Vlokkentest

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door MotherOfAnAngel, 15 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MotherOfAnAngel

    MotherOfAnAngel Fanatiek lid

    8 sep 2017
    2.720
    2.353
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Zo bang voor de vlokkentest
    Krijg 1 dezer dagen een telefoontje wanneer die plaats vind
    Ze gaan proberen met 11 weken

    Ik ben dus panisch voor naalden

    Ik heb een b12 opname stoornis en moet 2x per week een intramusculaire b12 injectie zetten met 40mm naald(bovenbeen)
    Dat is al zoooooo moeilijk (doet vriendlief)
    Ik mishandeld hem nog net niet :po_Oo_Oo_O

    Elke 3 a 4 dagen opnieuw dat gevecht :(
    En toch doet hij dit al jaren met liefde voor me, elke week a 2x per week duurt het zo'n 20 minuten mij te kalmeren en nee... het word niet minder

    Om eerlijk te zijn, toen we begonnen met de injecties had ik totaal geen angst! Ik zette het zelfs zelf... de angst word gewoon met de injectie erger.. (het zijn ook vervelende prikken)

    Nu moet ik de vlokkentest gaan doen en ben echt al aan het trillen bij het idee :cry::cry:

    Stel mij gerust.
    Deel je ervaring

    Er is weinig te vinden op YouTube over echt de uitvoering van de behandeling

    Ik ga zo gek worden maar we "moeten" het toch doen

    Ik heb een chromosoom afwijking
    Kans groot dat het kindje het heeft

    (NIPT werkt in mijn situatie dus niet omdat ze sowieso een afwijking van mij gaan vinden en niet kunnen onderscheiden of ik het ben of het kindje dan)

    Maar pfff
    Deel je ervaring :(
     
  2. SuperStarDebs

    SuperStarDebs Actief lid

    1 sep 2011
    348
    143
    43
    Ik heb afgelopen december een vlokkentest gehad , ik lag daar enorm te trillen omdat ik niet wist wat ik kon verwachten en ik van bloedprikken al bijna flauw val. Ik heb niet gekeken naar het echo apparaat en ook niet naar de naald enz ik heb naar boven gekeken , ik was bang voor de pijn omdat ze het zonder verdoving doen maar ik heb echt totaal geen pijn gehad , ik moest na de vlokken test direct een prik omdat ik negatieve bloedgroep heb en die vond ik meer pijn doen :roflmao:

    Dus uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat ik de vlokkentest echt niet pijnlijk vond.

    Heel veel succes met de test en hou echt 1 a 2 dagen bedrust en doe het daarna rustig aan :oops:
     
  3. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    943
    613
    93
    Vrouw
    Ik heb twee keer de vlokkentest gedaan en het is beide keren vaginaal gedaan.... Het kan dus ook zonder naald! Dat ligt eraan hoe de baby ligt, de placenta, enz. Het is mij meegevallen. Sterkte!
     
  4. MotherOfAnAngel

    MotherOfAnAngel Fanatiek lid

    8 sep 2017
    2.720
    2.353
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Hoelang duurt het voor de uitslag etc (hebben ze me niet verteld en ben het vergeten te vragen net)
    Ben vanmorgen gebeld.
    Volgende week maandag 27 mei om 10 uur (Half 10 aanwezig zijn)

    Zo bang :'(
     
  5. aspen

    aspen Lid

    15 mei 2019
    16
    4
    3
    Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat je het beste kunt vertellen voorafgaand aan de test dat je zo bang bent, dan kunnen ze daar rekening mee houden. Ik hoop voor je dat het meevalt en de uitslag goed is!
     
  6. SuperStarDebs

    SuperStarDebs Actief lid

    1 sep 2011
    348
    143
    43
    Bij mij duurde het bijna 3 weken maar dat komt omdat kerst en oud & nieuw er tussen zat, ik had van iemand gehoord dat je sommige uitslagen al na een aantal dagen hebt en dan de rest na ongeveer 2 weken.

    In welk ziekenhuis ga je de vlokkentest laten doen?
     
  7. MotherOfAnAngel

    MotherOfAnAngel Fanatiek lid

    8 sep 2017
    2.720
    2.353
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Erasmus mc
     
  8. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.448
    2.261
    113
    Van mijn zusje heb ik gehoord dat je de uitslag wat betreft een Trisomie inderdaad binnen enkele dagen krijgt. De uitgebreidere analyse duurt meer richting twee weken.
    Kun je niet vragen om een kalmering‘s tablet?
    En waarom is het eigenlijk per se nodig? Want als jij ook een chromosoomafwijking hebt en er blijkbaar gewoon mee kan leven, is het dan per se nodig om dit te doen?
    Is het niet verstandig om hier ook mee naar een psycholoog te gaan? Want ik kan me zo voorstellen dat je dan misschien ook heel erg tegen bevalling op ziet of niet?
     
  9. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Met vlokkentest geen ervaring maar met b12 injecties wel aangezien ik ook een tekort heb
    Mag ik vragen waarom je 2x per week injecteert? Als je b12 eenmaal weer goed is kan je langzaam afbouwen naar 1x per week, daarna 1x per 2 weken om zo te kijken naar je klachten of die weg blijven.
    Ik zelf moet 1 keer per maand anders krijg ik weer klachten, misschien kan je daar ook naar toe werken?
     
  10. ons2ewonder

    ons2ewonder Bekend lid

    3 mei 2011
    984
    8
    18
    moeder
    4 jaar geleden mijn eerste vlokkentest gehad. Ik was toen 20 weken zwanger. Bijna geen vruchtwater en de enigste manier om er achter te komen wat er aan de hand was. Via mijn buik en viel me reuze mee. Uitslag duurde 2,5 week. Daarna bleek ik drager van deze chromosoomafwijking.
    Daarom de zwangerschap erna
    (2,5 jaar geleden) met 12 weken laten doen toen kon het vaginaal. Trisomie 13,18,21 na 3 dagen binnen( voor de artsen een flinke verrassing dat 21 er uit kwam)
    De voor ons belangrijkste uitslagen lieten ruim 3 weken op zich wachten.
     

Deel Deze Pagina