Hallo, Geen idee of ik deze vraag hier moet stellen maar ik probeer het toch even... Omdat ik in het buitenland woon en in Nederland ga bevallen vlieg ik 6 a 7 weken na de geboorte van ons kindje samen met ons kindje en mijn vader naar huis om weer lekker bij mijn man te zijn (die komt gelukkig wel even over voor de bevalling). Dit betreft 2 vluchten waarvan de eerste een lange vlucht is (ruim 12 uur geloof ik). Nu heb ik gelezen dat babies in principe, als ze niet te vroeg zijn geboren e.d., een week na de geboorte al mogen vliegen. Mijn vraag is of dit ook voor de langere vluchten geldt. We vliegen niet al na een week, maar na zo'n 1,5 maand na de geboorte... Wie weet kunnen jullie me hier iets over vertellen. Mochten jullie het niet weten... Bij wie kan ik dan het beste met deze vraag terecht? Met vriendelijke groetjes, Eline
Hallo Eline, Als de baby verder gezond is kan je gewoon vliegen. Mocht de baby op naam van een kinderarts komen dan doe je dit i.o.m de kinderarts. Voor lange vluchten kan je vaak gebruik maken van een babyslaapplek de zogenaamde bassinet. Dit is een klein bedje voor de baby die uit de muur voor je stoel klapt. Belangrijk is om dit wel op tijd te reserveren bij de luchtvaartmaatschappij. Succes met alles. Ilja
Hartelijk dank! Ik had iets begrepen over dat langere vluchten worden afgeraden voor erg jonge babies... maar ben blij om te horen dat we gewoon kunnen vliegen. Ik zit inderdaad achter dat bedje aan. Het reisburo helpt ons hiermee. Nogmaals dank voor het antwoord! Groetjes, Eline