Tja, daar kan ik me persoonlijk dus echt niet druk on maken. Als thijs aan het einde van de dag juist nog schone kleren heeft ga ik me zorgen maken of hij soms ziek is ofzo Ik was met ariel vloeibaar en ik moet zeggen dat sinds ik een nieuwe wasmachine heb bijna alle vlekken er gewoon met een keer wassen uitgaan.
Hier was dat bij het kdv en bij opa en oma ook altijd. Als leidster: je kunt niet alle kinderen in de gaten houden qua knoeien of buiten op de grond kruipen, spelen, oid. Met eten bij de meesten een slab om en met verven een schort aan.
Hier is dat inderdaad ook zo.. Maar maak me er niet heel druk om, dochterlief vindt het er geweldig en dat is het belangrijkst.. Naar het kinderdagverblijf gaan dus wel de 'oudere' kleertjes aan want anders vind ik het dus wel zonde..
ik zou dan inderdaad eens beginnen met voorwas. ik doe wasjes zonder vlekken zonder voorwas en kleding met duidelijke vlekken, op voorwas. meeste gaat er wel uit op korte was hoor. met een half schepje vanish. maar als het er echt niet uitgaat dan zorg ik iig dat het niet de droger in gaat en de vlek indroogt. ik zet het apart in een emmer en het gaat met de volgende was mee op voorwas.
Hier krijg ik al negen jaar lang de vlekken eruit met Shout. Shout op de vlek, even goed inwrijven met de ribbels die op de fles zitten, 5 minuutjes laten inwerken en dan wassen op 40 graden met Ariel of Sunil (ik wissel het af voor het geurtje, werkt beide meer dan prima). Geen voorwas etc. Gewoon het programma kreukherstellen/fijnwas.. Een heel enkele keer lukt het niet, maar is de vlek wel zover opgelost dat het niet storend is als het kledingstuk gedragen wordt. Dit werkt trouwens alleen bij "verse" vlekken. Eenmaal gewassen, dan heeft bovenstaande behandeling niet zoveel zin meer..
Die werkt hier dus nooit Ik vind ossegelzeep van dr Beckmann heel goed werken, maar gebruik daarnaast wel voorwas. Maar hier liggen de vlekken vaak dagen in de wasmand voordat ze gewassen worden.