Vliegen va Dusseldorf.

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Panda81, 23 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    Wij gaan dit jaar naar Tenerife en vliegen vanaf Dusseldorf.

    Waar kun je het beste parkeren?
    Wat is er te doen/zien? Ook voor de kids 10 en 8.
    Wat zijn de kosten daar voor horeca? Duur, normaal of goedkoop tov hier in NL.

    Het is de eerste keer dat we weer vliegen sinds 12 jaar en eerder zijn we vanaf Eindhoven gevlogen.

    Verder iemand nog tips? Bagage verdelen had ik al.
     
  2. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.175
    1.357
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Wij gaan dit jaar ook naar Tenerife en vliegen via Düsseldorf. Ik ben 1 keer eerder via Düsseldorf gevlogen maar ik weet het niet meer zo goed. Volgens mij is het daar redelijk saai maar kun je wel vliegtuigen zien staan. Parkeren weet ik ook niet zeker, volgens mij heb je lang parkeren plekken en dan kun je in 10 minuten lopen bij het vliegveld zijn of je kan met een speciale bus volgens mij.
     
  3. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Wij vliegen regelmatig vanaf Düsseldorf. Scheelt soms in prijs maar is voor ons ook gewoon het dichtste bij.
    Kijk hier even met betrekking tot parkeren. https://www.dus.com/nl-nl
    Wij boeken altijd vooraf een plekje vlakbij.
    Genoeg eet gelegenheden en winkeltjes. Vliegtuigen spotten voor kids is leuker in Eindhoven. :) Weet niet welke dag/tijdstip jullie vertrekken. Maar soms is er best wat file in de omgeving van het vliegveld.
     
  4. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    We vertrekken op een dinsdag net na de middag. Wil zowiezo goed op tijd gaan ivm evt file ed.
    Voor ons is eindhoven of dusseldorf ong even ver, 3 kwartier rijden.
    Idd kwa kosten gunstiger.
     
  5. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    Düsseldorf is een stuk groter als Eindhoven. De horeca prijzen vind ik schappelijk. Na de douane is er weinig te zien/ doen, behalve wat taxfree shops. Parkeermogelijkheden zijn er meer dan voldoende maar wij laten ons altijd brengen of nemen en taxi omdat dat voordeliger is dan parkeren. Als je ver weg parkeert is het wel goedkoper maar dan moet je nog met een bus of monorail... dat vinden wij verre van ideaal met kinderen en alle bagage.
     
  6. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.414
    5.508
    113
    Vrouw
    Maar vlieg je via Düsseldorf of vanaf Düsseldorf?
     
  7. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Ik ben vorig jaar vanaf Dusseldorf vertrokken. Vooraf hadden wij een parkeerplaats geboekt. Doe dit vroeg genoeg anders is er geen plek meer! Wij hadden alleen nog maar hele dure (!!!) plekken aan de vertrekhal. Maar om die parkeergarage te vinden was nog een hele crime. Je moet steeds een kaartje trekken en een slagboom door om vervolgens weer bij een slagboom aan te komen. Geen idee waarom dat was maar het was heel onduidelijk.

    Ook bij terugkomst in Dusseldorf konden wij bij de aankomsthal de juiste parkeergarage niet makkelijk terugvinden. Het vliegen via die luchthaven was prima. Klein en gemoedelijk. Niet veel te doen, maar ach, op Schiphol kan je ook alleen maar winkelen tegen hoge prijzen.

    Hou je er rekening mee dat je geen grote verpakkingen vloeistoffen in je handbagage mag hebben? Een pakje drinken van 200 ml mag al niet! Wil je liever niet te veel geld uitgeven aan de horeca dan zou ik voor het inchecken snel nog even wat drinken.
     
  8. Amy32

    Amy32 Bekend lid

    28 jun 2010
    699
    75
    28
    Je kunt voor heel weinig een valet parking boeken, ideaal. Je auto wordt bij vertrekhal opgehaald en nadat je geland bent, bel je en ze staan er binnen 10 minuten met je auto. Ideaal
     
  9. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    Wat voor taxi pak je dan? Het is ong 50 km vanuit hier, dus lijkt me ook aan de prijs worden. Brengen/halen weet ik niet of dat gaat lukken.
     
  10. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.175
    1.357
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Vanaf Düsseldorf
     
  11. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    Gewoon een normale taxi(busje). Op voorhand afspraken maken over de prijs. Wij vinden het ideaal. Van ons uit is het circa 60 km naar Düsseldorf. Wij zijn rond de €150 kwijt voor een retourtje. Je wordt dan ook echt keurig opgehaald in de aankomsthal bij terugkomst. Parkeren dicht bij de terminal kost ongeveer hetzelfde of zelfs meer. Zeker als je langer als een week op vakantie bent.
     

Deel Deze Pagina