Vleeswaren eten tijdens de zwangerschap. Welke en hoe maken jullie deze klaar?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Flower00, 18 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flower00

    Flower00 Actief lid

    13 feb 2019
    112
    21
    18
    Vrouw
    goedemorgen,

    Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met vlees. Welke vlees eten jullie en hoe maken jullie deze klaar? Ik weet dat je in principe alle vlees kan eten indien het goed is doorbakken.. maar een biefstuk of een rosbief/ossenhaas is dan zeker niet zo lekker(net een kauwgom).

    Bedankt voor jullie tips!
     
  2. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Nou wat je zegt, alles wat je normaal niet doorgegaard eet, beter even doorgaren (Ik eet het dan eigenlijk niet, want vind er niks aan). En verder eet ik zwanger qua vlees hetzelfde als niet-zwanger.
     
    Flower00 vindt dit leuk.
  3. Girly1985

    Girly1985 Fanatiek lid

    15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Mocht je het interessant vinden er is een app die zwangerhap heet. Die is van het voedingscentrum daar kun je alles terug vinden.

    Ik zou idd rauw vlees of half doorbakken laten voor wat het is nu. Ook weet ik dat je uit moet kijken met lever. Dus ook smeerworst, plakjes leverworst. Dit ivm teveel vitamine a
     
    Flower00 vindt dit leuk.
  4. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Goed bereid is een doorgebakken biefstuk ook nog mals en lekker, vraagt alleen een betere kok ;)

    Leverworst at ik gewoon, met mate.
    Salami mocht ik van de vk eten, mits het niet van de versafseling kwam (net zoals brie eigenlijk). Dat is zo bewerkt dat het niet meer onder rauw vlees valt.
    Alles wat op een pizza zit mag, dat gaat in de hete oven.

    Ik ben na beide bevallingen helemaal los gegaan met de broodjes filet americain, wat had ik daar een trek in zeg!
     
    Flower00 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  5. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Ik heb de app zwangerhap gedownload. Kun je bijna alle voedingsmiddelen opzoeken. En je krijgt meldingen wanneer er producten met schadelijke stoffen uit de verkoop gehaald worden.
     
  6. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Ik eet zo ie zo geen bloederig vlees maar ik hoorde altijd al dat wanneer je vlees enkele weken in de diepvries gezeten heeft, het gevaar dan geweken is en je hem veilig half doorbakken kan opeten. Misschien even navragen of opzoeken als je dit erg mist :thumup: (maar ik doe het dus niet want ik eet dat zo ie zo nooit)
     

Deel Deze Pagina