Vliegreis heen en terug dezelfde dag

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Rizzoli, 15 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.320
    810
    113
    Vanwege mijn vliegangst willen we graag eens een keertje vliegen en dan dezelfde dag terug.
    De prijzen hiervan zijn echter best pittig. Heeft iemand tips op welke site ik kan kijken?
    We willen graag vliegen vanaf Eindhoven
     
  2. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.964
    113
    noord holland
    Ik volg even mee. Ik heb nog nooit gevlogen namelijk dus dit zou wel eens een optie kunnen zijn om het eens te kunnen doen zonder persé ver op vakantie te gaan :roflmao:.
     
  3. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.166
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Copenhagen, donderdag heen vrijdag terug vanaf eindhoven en goedkoop als jet puur om het vliegen gaat en je de stad niet wil zien kan je op dinsdag, donderdag of vrijdag wel retour vliegen ;)

    Ik vlieg het wel eens op 1 dag via amsterdam met klm. Denk dat het via Eindhoven lastig wordt om een retourvlucht op dezelfde dag te hebben en ook nog de stad te bekijken. En Copenhagen is dan juist leuk want het ov is er super geregeld en je zit binnen een kwartier in de binnenstad.
    Als je een beetje vooruit boekt en op een vrijdag vliegt (is voor retour vluchten echt de goedkoopste dag) lukt dat vaak al voor 140 euro.

    Als je vliegangst hebt is KLM ook echt een fijne maatschappij. Of Norwegian. Die hebben wifi aan boord en dat geeft toch een beetje het idee dat je in verbondenheid staat met de grond.

    Die korte vluchten hielpen mij trouwens niet van de vliegangst af. Ik ben van de zomer alleen naar Auba op en neer gevlogen. Dat was echt goed. Leuke vlucht, gezellige Arubanen aan boord. Die maken er wel een feestje van...
    En juist omdat de vlucht zo lang is word je gedwongen om het te accepteren.
    En daarnaast is opstijgen in een groot vliegtuig veel fijner dan in een kleintje.

    Hoe kleiner het vliegtuig hoe vervelender ik het vind. Die worden echt als een soort torpedo afgeschoten.
     
  4. catlady

    catlady Bekend lid

    26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Ik zou er een weekend van maken.

    Mijn eerste vlucht was alleen, toen ik 18 was. Op bezoek bij een kennis in Denemarken.

    Bloednerveus. De vlucht was goed! Weekje gebleven en toen terug vliegen. Het opstijgen en afdalen geeft wat druk op de oren. Even ontploppen en klaar.

    Heb ook wel eens gevlogen met veel turbulentie. Het hobbelt wat, ergste is mensen die paniekerig reageren. Die zorgen voor onrust.

    Vliegen is goed te doen, het is veiliger dan autorijden
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  5. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.166
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Turbulentie wen je vrij snel aan. Dat gerammel zit een ritme in. Flinke stortbuien en wind bin het stijgen en landen is veel vervelender.

    Oh kies een plek op of net achter de vleugel. Ervoor maakt vreselijke herrie en in de staat voel je veel meer beweging.
    Ik zit zelf altijd graag bij de nooduitgang.
     
  6. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Eens. Ik heb ook behoorlijke vliegangst en naar australie was veel fijner dan naar parijs.
    Bovendien woon ik bijna naast eindhoven airport maar vlieg ik altijd vanaf Amsterdam. Vliegangst en Ryanair (want daar kom je op uit denk ik) lijken me geen fijne combi. Klm is heel prettig, en als je aangeeft dat je vliegangst hebt helpen ze je ook echt. Ik mocht bijv in de cockpit met de piloten praten na de landing, heeft me goed geholpen. Lopende band, onpersoonlijk met ryanair vliegen lijkt me niet bevorderlijk.. los van hoe ze met hun personeel omgaan..
    Wel goed dat je wilt vliegen!
     
    Zoe123 en Huismuisie vinden dit leuk.
  7. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.320
    810
    113
    Bedankt voor de reacties!
    Ik ben op zich niet bang voor neerstorten oid, maar het feit dat je opgesloten zit en niet weg kan. Ik heb het ook in de trein, bus ed.
    Iemand daar nog tips voor?
     
  8. Evelien1206

    10 jun 2019
    34
    19
    8
    Vrouw
    Wij hebben vroeger wel eens een dagtripje gedaan. Puur voor het vliegen. Dan ging je naar Parijs en met hetzelfde vliegtuig weer terug.
    Geen idee of dit nog bestaat, ik zou eens informeren bij een aantal maatschappijen.
     
  9. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik heb gigantische vliegangst. Een groot vliegtuig was hier juist nog wel te doen, een wat kleinere totaal niet. Ik had van de huisarts ook valiumpillen gekregen, ik neem er 1 voor het opstijgen. Destijds ben ik 2x in korte tijd ergens met het vliegtuig heen gegaan, de 2e keer was al een stuk minder eng. Nu is het alweer jaren terug, en is de angst weer een stuk groter. Ik zou het alleen doen als je ook van plan bent regelmatig te blijven vliegen. Bij mij was het juist goed een lange reis te maken, dat maakte de angst het waard. Omdat je anders nooit op zo’n plek zou komen.

    Er schijnen ook goede cursussen of therapieën te zijn. Mocht ik ooit in de situatie komen waar ik 2-3x per jaar met het vliegtuig weg kan dan volg ik zo’n cursus.
     
  10. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Dit was bij mij zoveel minder in een groot vliegtuig. Dus geen Ryanair op korte afstand. Die ruimte deed me echt goed, angst was zoveel minder. Na een half uurtje zat ik er al redelijk ontspannen bij. Ben 2x in een kleiner vliegtuig geweest (Transavia), hele weg paniek gehad.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  11. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Via RyanAir kan je naar Londen , daar vliegen ze meerdere malen per dag naar toe , die kan je gewoon bij RyanAir boeken. Vliegreis zelf ongeveer 45 minuutjes.

    Heb geen slechte ervaringen met RyanAir naar Londen overigens - voor zon korte vlucht hoeven wij verder geen luxe en kiezen wij zelf altijd voor budget airlines.

    Lekker kort van te voren inchecken , wij nemen altijd wel stoelkeuze als extra optie zodat we t eerst weer uit het vliegtuig kunnen na het landen :).

    Je zou dan op Stansted landen , dat is opzich nog wel te doen naar Londen Centrum (+/- 1,5 uur).

    Het ligt er uiteraard maar aan welke je stad je voorkeur heeft.

    Succes met kiezen , en sterkte met je vliegangst!
     
  12. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Dat is misschien wel anders dan bij mij. Heb je al geoefend met trein e.d?
    Ik ben wel bang voor neerstorten, ik ken een stukje theorie achter het vliegen maar mijn hoofd blijft me vertellen dat het niet kan,zo'n gewicht in de lucht :D Toen ik de piloten dat vertelden moesten ze heel hard lachen. Dat lijkt lomp, maar juist die spontane reactie hielp toen ontzettend.

    Wat mij ook helpt: ik wil reizen,de hele wereld zien en ga het vliegen er nooit voor laten. Mijn man reist ook graag, en ook onze kinderen praten steeds meer over landen als Marokko, Mexico en China. Of ik nu bang ben of niet, vliegen zal ik dus kan me er net zo goed overheen zetten. Die nuchtere gedachte scheelt.
     
  13. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.641
    2.377
    113
    Vrouw
    Wat vooral helpt is, is met kinderen vliegen, dan moet ik me wel groot houden!
    Maar als mijn partner mij dan even in de arm knijpt, dan trek ik dat echt niet.

    Ik heb geen enorme vliegangst maar ik heb zelf geen controle...
     
  14. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.166
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dat is ook wel een beetje waar mijn angst zit. De controle verliezen en maar gaan zitten.

    KLM personeel is getraind op mensen met vliegangst. Ze pikken ze er zo uit en dan komen ze even wat vaker langs voor een praatje.

