Vliegen met baby

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Catheny, 15 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catheny

    Catheny Actief lid

    1 jul 2014
    320
    34
    28
    ....
    ...
    Mijn vader en zijn vrouw hebben mij en mijn kids uitgenodigd om een paar weken daarheen te gaan.

    Het is een vlucht van 12/13 uur naar Amerika.

    Mijn jongste is dan 5 maanden.
    Iemand ervaring met een baby op een lange vlucht?

    Ja of nee en waarom wel niet.
     
  2. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.390
    794
    113
    Vrouw
    Geen ervaring met een lange vlucht. Wel met kleine kinderen.

    Beide kids vanaf 3 maanden meegenomen. Mijn ervaring is dat je met zo'n heel kleine baby net wat makkelijker reist. Kind is nog klein, slaapt op zich veel en is gauw tevreden met een flesje. Wanneer de eerste ervaring goed is, stap je makkelijker een tweede keer in.

    Wil overigens niet zeggen dat ik het zo wegwuif, want onze jongste is nu net 2, maar zet ook het vliegtuig op stelten als ze niet kan bewegen. Wij vliegen meerdere keren per jaar, maar heb toch zweethandjes als ik moet instappen met haar. Wat was het relaxt toen ze als "klein onschuldig babytje" op mn schoot lag te slapen. Nu vele capriolen uithalen om haar stil te houden. Spelletjes, boekjes, kleuren, lopen.. Gelukkig heeft ze nu verplicht een eigen stoel en iets meer bewegingsvrijheid.
     
  3. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.559
    3.949
    113
    Vliegen met een baby gaat vaak goed. Ze slapen meestal nog veel, ze kunnen nog niet kruipen of lopen, dus je hoeft ze ook niet steeds op hun plek zien te houden. Soms is er een mogelijkheid om een klein baby boxje te krijgen. Maar dat verschilt per maatschappij. Je krijgt vaak wel extra hulp van de stewardessen, voor gekookt water voor een flesje ofzo. Het enige wat wel echt vervelend kan zijn is als je kindje last heeft van zijn oren. Extra laten drinken helpt dan vaak maar soms niet. Verder is het handig om een draagzak te gebruiken. Dan heb je je handen vrij om het vliegtuig in en uit te stappen.
     
    floppie888 vindt dit leuk.
  4. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Draagzak inderdaad. En wij waren met vijf maanden niet gezegend met een lief slapende baby. Geen haar op mijn hoofd die er nu nog aan denkt om te gaan vliegen met onze drie kinderen (oudste nog geen 4 en jongste 6 maanden) maar dat ben ik.
     
  5. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Geen ervaring, wel met erg lange autoreizen.
    Ik zou het erop wagen, wie weet is het prima te doen. Zou jammer zijn om voor niets thuis te blijven toch?
    Het zou bij in ieder geval bij mijn kinderen een stuk makkelijker geweest zijn met 5 maanden dan nu met 1 en bijna 3 jaar..;)
     
  6. Zusterke

    Zusterke Niet meer actief

    Hou er wel rekening mee dat je op papier toestemming nodig hebt van je (ex)partner.
     
  7. Marre1985

    Marre1985 Bekend lid

    1 mei 2017
    586
    495
    63
    Vrouw
    Hier ging het best goed, ook met lange vluchten. Wel blij dat ik borstvoeding gaf want daarmee viel hij altijd goed in slaap en was ook de ergste crisis zo weer opgelost.
    Het vergt wel wat geduld, inspanning en planning van jouw kant maar ons viel het alles mee.
    Ik kijk meer op tegen de volgende reis (baby 13 maanden en wil niet stil op schoot zitten)
     
  8. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Tablet, draagzak en engelengeduld. (ik had vooraf gaande aan de vlucht al extra geslapen om beetje door te kunnen trekken. Dochter heeft hele nachtvlucht haar ogen uit gekeken... Slapen ho maar ! Een voordeel was ook weer avond bij aankomst en ging zo met het ritme mee en lekker slapen :roflmao:
     
    Marre1985 vindt dit leuk.
  9. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Mag ik vragen waar je naar toe vliegt? Best lang, 12/13 uur?

