vloeien naar de bevalling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door jeslin, 30 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeslin

    jeslin Actief lid

    19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    Hoi,

    IK ben 31 december bevallen van een prachtige dochter lincy.
    Mijn plancenta hebben ze operatief eruit gehaald,maar de bevalling is snel verlopen.
    Mijn baarmoeder wilde moeilijk zakken heb ook vrouwenmantel capsules moeten slikken,een week naar de bevalling kreeg ik ontzettende buikpijn van 3 uur aan een stuk dat heeft 4 dagen aangehouden en ben toen op de verloskamers geweest niks leek op een baarmoederonsteking gelukkig,ze hebben toen alleen wel een bacterie in mijn urine gevonden die normaal in de ontlasting zit,en een blaasonsteking veroorzaakt.Vorige week donderdag bij de geneacoloog geweest omdat ik nog last had van buikpijn en mijn onderbuik heel erg gevoelig was,ze heeft een inwendige echo gedaan en mijn baarmoeder was schoon en mooi dun zei ze,geen vocht in de buik en de eierstokken zagen er ook normaal uit en het bloedverlies was minimaal.
    Nu mijn vraag ik vloei dus nu nog,de laatse week is het bijna niks alleen als ik naar de wc ben geweest,de kleur is roze,maar ik heb ook wel een licht menstruatie gevoel.Is het nu zo dat je ook direct naar het vloeien je menstruatie kan krijgen of moet dat eerst stoppen,en hoe lang mag ik nog zo vloeien vraag ik me af en mag ik dan al wel in het ligbad gaan of is dat nog niet verstandig?
    alvast bedankt,
    groetjes jeslin
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Jeslin,

    het vloeien kan tot wel 8 weken na de bevalling aanhouden, op het laatst is het heel weinig zoals je bescrhijft. Het kan wel dat het meteen overgaat in je menstruatie. Meestal komt je eerste ongsteldheid tussen de 6 en 8 weken na de bevalling en is het vloeien tussendoor wel even gestopt. Je mag gerust in bad nu.

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina