Vliegen wat meenemen baby's?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Kiekies, 3 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiekies

    Kiekies Fanatiek lid

    17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Wij gaan over een week vliegen. Vliegreis is 2,5 uur eind van de middag.
    Wat moeten wij echt meenemen in het vliegtuig voor onze kindjes van bijna 6 maanden?
     
  2. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.514
    2.355
    113
  3. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    - Als ze flesvoeding krijgen melkpoeder, flessen en water.
    - Luiers, billendoekjes, schone kleren.
    - Iets om te eten, fruitpotje, koekjes etc.
    - als ze het gebruiken, spenen!
    - iets om mee te spelen en evt boekjes
    - draagzak of doek

    Neem qua luiers en voeding genoeg mee om 24 uur mee door te komen. Je weet nooit of je vertraging hebt ;)

    Veel plezier!!
     
  4. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.431
    2.867
    113
    Wij mochten trouwens alleen water meenemen als het ook in een baby flesje zat (dus niet in een Spa blauw fles ofzo). Dus houd daar ook rekening mee.
     
  5. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    #5 XmoonlightX, 4 apr 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 apr 2015
    hier ook al het een en ander nagevraagd bij Transavia.
    zij gaven aan als je water na de douane meeneemt, dat dit geen probleem is.

    nutrilon heeft ook kant en klare melkpakjes. Deze mogen ook koud gedronken worden, handig voor tijdens het opstijgen en dalen! ook als ze geen mogelijkheid hebben om water op te warmen. mogen ook in de handbagage.
     
  6. Marrel

    Marrel Actief lid

    10 sep 2014
    201
    1
    16
    Niet teveel! Overal valt een mouw aan te passen. Eten, drinken en luiers zijn het voornaamste.... Heel wat afgevlogen en gereisd met de kids. Het komt altijd goed! Zelfs met een enorm poepende peuter van 2 en turbulentie: alles zat er onder en een lange peuter verschonen op een vliegtuigtoilet maakt het allemaal nog vieze :D.... Toch overleefd en hard moeten lachen om de situatie....
     
  7. sjak

    sjak Niet meer actief

    Extra kleertjes!!
    Wij namen altijd een rolkoffertje mee met voornamelijk spullen voor dochter.
    Luiers, doekjes, hydrofiel oid om op te verschonen, genoeg melkpoeder in bakjes, potjes fruit, kleertjes (je zal net zien datze zichzelf onderpoepen/piesen),shirt voor jezelf (spugende kindjes?), speelgoedjes.
    Wij namen trouwens altijd een (lege) thermosfles mee en lieten die na de douane vullen met handwarm water, dat scheelt enorm wachten op de soms erg drukke stewardessen. Ik wil nooit afhankelijk van derden zijn tijdens een reis.
    Weet niet of jullie draagdoeken gebruiken? Deze knoopte ik voordat we het vliegtuig in gingen (eenrekbare), dn tijdens de reis deedik mijndochter erin en die sliep heerlijk! Alleen met stijgen en dalen mogen ze er niet in.
     
  8. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.560
    3.949
    113
    Vergeet geen schoon T-shirt voor jezelf in de handbagage mee te nemen, als je de hele vlucht onder de spuug van je kleine zit is dat erg vervelend.
    Verder zijn de meeste tips al wel gegeven!
    Niet stressen, het komt vast wel goed!

    Fijne reis!
     
  9. kieke77

    kieke77 Actief lid

    5 jul 2008
    465
    7
    18
    Dicht pak babyvoeding, open mag je niet meenemen. Voor het geval je bagage kwijtraakt. Speen kan je ook gebruiken bij opstijgen en dalen.
     
  10. sjak

    sjak Niet meer actief

    Je mag wel losse voedi g meenemen, of zijn de regels weer veranderd. Ik deed altijd genoeg voor een dag of twee in poedertorentjes en een tupperware bakje gewoon in het rolkoffertje/handbagage.
     
  11. NafNaf

    NafNaf Fanatiek lid

    5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    In ieder geval genoeg voeding en genoeg water....vertraging kan soms laaaaaaaang duren.
     
  12. Kiekies

    Kiekies Fanatiek lid

    17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Dank iedereen :) inderdaad 1 dicht blik voeding extra bij vriend in handbagage en in luiertas torentje.
    Goede tip van extra shirt voor onszelf!
     
  13. Mukkie11

    Mukkie11 Fanatiek lid

    13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Ik gaf nog borstvoeding toen mijn zoontje voor het eerst vloog. Hij was toen 5 mnd. Ik had een extra verschoning, 3 luiers en speentjes mee. Tijdens het opstijgen en dalen gaf ik de borst. Verder heeft hij de hele reis geslapen. Ik had voor mezelf ook een schoon shirt mee. Billendoekjes ook. Ik zou zorgen voor flesje als je geen bv geeft. Dit voorkomt pijn aan de oortjes. Verder viel het me enorm mee!
     
  14. Kiekies

    Kiekies Fanatiek lid

    17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Ik ben wel heel bang eerlijk gezegd..... Alles opgeschreven wat in handbagage mee moet. Ik neem ons zoontje op schoot, enorme overstrekker en mijn vriend ons dochtertje. Pfff voor het eerst vliegen met 2 baby's😁😁😁
     
  15. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.560
    3.949
    113
    Zie nu pas dat jullie een tweeling hebben, dat is inderdaad wel spannender lijkt mij, omdat je allebei je handen dan vol hebt! Maar dat zijn jullie ondertussen natuurlijk wel gewend!
    Maar niet bang zijn hoor, ik vind het ook altijd wel een avontuur (met 1 kind) maar onze kleine sliep met zowel 7 als 12 maanden bijna de hele vlucht ( 1e x 6 uur 2e x 3 uur)
    en probeer je niet te druk te maken over de mensen om je heen, want als je kindjes even huilen, kun je er toch niets aan doen, en er gaan altijd wel mensen zitten zuchten, so be it, dat is hun probleem. Oja en vaak zijn de stewardessen ook wel extra behulpzaam.
    Wil je een fijne vakantie wensen!
     

Deel Deze Pagina