    Ik ben zelf stewardess, uit ervaring kan ik je vertellen dat als er een leeftijd is waarop je goed kan reizen, is het wel met 5 maanden. Als ze gaan lopen, dan beginnen de “problemen”...
    Mocht je met KLM vliegen, reserveer dan een plekje op de de family row, daar betaal je extra voor maar het is het geld wel waard. Je krijgt dan een basket, daar in kan je kindje lekker slapen.
    Verder helpen wij je graag en zijn dol op babies dus dat komt helemaal goed:thumup:
     
    floppie888, Zomerrr, mamameer en 8 anderen vinden dit leuk.
  10. Catheny

    Catheny Actief lid

    1 jul 2014
    320
    34
    28
    ....
    ...
    Dank je voor de tip.
    Ik vlieg dan naar Texas. Ik heb dit al eens eerder gevlogen met een overstap en dat was 13 uur. Ik kom ook kortere vluchten tegen.

    Ex vind het prima.
     
    Zusterke vindt dit leuk.
  11. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.508
    10.343
    113
    Ik zou het doen, ook al verloopt de reis niet zoals gehoopt, ik kan mij voorstellen dat dit heel goed voor je is en dat je dit op dit moment nodig hebt.
    Valt het tegen? Uiteindelijk kom je op de plaats van bestemming en je blijft daar voor langere tijd dus is het de moeite waard. En met een iPad voor de oudste, genoeg eten en drinken gaat het echt wel lukken.

    Zijn er ook rechtstreekse vluchten? Dat zou wel mijn voorkeur hebben. Een tussenstop klinkt fijn, maar ook gedoe met spullen verzamelen, er weer uit etc.

    Mocht je een goede vriendin hebben die mee wil dan kan je dat misschien ook overwegen.
     
  12. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Doen!! Baby in het bedje, draagzak mee en het de oudste/jezelf heel makkelijk maken met spelletjes, filmpjes, cadeautje voor onderweg en heel veel snacks. Het personeel wil je zeker helpen als ze zien dat je alleen bent met 2, en in het ergste geval heb je 13u lang je handen vol. Daar staat tegenover dat je 2 maanden lang daar bent bij familie. Go for it!
     
  13. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.535
    11.093
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Lekker gaan en idd KLM boeken.

    Voor kinderen echt wel de leukste maatschappij. Ik zie dat ze kindjes altijd zo betrekken bij alles. Je ziet vaak dat meisjes van een jaar of 5-6 helpen met de broodjes uitdelen.
    Op een lange vlucht zaten kinderen achter in het vliegtuig op de grond te ganzenborden. Super leuk. Je ziet zelfs wel eens een stewardess die even een baby overneemt als mamma naar het toilet moet en bijvoorbeeld alleen is.
    En je oudste krijg ook een speelpakketje.

    Ik heb alleen met zoon gevlogen toen hij 1,5 was maar dat was een vlucht van 2 uur. Heen vond hij vreselijk en terug ging het prima. Ik had een extra stoel geboekt en daar mocht de Maxi cosi opstaan zodra het vliegtuig was opgestegen mocht hij er in. En heeft heerlijk liggen spelen.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  14. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.431
    2.867
    113
    Ja!
    Hier ook met een baby van 5 maanden 18 uur gevlogen. Ging heel goed. Baby paste zich prima aan. Ze heeft veel gedronken en geslapen.
     
  15. MaritS

    MaritS Actief lid

    5 dec 2015
    469
    398
    63
    Wel met dreumes/ peuter meerdere vluchten van 16 uur gehad. Ging prima, maar met baby lijkt me makkelijker! Geef je borstvoeding? Laten drinken met stijgen en landen, en tussendoor ook onbeperkt. Baby's kunnen nog niks, dus hoef je ze niet zo in bedwang te houden. Voldoende melk of andere voeding bij de hand doet wonderen.
     
  16. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Houston? Ja dan is rechtstreeks inderdaad korter...zeker geen 13 uur
     
  17. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Wat fijn om te lezen dat het zo goed is bevallen, daar doen we het voor! :)
    Zeker mama’s alleen hebben het soms zwaar, we helpen graag.
    Voor mijzelf geld stiekem : any chance to hold the baby hahahaha
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  18. Catheny

    Catheny Actief lid

    1 jul 2014
    320
    34
    28
    ....
    ...
    Nee fles.
     
  19. Catheny

    Catheny Actief lid

    1 jul 2014
    320
    34
    28
    ....
    ...
    Dallas
     
  20. MaritS

    MaritS Actief lid

    5 dec 2015
    469
    398
    63
    Wat extra voedingen meenemen als zoethoudertje?
     

Deel Deze Pagina