Vlooien, help!

Discussie in 'De lounge' gestart door Lammetje91, 5 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    831
    518
    93
    Ik denk dat we een vlooienplaag hebben. Onze kat heeft ze en mijn man zag er eergisteren voor het eerst 1. Toen gelijk alle bedden verschoond en goed gestofzuigd, het hele huis en meubels ook meegedaan. Inmiddels heb ik een stuk of 30 beten op mijn benen. Niet het ergste, maar ik wil ervan af, want we hebben een dochter van 2,5 en eentje van 2 maanden. Mijn jongste heeft geen bultjes. De oudste een paar. Ik denk dat ze voornamelijk op ons bed zitten, maar zag er vandaag ook beneden 1 op mijn been. De kat heeft natuurlijk gelijk een pippetje gehad en ik stofzuig 2 keer op een dag. Gisteren hebben we alle kussens, kleden, knuffels en alles met iets van stof in vuilniszakken gedaan en spul bij de dierenwinkel gekocht en alles verder ingeprayt. Behalve de bedden van de meiden. Die goed gestofzuigd en nogmaals verschoond.
    Iemand ervaringen? Wat kan ik nog meer doen? Ik bel het liefst de bestrijdingsdienst, maar mijn man zegt zo doorgaan en uitzitten. De kat blijft voorlopig buiten, mag alleen even binnen om te eten.
     
  2. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.242
    5.198
    113
    Je kunt beter juist je kat naar binnen laten, die werkt als vlooienmagneet, ze vinden een kat lekkerder en is behandeld, dus de vlooien gaan dan dood. De laatste keer dat onze kat vlooien had, was onze dochter ook een baby, ik durfde toen echt niet het huis te sprayen hoor, dat spul is giftig (waarschijnlijk wat overdreven, ik neem aan dat als je de aanwijzingen volgt, het wel prima is, maar goed, ik ben misschien wat gifige stoffen betreft erg voorzichtig, omdat onze zoon gerust dingen van de grond eet). Mijn insteek was, dan maar iets langer ermee bezig, en de kat goed op tijd behandelen heeft uiteindelijk voldoende resultaat gehad.
     
    Jessi79 en Iertje81 vinden dit leuk.
  3. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    831
    518
    93
    Ik heb het niet gespoten op dingen waar de kids mee in aanraking komen of op liggen. Bij de dierenwinkel hebben ze het minst giftigst gegeven. Ik zal mijn kat weer binnen laten als ze aankomt
     
  4. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.753
    5.443
    113
    Vrouw
    Wij spayden onder alle bedden, banken, kasten en in elke hoek en vertrokken dan een weekend naar mijn schoonouders. Daarna goed stofzuigen, dweilen etc. Ik zat met de kinderen in de auto te wachten wanneer mijn man het huis behandelde van boven naar beneden.

    Sinds de katten een bandje van seresto dragen hebben we nooit meer vlooien in huis gehad. Met die pipetjes echt altijd.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  5. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.739
    113
    Yes idd! Een seresto band, 10x beter dan pipetjes . Hier echt geen vlooien meer gehad.

    let ook goed op je plinten en kieren in vloeren etc. Ideale plekken voor eitjes.
     
  6. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.362
    1.763
    113
    Welk vlooienmiddel heb je gebruikt voor je kat?
     
  7. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    831
    518
    93
    Bolfo gold pippetjes
     
  8. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Dit. Als vlooienmagneet. Zo sneu als je dat beest buiten laat.

    OT
    Ik heb het ook een keer gehad. Ik heb echt werkelijk alle dure spuitbussen geprobeerd en uiteindelijk hielp de spuitbus van Kruidvat eigen merk tegen insecten het beste.
    Maar om nou te gaan spuiten in je huis terwijl je kleine kindjes hebt rondlopen/kruipen e.d., is denk ik niet zo'n best idee. Ook al denk je dat je het spuit waar de kindjes niet komen, toch kunnen ze van alles binnenkrijgen.
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  9. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    831
    518
    93
    Het is een buitenkat, zeker zomers. Ze is alleen s avonds binnen en dan ligt ze vaak op ons bed, dus daarom zitten ze daar het meest.
     
