Vliegreis met baby

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Lisa280887, 12 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal!

    Wij zijn aan het kijken naar vliegreizen voor half oktober. We willen graag nog even op vakantie met zijn drietjes voor ik weer moet werken.

    Onze voorkeur gaan uit naar de Canarische Eilanden.

    Nu zie ik een heleboel info online! Maar zie bv ook al dat onze kinderwagen te zwaar is en vraag mij af welke accomodaties fijn zijn met baby. Hoe doe je het tijdens een transfer? Baby in draagzak? We hebben een Tule maar ze is er nu nog niet heel relaxt in.

    Hebben jullie praktische tips wat betreft de reis zelf en een accomodatie? We neigen nu naar een appartement.

    Liefs!
     
  2. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik heb toen ze baby waren (dus rond 4 maanden) gewoon een kinderwagen meegenomen. En een draakzak of doek is dan wel handig.

    Met een baby zou ik voor een appartement gaan! Sowieso vind ik dat fijner met kinderen dan een hotel!

    Een tip is om je baby te laten drinken tijdens landen en stijgen. En je vooral niet druk maken om zeurende mensen of nare blikken als je baby onverhoopt huilt.
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  3. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Geen tips qua locatie en zelf gevlogen toen baby al iets ouder was. Toen circa 7/8 maanden. Dat ging overigens prima. Behalve dan de doorlekkende poep explosie op de terugweg bij mijn man op schoot :eek::roflmao: en dat kwam ook weer goed. Attent en vriendelijk personeel dat je op je gemak stelt.
    Voeden tijdens opstijgen en landen of sowieso speen geven is wel een tip zoals hiervoor al gegeven. En dus voldoende luiers, reserve kleding voor het grijpen hebben. Thermosfles heet water om zelf flesje te mengen.

    Of kinderwagen te zwaar is hangt denk ik af van luchtvaartmaatschappij. Wij vlogen toen met KLM en daar hebben we een zware bugaboo kinderwagen in een hoes in mogen checken. Dat was echt een mega pakket samen. En op luchthaven baby in draagzak.

    ter plekke (Sicilië, ook een aanrader!) een appartement gehuurd. Ik vond Italië perfect omdat ze daar erg gericht zijn op kinderen. Kinderwagen in restaurant vinden ze heel normaal. Nooit op Canarische eilanden geweest, dus kan niet vergelijken.
    Wij hadden op de luchthaven een auto met kinderzitje gehuurd.

    ik gaf toen al geen borstvoeding meer, voor het maken van de flesvoeding had ik zelf een kleine water koker mee. Vond ik toch hygiënischer idee, deed ik altijd als we weg gingen. Je leest soms verhalen wat mensen allemaal met die water kokers doen in hotels enzo. (Onderbroek uitwassen, etc)
    Bij KLM mocht je voor baby ook eigen handbagage meenemen. Dus kleine trolley. Daardoor hadden we prima ruimte om deze zooi allemaal mee te slepen.
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  4. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.608
    788
    113
    Ik heb de kinderwagen in een speciale zak laten vervoeren in het vliegtuig. En op het vliegveld heb ik rond gelopen met een draagzak
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  5. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Draagzak is voor op het vliegveld wel ideaal. Maar... als je midden op de dag op het vliegveld bent is het nogal warm....

    Verder hangt het van de vliegmaatschappij af of je maxicosi mee mag, al dan niet in de handbagage. Als je terplekke een MC gaat huren zou ik zeker een overtrekhoesje meenemen
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  6. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    bij KLM heb je volgens mij de keuze. Je mag of een maxi cosi of een kinderwagen meenemen. Wij hebben toen voor de kinderwagen gekozen. Overigens zijn de maxi cosi’s bij zo’n huurauto niet altijd fantastisch. Dus zo’n hoes is idd wel slim
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  7. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.687
    1.612
    113
    Vrouw
    Ik vloog de kinderwagen altijd mee in een reistas. Zeker toen ze nog in de reiswieg pasten, handig als ze daar in slapen tijdens uit eten gaan. Verder boekten wij altijd een bungalow op die leeftijd, lekker in de tuin liggen als er geslapen werd ipv op een balkon.
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  8. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Heel erg bedankt allemaal!

    We hebben vanmorgen geboekt! We gaan naar Lanzarote! Voor ons een bijzonder eiland, ik heb daar mijn bbz gehad en ben daar geopereerd op vakantie toen. Dit was onze laatste echte zonvakantie, en nu dus weer onze eerste als gezin!

    We vliegen met TUI. Baby mag 10 kg mee in het ruim + kinderwagen van max 10 kg. De kilo’s die de kinderwagen te zwaar is, kan je compenseren met ruimbagage van de baby of je eigen (hand)bagage. Heel fijn!

    Nu zie ik reiswiegjes voorbij komen… hebben jullie daar ervaring mee?
     
    Do1981 en Kolibrie2 vinden dit leuk.
  9. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.548
    2.400
    113
    Wat een lekker vooruitzicht! Hopelijk kun je deze keer wel genieten van het mooie eiland.

    Wat bedoel je met reiswiegjes? Voor de kinderwagen?
     
