Vluchtkoffer, wat had jij teveel/te weinig bij je?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Soturi, 7 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Nu mijn eerste bevalling behoorlijk dichtbij komt, ben ik me aan het bezig houden met mijn vluchtkoffer.
    Want hoewel ik hem nog niet ingepakt heb (gaat deze week gebeuren), weet ik al globaal wat ik erin ga doen.

    Nu open ik dit topic in eerste instantie met de vraag wat jullie aan eten bij jullie hadden, mede vanwege de houdbaarheid.
    Wat raden jullie aan om erin te stoppen naast dextro?

    Maar daarnaast wat miste jij echt in je vluchtkoffer? Of wat had je juist bij je, maar totaal niet nodig?
    Ik wil namelijk zo compleet mogelijk zijn, maar zo min mogelijk onnodige spullen mee hebben.
     
    debjuh86 vindt dit leuk.
  2. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.967
    7.895
    113
    Vrouw
    Ik had alle 3 de keren veel teveel bij mij. Maar erg vond ik het niet, liever teveel dan te weinig. Wat ik onmisbaar vond was een koptelefoon om mij lekker van de wereld af te kunnen sluiten.

    Qua drinken vond ik ijsthee zonder prik fijn weg drinken. Qua eten was ik het meest blij met chips. Sultanas zijn voor het bevallen ook wel fijn. Lekker licht op de maag. Boterhammen ed kan je wel krijgen in het ziekenhuis.
     
    Soturi vindt dit leuk.
  3. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Strip paracetamol...
    Ja ziekenhuis heeft ze ook, maar helaas kan het zo zijn dat je heel lang moet wachten. (ondanks dat de meiden van verpleegkunde de benen onder hun lijf weglopen)
     
    Soturi vindt dit leuk.
  4. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.691
    3.472
    113
    Ik ben tijdens de bevalling beide keren echt alleen maar met bevallen bezig geweest, dus alle dextro’s e.d. zijn hier ongebruikt mee terug gegaan. :)

    Na de bevallingen moesten we een nachtje in het ziekenhuis blijven, toen was ik vooral blij met mijn koptelefoon, oplader en boek. Hoewel ik als eerlijk ben vooral naar de baby heb liggen staren. Bij mijn volgende vluchtkoffer beperk ik me dus tot genoeg schone pyjama’s en kleding.
     
    Soturi vindt dit leuk.
  5. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Pakjes drinken (makkelijk voor als je ligt). Sokken. Muziek met oordopjes? Wat eten/te snacken voor je partner..

    En ik had teveel kleren bij me voor mijn baby. Want wat alssssss ze dit pakje niet past.. en wat alsssss dit vies wordt. :o: Bijna alle baby's passen wel maat 50. (Premature baby's uitgesloten uiteraard)
     
    Soturi vindt dit leuk.
  6. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Eten en dan hoofdzakelijk voor partner. Hier word flink op bezuinigd begreep ik van de kraamzorg tegenwoordig.
     
    Babyvijf en Soturi vinden dit leuk.
  7. Sisati

    Sisati Actief lid

    9 feb 2019
    360
    640
    93
    Vrouw
    Zelf had ik ook kleding voor mijn vriend in de vluchtkoffer.

    Dit op aanraden van mijn vriendin, zij had tijdens de bevalling over haar vriend heen gespuugd..
    Maar ook als je een nachtje in het ziekenhuis moet blijven is het voor je man fijn als hij zich ook nog even om kan kleden..
     
  8. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Niks.
    Ik moest beide keren 2 nachten in het ziekenhuis doorbrengen.
    En daar had ik ook voor ingepakt.

    Vergeet vooral geen opladers voor camera, telefoon etc

    Hier in het ziekenhuis krijg je een kan limonade of thee als je daar behoefte aan heb.
    Mijn vriend zorgde voor iets te snoepen.
    Dextro heb ik nooit gebruikt.
     
  9. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Dit had ik ook!
    Ook een tandenborstel en wat gel voor zijn haar.
     
  10. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    Tandenborstel niet vergeten! En voor mijn man had ik repen ontbijtkoek en andere koekjes. Was echt wel nodig want ik was om 5 uur s'ochtends in het ziekenhuis en eind van de middag bevallen. Mijn man had onwijs honger en ik heb niks gegeten want honger voelde ik op dat moment toch niet. Voor de baby maat 50 kleding. Hij was 53 cm en 4200 gr maar maat 50 pastte hij nog makkelijk. En de badcape van moeders voor moeders om hem lekker in te wikkelen. Voor mezelf verder nog schone kleding waaronder een lekker wijde joggingbroek en groot shirt.
     
  11. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.691
    3.472
    113
    Dit is wel een goed idd, ik had ook een schoon setje voor mijn man bij me en dat ook nodig gehad.
     
  12. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Ik miste labello, had echt gigantische droge lippen.

    Verder was man heel blij met de deo voor hem in de tas.

    Ik wilde thuis bevallen en lag uiteindelijk 2 dagen en 2 nachten in het ziekenhuis, dus mijn tas was sowieso niet goed ingepakt :roflmao:

    Ik had bijvoorbeeld geen schone sokken voor mezelf mee, en toen we thuis weg gingen had ik het zo verschrikkelijk warm dat ik met blote voeten in mn schoenen aankwam in het ziekenhuis, Haha.

    Ook was mijn jas nat en vies van het vruchtwater bijvoorbeeld, dus daar moest ook een andere voor meegebracht worden van thuis :rolleyes:
     
  13. Jolicoeur

    Jolicoeur Fanatiek lid

    5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Ik lees mee.
     
    Mila27 vindt dit leuk.
  14. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Niet veel bijzonders. We gaan het land niet uit, dus als ik wat mis, kan dat altijd wel gehaald worden. Ben niet van plan om met een mega weekendtas daar aan te komen zetten, ondanks dat ik weet dat ik er 2 nachten moet blijven ;)
    dus gewoon het hoognodige en de rest komt wel
     
  15. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.358
    113
    Ik had beide keren alles te veel.:$
    Beide bevallingen werden ingeleid en dan krijg je te horen “het zou zomaar 2-3 dagen kunnen duren, hou daar rekening mee”. Dus voor 3 dagen kleding voor mijzelf en mijn man, hele toilettas, tig snacks, boekjes, iPad, etc.
    Uiteindelijk ‘s morgens in het ziekenhuis en begin van de middag weer thuis, dus alles kon weer de kast in :p

    Voor de eerste bevalling had ik ook luiers, kraamverband, flesvoeding, etc mee. Wist ik veel dat je dat in het ziekenhuis krijgt, haha... Kwam daar letterlijk met een koffer aanzetten.:rolleyes:

    Belangrijkste is - als je het mij vraagt - een schone outfit voor jezelf, eventueel iets om in te bevallen (ik had een nachthemd mee daarvoor) en een outfit voor de baby. Mijn eigen toiletspulletjes voor na de bevalling vond ik ook wel fijn.
    Snacks voor mijn man en dextro was hier niet nodig, lag allemaal op de kraamkamer. Net als drinken voor ons beide. Broodjes, soep, etc konden we gewoon naar vragen. Misschien goed om te informeren hoe dat in jouw ziekenhuis is? :)
     
    Soturi vindt dit leuk.
  16. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.358
    113
    En tot slot: wat ontzettend fijn dat je al dik 33 weken zwanger bent!!!
    Geniet er nog van de laatste weekjes!

    (We hebben samen eventjes in het “mei 2018 clubje” gezeten :))
     
    Soturi vindt dit leuk.
  17. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Ja, ik had je onthouden. :D
    Vind het super leuk dat jij en @sweetL en volgens mij nog wel wat toch nog enorm meegeleefd hebben. :D

    Nu is het dan eindelijk zo ver! Het is dat het qua termijn niet ideaal is. Anders mocht ze vandaag nog komen. :D
     
    sweetL en Sado vinden dit leuk.
  18. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Dat is sowieso een goed idee ja. :D
     
  19. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Beide keren vluchtkoffer ingepakt maar (onverwacht) thuis bevallen dus alles was nutteloos :roflmao: Maar wat ik echt niet heb gebruikt is alle dextro en repen en crackers. Ik was alleen met bevallen bezig en wilde alleen soms wat water. En ook geen sokken of badjas gebruikt want ik had het bloedheet. Oh en ik had de erste keer ook mijn make up föhn en stijltang ingepakt :roflmao::roflmao: as if, ik was blij dat ik gedoucht had en weer kon liggen: liet mijn haar gewoon opdrogen haha
     
    debjuh86 en Mammielove vinden dit leuk.
  20. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ha ik weet nog dat mn man mij uitlachte omdat ik een zak m en m voor hem erin had gestopt. Drie keer raden wie tijdens mijn weeën die zak heeft leeg gevreten :p

    Ik had dikke sokken, elastiekjes, lippenbalsem en gezichtcreme voor mezelf extra mee.
    Als eten een blikje redbull, koekjes en wat snoepgoed voor het lange wachten evt.


    De eerste bevalling moesten we 2 dagen blijven. Dus was ik extra kleding enzo nodig. De tweede bevalling mocht ik 6 uur erna naar huis dus kon ik alles op het eerste setje kleding na zo weer in dr kast doen. Beter teveel dan te weinig meenemen.
     

Deel Deze Pagina