Vlokkentest gehad

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door honey, 11 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honey

    honey Lid

    26 feb 2006
    40
    0
    0
    hallo allemaal,

    ik heb afgelopen donderdag mijn vlokkentest gehad, ivm mijn leeftijd (38). De ingreep zelf viel heel erg mee, we stonden na 15 minuten al weer buiten. Tijdens de ingreep was ik helemaal afgeleid door het beeld van ons bewegend kindje op het beeldscherm van het echoapparaat. Het bleek dat de gynacoloog direct voldoende vlokken had kunnen opzuigen, dus het was zo klaar.
    Vrijdagochtend ben ik heel erg geschrokken, want toen kreeg ik ineens 3 heftige steken in mijn buik. Een soort kramp die ik nog nooit eerder had gevoeld. Ik was op mijn werk, en was me aan het voorbereiden voor een belangrijke vergadering, dus ik heb alleen even gekeken of ik ook erge bloeding had. Dat was niet het geval, dus ik ben gewoon doorgegaan met mijn werk. 's Avonds heb ik het mijn vriend verteld, en die schrok ook heel erg. Het hele weekend in de zenuwen gezeten, maar op een heel pietsie bloedverlies na gebeurt er niets. Maar zo komt het risico op een miskraam door de test wel heel dicht bij. Zolang ik niet erg bloed, en ik heb nu zelfs geen druppeltjes meer, ga ik er maar vanuit dat het toch goed gaat.
    Het enige spannende wat nu overblijft is het wachten op de uitslag. Als het mis is zullen ze bellen, anders krijgen we uiterlijk zaterdag per brief bericht. Kwamen we vanmiddag thuis, knippert het antwoordapparaat. Mijn vriend trok helemaal bleek weg, maar het bleek een kennis te zijn die een berichtje had ingesproken.

    Eerder was ik er nog niet aan toe om onze onzekerheid te delen, maar nu moet ik het toch even kwijt. Zijn er meer dames met ervaring met de vlokkentest en vervolgens een beetje buikkramp? Hoe is dat afgelopen?

    groetjes, van een bezorgde honey
     
  2. jacq

    jacq Bekend lid

    9 jan 2006
    735
    0
    0
    amsterdam
    Vervelend van je kramp Honey. Maar op zich volgens mij niet zo gek na zo'n test. Probeer te relaxen anders is de stress die je er nu van hebt misschien erger. Geloof in je lijf. Moet goed gaan.
    Sterkte!
     
  3. jacky

    jacky Actief lid

    17 dec 2005
    421
    0
    0
    zuid-holland
    hoi honey

    Wat vervelend voor je,maar begrijp ik nu goed dat jij gelijk weer aan het werk bent gegaan?ik zelf heb een vruchtwaterpunctie gehad en mocht 2 dagen echt niks doen had bankarest,en verder de hele week rustig aan doen,ben daarna weer gaan werken,ik hoop dat je je snel weer lekker voelt en op naar een goede uitslag.
    groetjes jacky
     
  4. dorito

    dorito Bekend lid

    10 nov 2005
    868
    0
    0
    ik heb er zelf geen ervaring mee, maar weet van tv programma's dat krampen veel vaker voorkomen na zo'n test omdat je buik toch een beetje van slag is. ze zeiden dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken, zo lang je maar niet veel bloed verliest. dus rustig aan, dan voel je je hopelijk snel weer normaal.
     
  5. honey

    honey Lid

    26 feb 2006
    40
    0
    0
    hoi Jacky,

    ik hoefde alleen de dag van de ingreep zelf rustig aan te doen, verder hoefde ik niets te laten. Nu is mijn werk ook niet fysiek belastend, een beetje vergaderen en achter de PC werken.....
    Ik mocht zelfs van de arts gisteravond weer gaan paardrijden. Aangezien ik daar altijd veel plezier aan beleef heb ik dat ook maar gewoon gedaan. Ik voel me nu prima, maar hoop dat er morgen en overmorgen niet gebeld wordt.
    Wanneer krijg jij de uitslag ook alweer?

    groetjes, honey

    PS ook de anderen: bedankt voor jullie reactie!
     
  6. jacky

    jacky Actief lid

    17 dec 2005
    421
    0
    0
    zuid-holland
    hoi honey

    Ja dan is het met een vlokkentest toch wat anders,maar ik heb inmiddels mijn uitslag binnen alles is gelukkig oke,was even 3 weekjes in spanning maar gelukkig kan ik nu op mijn roze wolk gaan zitten,nou nogmaals veel sterkte met je uitslag ,en dat jij ook maar snel op je roze wolk kan gaan zitten.
    groetjes jacky
     
  7. honey

    honey Lid

    26 feb 2006
    40
    0
    0
    hallo allemaal,

    de uitslag is goed! We krijgen een kindje zonder chromosoom afwijkingen! Wat een opluchting is dat zeg, blij dat het wachten over is.


    groetjes, honey :D
     
  8. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    fijn hoor honey ..... enne de krampen ook weer weg???

    Karin
     
  9. jacky

    jacky Actief lid

    17 dec 2005
    421
    0
    0
    zuid-holland
    gefeliciteerd,en nu lekker genieten.
    groetjes jacky
     
  10. keizerin

    keizerin Niet meer actief

    Gefeliciteerd :D
    Fijn dat het wachten voorbij is en nu lekker genieten.
     
  11. honey

    honey Lid

    26 feb 2006
    40
    0
    0
    ja, gelukkig waren de krampen al snel weg, en ook na circa 5 dagen had ik helemaal geen bloedverlies meer. Dat bloedverlies was trouwens de hele tijd maar heel licht, niet zorgwekkend. Maar nu kunnen we vol blijdschap iedereen vertellen dat we een kindje krijgen, en dat is toch zo'n fijn gevoel :D :D

    Dit gevoel wens ik iedereen toe,

    liefs, honey
     
  12. Elina

    Elina Actief lid

    2 mrt 2006
    184
    0
    0
    huismama
    Friesland
    Hoi Honey.

    Ik heb ook een vlokkentest gehad. Omdat ik drager ben van een chromosonenafwijking. Mijn dochtertje heeft geen afwijking, maar ik heb 7 mk gehad. Bij deze zwangerschap moest ik dus ook een vlokkentest doen, maar ik vond het echt geen pretje hoor. De eerste keer deed het echt zeer en hij moest een week later nog een keer omdat er een vleesboom in de weg zat. Die week erna moest hij drie keer over omdat ze steeds niet genoeg vlokken hadden. Het was echt een pijnlijke en nare ervaring, en ik zat vooral in de angst voor een miskraam en de uitslag. Maar ik kan nu zeggen dat de uitslag goed was. Het is een heel gezond meisje zonder afwijking.
    Weet jij het geslacht trouwens ook al???
     

Deel Deze Pagina