  10. LSL

    LSL Bekend lid

    6 nov 2020
    511
    470
    63
    Vrouw
    Mocht je je echt zorgen maken om het gewicht van je kinderwagen kan je ook voor de vakantie bijv. een yoyo babyzen huren.
    Wij hebben met meerdere maatschappijen gevlogen en mochten onze Joolz altijd meenemen tot aan de gate en dan wordt het echt niet meer gewogen maar gaat ie gewoon in het ruim :)

    Lekker dat je geboekt hebt, heeeel veel plezier! Maak je vooral geen zorgen over vliegen met de baby, Hoe relaxter jij bent hoe relaxter je kindje hopelijk ook is. Wij hadden een fles paraat voor stijging en landing altijd en dat gaat prima, Verder af en toe een rondje lopen door het vliegtuig ter afleiding, kleine speeltjes etc. En waarschijnlijk pakt je kindje ook nog een dutje tussendoor!

    Ik vond een Hotel ook heel fijn met een baby, maar ik ben sowieso zelf meer een hotelpersoon dus dat is heel persoonlijk denk ik.
     
  11. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Dankjewel! Ik bedoel een bedje, dus bv voor op het strand of in het appartement. Die je zo kan opvouwen en weer mee kan nemen ipv altijd de hele kinderwagen meeslepen
     
  12. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    J
    Wat fijn dat jullie de Joolz tot aan de gate mee mochten nemen! Wij hebben ook een Joolz, ben benieuwd! Vrienden van ons hebben wel zo’n tas om de kinderwagen in te doen. Hopelijk komt hij dan goed over haha!

    Heel erg bedankt! We kijken er zo naar uit! Vooral omdat het zo’n mooie afsluiting is van alle traject-ellende. Althans, zo voelt het. We slapen dan wel op een ander deel van het eiland maar we kunnen wel langs de plek waar de krampen ineens begonnen bijvoorbeeld. Lijkt me zo bijzonder om daar te staan met baby! Och word nu al emo hahahah
     
  13. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.153
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb destijds voor zoon van net 1 een eigen stoel geboekt, dat kan gewoon. Daardoor kan de maxi cosi gewoon in het vliegtuig op de stoel en leg je je kindje daarin. Vond dat echt veel relaxter dan aldoor met je kindje op schoot.
    Ook fijn met de huurauto dat je je eigen autostoeltje hebt en je hoeft in princiepen alleen het onderstel van de kinderwagen mee te nemen.

    werkte hier erg goed in elk geval.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  14. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.687
    1.612
    113
    Vrouw
    Je zou dan ook voor een deryantentje kunnen gaan, heb je ook nog wat aan als ze groter is.
    Overigens nam ik de kinderwagen gewoon mee naar het strand hoor. Even achterwaarts over het zand trekken en naast je neer zetten.
    Op het stuk langs het water kan je perfect rijden. We hebben heel veel gewandeld.

    Ik vloog de wagen in de stokke prampack mee. Had geen stokke wagen overigens, maar hij is universeel.
     
  15. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ah goeie tip! Had die tentjes al wel gezien. Maar hebben we daar volgend jaar bv ook wat aan? Sommigen zijn best duur en als het alleen nu gebruikt wordt vind ik dat dan wel weer zonde:)

    Ja een vriendin heeft een reistas voor de Joolz, die gaan we lenen! Superfijn!
     
  16. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.687
    1.612
    113
    Vrouw
    Ik heb meteen de deryan peuter gekocht en jarenlang gebruikt, ook meegenomen naar de tropen bv omdat de mugvrij kunnen slapen. Ik liet mijn jonge baby er nog niet s nachts in slapen, maar als “box” op het strand prima hoor, dan ben je er toch bij. En als ze wat groter zijn dan is het echt ideaal. Ook voor als we op bezoek gingen bij vrienden die nog geen kids hadden en dus geen bedje.
     
  17. vrouwvan

    vrouwvan Fanatiek lid

    26 dec 2015
    2.194
    1.240
    113
    Betaal je dan niet dezelfde ticket als voorjezelf wanneer je een extra stoel boekt?
     
  18. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    #18 GroeneBomen, 24 sep 2021
    Laatst bewerkt: 24 sep 2021
    Wij hebben die niet gebruikt. Ding is hooguit paar keer gebruikt en dat met 2 kinderen haha
    Wij kochten gewoon een cheapo strandtentje, daar legden we de kids in. Zo'n lidl strandtentje of 1 van kampeerzaak met stokken: die pak je in een zakje in en is compacter. Voordeel is dat ik ernaast nog liggen :) dus konden ze tegen mij aan slapen als het nodig was. Onze jongste sliep altijd aan de borst op t strand, anders sliep hij daar niet. Dus lag ik als speen daar.

    Deryan tentje is echt amper gebruikt hier iig.
     
  19. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.153
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Jawel, is gewoon hetzelfde bedrag als voor jezelf. Maar vond dat het wel waard. Je houdt wel de privileges voor een wandelwagen, autostoel en babyvoeding enzo.
     
    vrouwvan vindt dit leuk.
  20. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Maar even praktisch… De maxi cosi ging dus mee? En niet de bak van de wagen? Want die bak lijkt mij juist zo fijn wanneer we langer op pad gaan op een dag.

    Plus… Hoe sleep je dat mee op de luchthaven:D
     

Deel Deze Pagina