Haha, zag ik net op internet...handy! Oeps, een vlek! Zo krijg je ze eruit. Drank: wees er zo snel mogelijk bij. Rode wijn krijg je weg met witte wijn en/of zout. Witte wijn spoel je voor het wassen goed uit met water. Bier verdwijnt tijdens de was en behoeft geen speciale behandeling. Leg kleding met koffie- of chocolademelkvlekken in de week, dep ze met wasmiddel en was ze daarna mee. Fruit: de meest vervelende vlekken. Spoel ze zo snel mogelijk uit met water en stop het kledingstuk direct in de was. Lippenstift: smeer de vlek in met vaseline en dep daarna met alcohol. Olie en vet: eerst deppen met wasbenzine, daarna mee de was in. Bloed: verse bloedvlekken verwijder je door ze te spoelen met koud water. Oude bloedvlekken was je eerst voor met een biologische wasmiddeloplossing (zoals keukenzout). Eventueel laat je het kledingstuk een halve dag in zo'n oplossing staan.
eh, je zou eens shout kunnen proberen, dat zit in van die witte flessen en daar krijg je ook veel vlekken mee uit.
ja dat staat er dat je ballpoint inkt met alcohol eruit kan krijgen Is jouw vlek ook van een ballpoint dan?
Je kunt ook SIl gebruiken . Die koop je bij elke supermarkt en ik heb tot nu toe echt alle vlekker er mee uit de kleding gekregen Het zijn 2 flessen naast elkaar zeg maar ( wel aanelkaar ook ) . Blauw en doorzichtig . De fles ondersteboven houden zodat beide vloeistoffen direct op de vlek terecht komen . Even 10 minuten laten weken en de machine in Werkt perfect . Ik heb er olie,fruit,inkt(zowel van een balpoint als merkstift ),worteltjes ( van die viese babypotjes ) en ik weet niet wat nog meer er uit gekregen met dit spul . Succes er mee Groetjes Joyce
Ja het is van een ballpoint! Toen ik gewassen had bleek dat er in de blouse van mijn hubbie nog een ballpoint te zitten. Dit heeft een inktvlek gegeven. Dus eigenlijk een ingewassen inktvlek..... Gina
je hebt ook van die flesjes, volgens mij van sorbo, speciaal voor balpeninkt. moet je erop smeren, in laten trekken en dan in de wasmachine. ik werk als verpleegkundige, dus altijd een wit uniform en regelmatig een balpen in de wasmachine en het werkt goed!
Blue wonder is ook ideaal spul!! Wel bijna 5 euro maar je doet er lang mee en ik krijg er de raarste dingen mee schoon. Kun je ook bij de supermarkt kopen
Haha, handig, al die weetjes! ook ik zal het onthouden. Als je al die spullen echt aanschaft, Gina, ben je waarschijnlijk zowel de vlek als flink wat geld armer... wat een hoop kosten al die verwijderaars he? maar ik geef toe... Het werkt!
Haha!! Ja ik ben straks nog meer geld kwijt aan middeltjes dan wat de blouse heeft gekost. Maar ja! Waarschijnlijk komen de middeltjes nog wel van pas daarna.... Gina
Met bier moet je toch uitkijken, dat spul vreet kleine gaatjes in je kleding als je het niet direkt (snel genoeg) wast of in water zet
Weten jullie ook hoe je kit kan verwijderen? In het babykametje stond een inbouw kast (nog van de oude bewoners) die de kast met flink wat kit hadden bevestigd. Gevolg, een kitrand op de plavuizen..... Ik heb de kitlaag zelf wel weg (met een plamuurmes) Maar de lijmrand blijft achter. Wat ik ook doe.... stickerverwijderaar, aceton, middel tegen lijmresten.. Help!
Oude kit verwijderen door met een scherp mesje de kitrand aan beide zijden in te snijden en dan gewoon er af te strippen. De dan nog resterende kit verwijderen met een kitverwijderaar.