vloeien na bevalling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door xxxblondiexxx, 17 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxxblondiexxx

    xxxblondiexxx Niet meer actief

    Hallo,

    Ik heb even een vraagje ik ben 5 week geleden bevallen.
    na 2,5 week ben ik gestopt met vloeien.
    een week niks. week daarna verloor ik weer helder rood bloed en dat word nu na een week weer minder en is wat donker rood/ bruin van kleur. ook ben ik alweer begonnen met de pil vandaag is net mijn stop week begonnen. dus 2 week na bevalling begonnen met slikken van de pil.
    week 1 vloeien
    week 2 vloeien
    week 3 niks (begonnen met de pil)
    week 4 vloeien (met buikpijn menstruatieachtig)
    week 5 bruin bloed verlies minimaal
    week 6 stopweek pil (nu dus) (buikpijn)

    kan dat mijn 1e menstruatie zijn geweest ondanks ik begonnen ben met het slikken van de pil? of is het gewoon na vloeien van de bevalling ondanks het een week gestopt is... of moet ik mij zorgen maken voor wat anders...

    alvast bedankt voor je reactie
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

    je bent vrij snel weer begonnen met de pil. Dat kan wel maar omdat je lichaam dan zelf nog niet goed gereguleerd is wat betreft hormonen kan het wat verwarring geven. Kijk het maar even aan. Gewoon de pil volgens schema gebruiken, dus als je stopweek weer voorbij is met nieuwe strip beginnen. Blijven je klachten of krijg je veel buikpijn, dan contact opnemen met je huisarts. waarschijnlijk was dat vloeien nog van na de bevalling (ook al vloeide je tussendoor een week niet) en is het geen menstruatie geweest.

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina