ver ik nou precies ben.

Ik ben namelijk na het stoppen met de pil maar 1 keer ongesteld geweest. Dat was een cyclus van 22 dagen, maarja, weet dus niet wat mijn "echte" cylus is. Ik zit nu ergens tussen de 6,5 en 7,5 week.

12. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Doen ze echt geen echo dan? Het is toch best belangrijk om te weten hoe ver je bent!
    Ik ben toen door de huisarts gewoon doorgestuurd naar de gynacoloog voor een termijnbepaling. Is dat geen idee voor jou? Wordt toch allemaal vergoed bij de meeste verzekeringen.
    Gewoon zeggen dat je echt geen idee hebt.
    Dan kun je evengoed dat intakegesprek door laten gaan, maar misschien al wel eerder voor een echo terecht? Je wil toch ook wel weten of het goed gaat enzo!

13. paradijsvogel

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik denk dat ik morgen nog even met de vk bel. Want ik weet het echt niet en dat maakt me best onzeker!

Dank voor je lieve reactie :)

14. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Ik was redelijk laat met bellen, had na elf weken pas mijn eerste afspraak en ook een echo. Ik was na het stoppen met de pil namelijk niet meer ongesteld geweest (alleen nog pilbloeding gehad) en toen bleek ik nog een week langer zwanger dan ik zelf dacht!

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ze doen lang niet overal zomaar even een echo. Is ook niet zo hard nodig: de termijnecho willen ze toch tussen 10-14 weken doen en dan zie je ook het meeste. Daarvoor zie je wat vormloze bolletjes, is voor jezelf ook niet zoveel aan...

De eerste tijd zul je ook maar om de 4-5 weken controle hebben, erg veel te doen is er dan ook niet, behalve die termijnecho.

16. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Nou sorry maar het hartje horen kloppen was voor mij toch wel een hele geruststelling hoor! Dan weet je tenminste zeker dat je echt echt zwanger bent en dat het goed gaat.
    Ik vond het ook al geweldig om te zien, het bewoog al en tsja zag er gewoon goed uit :)
    Dus mij lijkt een echo met 6-8 weken voor jezelf wel gewoon een fijn gevoel.
    Ook qua voorbereidingen en voor je eigen gemoedsrust lijkt het mij handig om te weten hoe ver je precies bent.

Ik snap dat ze het niet altijd doen, maar als het kán zou ik het zeker doen! Dan kunnen ze ook al snel uitsluiten dat het buitenbaarmoederlijk is etc.

17. paradijsvogel

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik zou het zelf ook fijn vinden. Ik vraag het gewoon.
    Nee heb je, ja kan je krijgen :D
    Ik ben gewoon nieuwschierig.... Is natuurlijk ook de eerste keer voor mij, ben daardoor soms erg onzeker....

18. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    En het kan dus zijn dat ze het je nog niet precies kunnen vertellen.. Ik mag lekker over 1,5 week gewoon nog een keer ;)

Succes, ik hoop dat je ook al een keertje voor die tijd mag!

Deel Deze Pagina