vmk in augustus.. kan 't niet loslaten

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door Duploke, 20 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duploke

    Duploke Niet meer actief

    hey..
    wil m'n verhaal ergens kwijt en weet niet waar.. dus missch dat 't hier wel gaat. 't niet zo'n lang verhaal. In juli gestopt met de pil voor 'n 2de kindje, half aug al zwanger getest en op 5,5 week 'n miskraam gekregen.
    't is nu al 7 maanden geleden, zou over 'n maand uitgeteld zijn, en zit nu al 'n uur hartverscheurend te huilen..
    ik weet dat je dit verlies niet kan vergelijken met 'n verdere zwangerschap of met 'n reeds geboren kindje, maar toch doet 't zo'n pijn.
    Nooit gedacht dat 't zo'n pijn kon doen.
    Ik mis ons kindje.. Ik kan precies niet meer verder. Kan 't geen plaats geven. Waarom wij?
    Geraak nu ook precies niet meer terug zwanger. Zou er iets mis zijn?

    thanks for listening..
    (verwacht geen reacties hoor.. wou 't gewoon ergens kwijt)
     
  2. Lynnami

    Lynnami Niet meer actief

    Subke meid. Velen zullen het niet met me eens zijn maar je kunt emotioneel net zo gehecht zijn aan je beebje dat maar 5,5 week in je buik heeft gezeten als een beebje dat 38 weken bij je is geweest. Wat jij nodig hebt is begrip van je man en een hele dikke knuffel. Wat mij helpt (8mk over de jaren, laatste vorige week) is het begrip en de steun van mijn man. We praten niet veel over de kindjes die we niet hebben mogen verwelkomen, maar hij weet wel wanneer ik het even niet zie zitten en blijft rustig en houd me even stevig vast. Subke, wij hebben al het geluk dat we een mooi kindje hebben. Ik wil ook niet dat mijn zoontje enig kind blijft en een brusje is zoooo welkom. Naar mijn mening/ gevoel is het nu erger om een mk te krijgen dan voor we al een zoontje hadden. Ik blijf maar denken, ik wil niet dat hij enig kind blijft.
    Nou ja ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik wil dat je weet dat ik heel veel begrip voor je heb. Laat je tranen gewoon komen en stop je gevoelens niet weg. Zeg tegen je man dat je aan je mk denkt en dat het nogsteeds heel veel pijn doet, laat hem weten dat je een knuffel nodig hebt.
     
  3. Pinguïns

    Pinguïns Niet meer actief

    Hoi meid,
    Ik weet wat je voelt, ook ik heb een mk gehad in augustus met 8.4 weken.
    En ik ben pas deze maand weer zwanger geworden.
    Er is echt niks mis met je hoor, het moet alleen allemaal kloppen op het moment van eisprong, bevruchting en innesteling.
    Veel succes en sterkte..
     
  4. Duploke

    Duploke Niet meer actief

    hey meisje, eerst en vooral: 'n hele dikke knuf voor je. Jeetje.. al 8MK'n en dan vorige week pas nog een..
    vind 't vreselijk voor je.
    Ten tweede: bedankt voor je antwoord. m'n mannetje doet z'n best 't te snappen, maar mannen denken hier toch anders over precies. (maar ja, zij kunnen 't ook niet voelen hè)
    dikke dikke knuf en bedankt voor de reactie
     
  5. Duploke

    Duploke Niet meer actief

    dankjewel voor 't reageren en proficiat met je zwangerschap!! ik hoop dat er idd niks mis is hier.. geniet er maar lekker van hè meisje!
     
  6. Pinguïns

    Pinguïns Niet meer actief

    Dankjewel meid.
    Je zult zien dat als je lichaam er weer klaar voor is, dat je weer zwanger zult worden!
    Heb een beetje vertrouwen in je lichaam, want je bent al een keertje zwanger geweest, dus hebt bewezen dat je het zelf kunt.
    Ik snap je gevoel wel heel goed, want ik was ook bang dat het niet meer spontaan zou lukken, maar we hebben het toch weer voor elkaar gekregen.
    De eerste 2 rondes na de mk was mijn lichaam behoorlijk van slag, daarna is het langzamerhand weer goed gekomen.
    Meid, niet bij de pakken neerzitten, het komt ook voor jullie helemaal goed!
     
  7. krumelke

    krumelke Lid

    26 mrt 2010
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    het verlies van een kindje hoe vroeg ook in de zwangerschap doet pijn. het is en blijft jullie kindje en dat te moeten missen is niet niks.
    goed van je dat je hier je verhaal verteld en je ervaringen, verdriet gemis e.d. kunt delen.
    zelf heb ik 2 vroege miskramen gehad. na de eerste mk gelijk aangeteld van wat nu ons 2 jr oude zoontje is. de 2e miskraam na een onverwachte (ondanks gebruik van voorbehoudsmiddelen) zwangerschap dus daarna niet bezig geweest om weer zwanger te worden.
    probeer je gevoelens goed te uiten en niet te veel de last op je eigen schouders laten rusten. deel het hier of met thuis of met vrienden.

    sterkte en ik hoop dat je snel zwanger bent.

    groetjes
     
  8. Duploke

    Duploke Niet meer actief

    dankjewel meisje.. doet me goed.. en ik hoop 't ook..
     
  9. oasis

    oasis Lid

    7 mrt 2010
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi , ook wij zijn ons kindje op 14.5 weken zwangerschap verloren door infectie op de placenta, ons kindje was uitegerekend voor 12 maart 2010, wij zijn nog niet opnieuw zwanger, maar ook ik kan het niet loslaten, elke dag nog ween ik voor ons kindje, wij hebben thuis een collage gemaakt met de foto's van de echo, met daar kaarsjes bij, wij hebben ons kindje ook een naam gegeven aangezien wij autopsie hebben laten doen en zo wisten dat het een jongentje was, je staat er mee op en gaat er mee slapen, de pijn blijft , veel sterkte aan iedereen , groetjes oasis
     
  10. Duploke

    Duploke Niet meer actief

    hey meisje.. dankjewel voor je reactie en dikke knuf hoor..
    't doet idd heel veel pijn en 't blijft pijn doen.. mooi wat je voor je zoontje gedaan hebt en ik snap 't echt wel hoor.. ook dat je hem een naam hebt gegeven. 't is tenslotte je kindje hè..
    ik had heel sterk 't gevoel dat 't bij ons 'n meisje was, maar dat ga ik nooit zeker weten.. ik hoop dat jullie snel terug zwanger geraken nu en dat 't dan goed blijft gaan. hou je me op de hoogte?
    dikke knuf en heel veel sterkte
     
  11. oasis

    oasis Lid

    7 mrt 2010
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    aan subke,
    ook voor jou trouwens heel veel sterkte en hoop dat het allemaal goed komt, en jullie ook gauw een nieuw wondertje mogen krijgen. goed komt het nooit meer denk ik want als je je kindje verliest sterft er een stukje van jezelf en draag je dit je hele leven mee, ik heb voor mezelf ook een tattoo laten zetten op mijn schouder , ter nagedachtenis , het gaf mij een goed gevoel toen het erop stond, het is een kindje die in een oesterparel ligt te slapen en dan zijn naam en datum wanneer we ons kindje zijn verloren , dit kunnen ze me niet meer afpakken , maar dat is voor iedereen anders natuurlijk heb al veel positieve reacties gehad , maar ook 1 negatieve die zei van hoe haal je dit in hoofd, ik zou dit liefst zo gauw mogelijk vergeten, hoe kan je nu in gods naam je eigen kindje vergeten , maar als je dit niet meemaakt weet je ook al niet waar je over praat
    vele groetjes en bedankt voor je berichtje oasis
     
  12. Duploke

    Duploke Niet meer actief

    jeetje, dat sommige mensen zo kunnen reageren..
    ik wil ook 'n tattoo laten zetten voor ons kindje.. 'n klein vlindertje ergens..
    en je hebt groot gelijk hoor.
    ik ga me ook beter voelen als ik die tattoo heb denk ik.. dat maakt 't allemaal wat 'tastbaarder'
    dikke knuf
     
  13. oasis

    oasis Lid

    7 mrt 2010
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    hij subke,
    je moet dit zeker laten doen, zoals ik reeds vermelde het geeft je zo een fijn gevoel , dit klinkt mischien raar he, maar doen waar je zin in hebt, sorry heb nu niet veel tijd om wat te praten, tot gauw liefs oasis
     
  14. Duploke

    Duploke Niet meer actief

    hey oasis

    ja, je hebt gelijk hoor.. maar 't komt er zo meteen niet van :)
    maar zodra ik de kans zie, ga ik 't zeker laten doen :D
     
  15. liane

    liane Fanatiek lid

    12 nov 2008
    3.348
    0
    0
    hoi lieve Subke

    ik snap je echt heel goed! *dikke knuf*
    zoals je weet heb ik net een miskraam gehad en ik heb ook het gevoel dat het een echt kindje is wat we verloren zijn, ook al zeggen veel mensen het hartje heeft nog niet geklopt en het was bijna niks :(
    maar het was en is toch ons kindje!

    en zo is het ook bij jou meis, heel veel sterkte!
     
  16. Duploke

    Duploke Niet meer actief

    hey lieve Liane
    nee, ik wist 't nog niet.. was wel bang dat 't daarop uit ging draaien..
    vind 't zo erg voor je! en 't is ook 'n echt kindje.. 't is moeilijk dat mensen zo reageren, maar er zijn er veel die 't gewoon niet snappen.. vind 't ook heel zwaar. Blijf 't zwaar vinden eigenlijk.
    en 't was zeker niet niks! 't is jullie kindje!
    dikke knuf hoor meisje en heel veel sterkte
    (blij dat je terug bent)
     
  17. Snoekems

    Snoekems Bekend lid

    18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Het verlies van een kindje, op welk moment dan ook in de zwangerschap, is het verlies van een toekomstbeeld en een droom... Alle reden dus om er verdrietig om te zijn!

    Veel succes en sterkte!!
     
  18. Duploke

    Duploke Niet meer actief

    dankjewel Evelientje.. jij ook heel veel sterkte..
     
  19. oasis

    oasis Lid

    7 mrt 2010
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    hij subke,
    hier een kwade dag, dorie toch, soms denk ik dat het nooit meer beter word, ik kan het echt niet loslaten, ik probeer op alle mogelijke manieren dit te verwerken, maar heb het gevoel steeds dieper en dieper in de put te zakken, ik word zwanger via iui, zondag zal de de 5 de iui plaatsvinden ,na luigi, van hem was ik de eerste iui zwanger en nu lukt het niet ??? raak er allle vertrouwen in kwijt, en geloof er niet meer , denk dat het geluk voor ons niet is weggelegd en dat ik nooit nog een baby'tje in mijn armen ga krijgen, de gynecoloog wil nog 2 iui's doen en dan een kijkoperatie, hoop dat het niet zo ver komt en wij geluk mogen hebben , veel liefs oasis
     
  20. oasis

    oasis Lid

    7 mrt 2010
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    aan evelelientje,
    heel veel sterkte bij het verlies van jullie kindje, het doet fijn te weten dat je er niet alleen voor staat, steun kan je niet genoeg krijgen, en niet iedereen begrijpt hoe je je dikwlijks voelt, vaak krijg je reacties waar je niks aan hebt, maar gelukkig zijn er nog wel mensen waar je echt iets aan hebt en die je door dik en dun steunen , iedereen verwerkt dit op zijn manier, ik wil je veel geluk wensen voor de toekomst , liefs oasis
     

Deel Deze Pagina