Vocht in de handen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Mss86, 28 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mss86

    Mss86 Fanatiek lid

    24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Wie heeft er ervaring met het vasthouden van vocht in de handen tijdens de zwangerschap? Ik kan ‘s morgens mijn vingers nauwelijks buigen.. Heb het alleen in mijn handen.
    Hoe lang duurde het voordat je weer herstelt was na de bevalling en je vingers weer goed kon buigen?
     
  2. Jo913

    Jo913 Bekend lid

    14 mrt 2017
    751
    1.167
    93
    O dit heb ik ook opeens.. en daarbij last van mijn rug (een beetje halverwege de rug) en als ik te diep buk ook boven in mijn buik een akelig gevoel.. geen idee wat het is. Opeens allemaal kwaaltjes erbij!
     
  3. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Ik heb last van het carpaal tunnel syndroom. Ik houd vocht vast in mijn vingers en polsen, hierdoor krijg ik veel tintelingen, pijn en kan ik mijn vingers niet bewegen. Wat mij geholpen heeft is skeeler handschoenen dragen op advies van de huisarts en fysiotherapeut. Doordat je snachts geneigd bent je polsen te kantelen is de doorstroming in je polsen niet goed en heb je er in de nacht en ochtend meeste last van. De bescherm handschoentjes zijn erg stevig waardoor je je polsen niet kan buigen, dit zorgt voor een betere doorloop van vocht. Sindsdien is het aanzienlijk beter geworden, maar nog wel licht aanwezig. De huisarts gaf aan dat het na de bevalling vanzelf weg gaat.
     
    Mss86 vindt dit leuk.
  4. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik had het met mijn zoontje door zwangerschapsvergiftiging, heel vervelend. Na de bevalling was t snel over gelukkig. Nu wel ervoor gezorgd dat ik mijn ringen al n paar weken af heb.
     
    Mss86 vindt dit leuk.
  5. Jo913

    Jo913 Bekend lid

    14 mrt 2017
    751
    1.167
    93
    Nou heb ik net mijn klachten gegoogeld en dan komen er ook steeds enge dingen uit, niet dat ik me echt ziek voel nu gelukkig maar hoe kwam jij erachter dat het zwangerschapsvergiftiging was? Had je echt extreme verschijnselen?
     
  6. 81kaatje

    81kaatje Actief lid

    26 mei 2015
    391
    43
    28
    Carpaal tunnel syndroom gaat helaas niet altijd over.
    bij mij begon het in de vorige zwangerschap ook met lichte tintelingen en pijn, eerst alleen in de nacht toen ook overdag.op een gegeven moment deed het zo pijn dat het net leek of ik constant elektrische schokjes kreeg.
    de artsen zeiden ook dat het na de bevalling over zou gaan.
    dat ging het niet helaas , kreeg krachtverlies erbij en toen werd het uiteindelijk een operatie.

    had hier geen andere klachten bij, zou het voor de zekerheid even bespreken met de verloskundige of arts.
     
  7. Mamabella12

    Mamabella12 Bekend lid

    22 okt 2017
    789
    790
    93
    Ik heb het de vorige zw ook gehad. Erg vervelend maar na de bevalling was het ook gelijk weg.
     
    Mss86 vindt dit leuk.
  8. Mss86

    Mss86 Fanatiek lid

    24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Oh wat vervelend.. Sterkte, hopelijk trekt het bij jou snel weg
     
  9. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Nee ik had eigenlijk 0 verschijnselen, behalve dat opzetten van handen en voeten en vocht vasthouden in algemeen. Maarja dat hoort ook n beetje bij de laatste weken dacht ik. Bij de vk was bloeddruk wel steeds hoog en toen ik met 38.4 ging zaten er ewitten in mijn urine. In t ziekenhuis blaasontsteking uitgesloten en volgende dag werd ik ingeleid. Maar ik had dus niet al dir andere verschijnselen van sterretjes zien, duizeligheid, bandgevoel etc.
    Bel anders morgen je vk even om te overleggen, kan ze wellicht bloedprikken en in je urine kijken.
     

Deel Deze Pagina