  10. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Geduld! Je bent goed bezig, maar vlooien bestrijden kost tijd ivm de eitjes. Bij een bestrijder is dat precies hetzelfde. Dus ga zo door, kat binnenlaten als ze wil, binnenkort zijn ze echt weg. En voortaan regelmatig preventief pipetje geven dus ;)
     
  11. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    831
    518
    93
    Dank je voor de aanmoediging. We blijven stofzuigen. Ik ga morgen nog een spray kopen en nu maar hopen dat ze snel weg zijn.
     
  12. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier ook keer gehad.

    Alles ingesprayed, alles op 70 graden gewassen, katten gewassen met vlooienshampoo en seresto banden gehaald.

    NIET DWEILEN, vlooien gedijen het beste in warme en vochtige omgeving. Als je gaat dweilen komt het water tussen kieren van je vloer en als daar eitjes liggen komen die nog sneller uit.
     
  13. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.482
    6.170
    113
    Hier hielp goed stofzuigen en een seresto halsband. Had 2 soorten sprays maar had niet echt het idee dat dat hielp. De halsband wel, vlak daarna was t gelukkig weg.
     
  14. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.530
    3.757
    113
    Overijssel
    Wel je stofzuigerzak weggooien of daar ook verdelgingsmiddel in doen....
    Succes met het uitroeien, wat een ellende die krengen.
     
  15. Leuk

    Leuk Actief lid

    28 jul 2014
    157
    66
    28
    NULL
    NULL
    Ja vlooien! Weet er alles van.
    Na een verbouwing hadden wij een vlooien plaag, getver!

    Ik heb geen gif gebruikt, juist omdat ik drie jonge kinderen heb. Heb elke dag gestofzuigd, 2x per dag beneden en om de dag boven. En dan ging ik vooral stofzuigen toen het begon te schemeren, dan blijken ze tot leven te komen.
    Wat voor vloer heb je? Vergeet vooral niet lekker te stampen overal, door de bewegingen komen de eitjes uit, anders kunnen ze er maanden/jaar blijven zitten.

    wat ook helpt is een schaaltje water neerzetten met afwasmiddel en een brandend kaarsje erin.

    onze katten heel strikt gekamd. Om
    De drie/vier weken een nieuwe pipet. Inderdaad juist overal laten lopen!

    het heeft wel een paar maanden geduurd, maar.. ik lijk er nu vanaf te zijn. De oudste zit niet meer onder de bulten en dat is onze graadmeter. Ik zie ze nergens meer springen en voorheen wel.

    ze zeggen dat 10 procent van de vlooien op je kat zit en de rest in de omgeving, binnen, maar dus ook buiten.

    succes! Doorzetten maar!
     
  16. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    831
    518
    93
    Ja dat doen we!
     
    Theezeefje vindt dit leuk.
  17. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    831
    518
    93
    Wat vervelend zeg, zoveel maandenlang ook. Niet echt een leuk vooruitzicht.
    We stofzuigen veel inderdaad. En de kat moet binnen blijven zoveel mogelijk.
    Een bakje met water en afwasmiddel met licht erboven hebben we vannacht neergezet, er zaten er 2 in. Naja toch weer twee.
     
  18. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.854
    12.332
    113
    Vrouw
    Vergeet ook niet dat ze graag vertoeven in apparatuur zoals modems ect.. toen ziggo nog upc was maakt ik daar schoon zo ook in magazijn waar de modems terug komen, en met flinke hete zomer een onwijze vlooienplaag daar.. vreselijk!
     
  19. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.645
    7.430
    113
    Vrouw
    Omgevingsspray nemen die alle stadia van de vlo aanpakt. Hiermee alle hoeken en gaten spuiten. Bijv bij plinten. Alles dagelijks stofzuigen. Zak daarna weg gooien anders komen die vlooien er net zo hard weer uit.
    Kat naar binnen want een vlo springt het liefste op een huisdier. Huisdier binnen dan zal vlo het liefste daarop springen.

    Kat meerdere keren proberen te kammen met een vlooienkam.

    Niet dweilen, vlooien houden van vocht.

    Persoonlijk zou ik kat niet op de slaapkamers laten.

    Echt zuigen zuigen zuigen. Eitjes in huis kunnen maanden later nog uitkomen.
     
  20. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Wij zijn er echt heel lang mee bezig geweest toen onze katten vlooien hadden, heel veer verschillende pipetjes geprobeerd maar ze bleven terug komen. Nu hebben ze van die bandjes van seresto en sinds ze die omhebben nooit meer vlooien gezien :D succes ermee!
     
    Vero0504 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina