Vlekjes voor de ogen en hoofdpijn...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sientje, 28 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Vorige week bij de vk was mijn bloeddruk aan de hoge kant, op zich nog wel binnen de perken, maar zodra ik vlekken voor mijn ogen krijg, hoofdpijn of een drukkende strakke band (het gevoel dan) om mijn buik, moet ik aan de bel trekken..
    Gisteren lekker op de bank aan t relaxen word ik ineens heel erg duizelig, ik dacht och t zal wel, even gaan liggen en toen trok t ook weer weg..een uurtje later kreeg ik ineens allemaal disco vlekken voor mijn ogen (net of je heel erg lang in een heel felle lamp hebt gekeken) en ontzettende hoofdpijn, nog even gewacht en toch maar de vk gebeld, we moesten gelijk komen, aangekomen werd mijn urine gecontroleerd en mijn bloeddruk en alles bleek,gelukkig, in orde, nog even naar het hartje geluisterd...pfff...wat een opluchting.
    Ik kreeg wel flink op mijn kop van de vk dat ik al smiddags had moeten bellen, en nooit meer zo lang mocht wachten..en vandaar ook dat ik even mijn avontuurtje opschrijf als je denkt dat er iets is gelijk naar de vk, ook al ga je voor niks, want als het gisteren niet goed was geweest had ik het mezelf echt heel erg kwalijk genomen dat ik niet gelijk gebeld heb.)want het had ook zwangerschapsvergiftiging kunnen zijn..'

    Nu moet ik morgen weer voor nog een x controle van de bloeddruk en urine..

    Liefs Sarina.
     
  2. liselotje

    liselotje Bekend lid

    17 sep 2005
    548
    0
    0
    limburg
    Pfoeh gelukkig is het goed afgelopen....en hopenlijk blijft dat ook zo ;) en volgende keer meteen bellen he ;)
    Laat je weten hoe het morgen afloopt?

    Groetjes liselotje ;)
     
  3. Miekie

    Miekie Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Oh jeetje, dat was ff schrikken dus.
    Gelukkig is alles goed.
    Rustig aan doen he en succes met de laatste loodjes!
     
  4. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Gelukkig is alles goed zeg!
    Wat zal je geschrokken zijn bah!
    Inderdaad altijd aan de bel trekken, liever eens te veel dan 1 keer te weinig.
    Hopelijk voel je die duizeligheid en die vlekken niet weer.
    Weet je nou ook wat het wel geweest is dan?

    Liefs
     
  5. stamper

    stamper Bekend lid

    12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    hoihoi

    Gelukkig is alles goed zeg . Wat zullen jullie geschrokken zijn .
    sterkte en doe het rustig aan .

    groetjes yvonne
     
  6. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ben net weer geweest, en alles was goed, urine was prima en bloeddruk 140 over 80 dus ook ok....gelukkig wel!!
    Hartje weer gehoord, en de baby ligt in lekker veel vruchtwater maar is nog helemaal niet ingedaald...dus dat moet hij/zij nog wel even gaan doen..
    Verder zag alles er goed uit.
    Nu moet ik volgende week dinsdag weer.

    Jolanda,
    Nee ik weet niet wat t nu was, maar volgens de vk kan het ook een plotselinge daling van de bloeddruk zijn geweest, of te veel gedaan die dag en dat eist zijn tol dan op..maar het kan geen kwaad zolang de bloeddruk ok blijft en de urine schoon is (aldus dat er geen eiwitten in zitten)

    Liefs Sarina.
     
  7. stamper

    stamper Bekend lid

    12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    hoi

    Gelukkig dat alles goed is . En hopen dat de kleine gaat indalen .

    groetjes yvonne
     
  8. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Fijn dat alles vandaag ook goed in orde was!

    Dat kan inderdaad ook ja zo'n bloeddruk daling, of je suikerspiegel die omlaag ging, dat hoor je ook nog wel eens.

    Die indaling zal deze week waarschijnlijk nog wel gebeuren denk ik, meestal in de 36 ste week geloof ik, dus je kleine heeft nog even tijd gelukkig he!

    Echt fijn dat alles zo goed gaat, niet zoveel dagen meer voor de boed, spannend hoor!!!

    Liefs
     
  9. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.589
    65
    48
    fijn dat alles goed is met jou en je kindje.
    groetjes lieke.
     
  10. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Gelukkig is alle goed met jullie tweetjes :D
     
  11. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik ben niet alwetend en zeker geen arts, maar jouw 'vlekjes'-ervaring lijkt veel op de mijne, van jaren geleden ;)
    Ik was toen niet zwanger overigens, en er volgde geen hoofdpijn op, maar ik had momenten waarop ik duizelig werd, vlekjes ging zien(soms zoveel dat ik bijna niks anders meer zag), en 1 keer ging ik er zelfs 'naast zitten praten' :confused:
    Ik heb toen op aanraden van de huisarts een hersenscan gehad, en een vaten onderzoek bij de neuroloog.
    Alles bleek gelukkig prima in orde, de neuroloog vertelde dat ik waarschijnlijk last had van migraine zonder hoofdpijn. Dus wel de verschijnselen vooraf, maar niet de na-weeën (om het op deze site maar eens toepasselijk te zeggen :) ). Migraine ontstaat door het samen trekken van bloedvaatjes, en als ze dan ineens weer verwijden, ontstaat de hoofdpijn. Dat snelle verwijden deden mijn bloedvaten dus niet, maar wel het samentrekken.

    Wellicht heb je weinig aan deze info, maar ik moest eraan denken toen ik je verhaal las... ;)
     
  12. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Hai Kiz,
    Nee hoor, vind het super interessant om te lezen wat de ervaringen van anderen zijn, dus heb er best wat aan.
    De vk zei al dat de verschijnselen van een zwangerschapsvergiftiging veelal lijken op de klachten van migraine, dus daar heb je helemaal gelijk in.
    groetjes Sarina
     

Deel Deze Pagina