    Ik zat op de vlucht van aruba achter bij de deur. (Niet aan te raden trouwens want je bevriest waar je bijstaat) maar dan zit je dus schijnbaar tegenover een stewardess bij het opstijgen en landen. Dat was wel fijn want ze heeft me echt heel veel dingen uit kunnen leggen.

    Ik vind vliegen steeds minder vervelend.
    Maar had gewoon de pech dat mijn eerste twee vluchten wat onprettig waren. Eerste keer landen in een vreselijke storm en de tweede vlucht een doorstart omdat men dacht dat het neuswiel niet goed uitgeklapt was. Bleek gelukkig niks aan de hand.
     
  15. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.166
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Behalve goedkoop vliegen is het me echt een raadsel waarom mensen ook maar een cent aan een maatschappij als ryan air uit willen geven.

    Als je van he vliegangst af wil komen dat is het heel fijn als er persoonlijke aandacht is. Als je even niet helemaal lekker zit dat je een glaasje water kan krijgen ipv er 4 euro voor af moet rekenen. En dat er wat afleiding aan boord is.

    KLM traint zn personeel op mensen met vliegangst. Ryan air niet hoor of heel summier.

    Voor die paar tientjes verschil zou ik toch echt wat stresfactoren elemineren
     
    Zoe123 en Beausecret vinden dit leuk.
  16. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Bij de nooduitgang mogen mensen met vliegangst juist niet zitten geloof ik, haha.
     
  17. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.606
    3.853
    113
    Ik heb zelf geen angsten oid en heb zelf ook gevlogen met zowel grote als kleine toestellen.
    Maar wat ik me afvraag is dat TS aangeeft het ook te hebben in treinen, de bus etc omdat ze dan opgesloten zit en niet weg kan. Is het dan niet logischer om überhaupt die angst in zijn geheel aan te pakken?
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  18. Pinguinkje

    Pinguinkje Bekend lid

    10 sep 2018
    798
    695
    93
    Vrouw
    Mijn ervaring is ook dat juist kortere vluchten die meestal in kleine vliegtuigjes worden uitgevoerd veel onaangenamer zijn dan lange vluchten in grotere vliegtuigen. Het opstijgen en dalen is het vervelendste, omdat je dan last van turbulentie hebt etc. Bij korte vluchten van een uur ofzo ben je alleen maar aan het opstijgen en dalen, dus ik zou het afraden om van je vliegangst af proberen te raken door in 1 dag heen en weer te vliegen. Want dan zit je gebonden aan korte vluchten en geef je geld uit aan iets wat misschien helemaal geen positieve ervaring gaat zijn.

    Het is ook een beetje zonde van de klimaatbelasting om alleen voor de vliegervaring te gaan vliegen. Het is enorm slecht voor onze planeet... Ik heb in het verleden een aantal keer moeten vliegen ivm werk, maar probeer nu juist niet meer te vliegen. Of als het echt moet, dan compenseren we de CO2 uitstoot, met het oog op de klimaatverandering en dat we onze kinderen ook nog een fijne planeet willen achterlaten.

    Dus mijn advies: accepteer dat vliegen niets voor je is. We hoeven en kunnen in ons leven niet alles doen. Als je je er fijner bij voelt om op een andere manier op vakantie te gaan, kies dan voor dingen waar je van geniet ipv geld uit te geven aan iets waarvoor je angst hebt en die ook nog eens slecht zijn voor onze leefomgeving.
     
    olleke, Vogelinnetje en Huismuisie vinden dit leuk.
  19. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.424
    5.510
    113
    Vrouw
    Stichting Valk
    https://valk.org/
     
    xxmoixx en Huismuisie vinden dit leuk.
  20. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.166
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Jawel hoor, mij geeft het juist wel een prettig gevoel dat ik niet over 6 rijen stoelen hoef te klimmen. ;)

    Maar er wordt wel gevraagd of je in staat bent de deur te openen als nodig.
     

Deel Deze Pagina