Vocht vast houden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door carry, 3 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Wie heeft hier ook last van? En wat doen jullie er aan? Ik kon het niet zo vinden in een van de categorien. Ik had hier bij de vorige zwangerschap geen last van, en tot op heden in deze zwangerschap ook niet. Nu werd ik vanmorgen wakker met hele dikke voeten en enkels. Van de week voelde ik al wel dat 1 paar laarzen te strak zaten, maar kon ik er ook weinig aan zien, en sinds een paar dagen heb ik ook last van tinteldende handen als of ze gaan slapen, maar deze zijn tot nu ook nog niet dikker geworden alleen mijn enkels en voeten dus.
    Het voelt ook niet prettig en doet zelfs wat pijn!

    Liefs Carry
     
  2. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    joh, ik heb mijn ringen al af, mijn laarzen willen niet meer dicht...(lang leve de winter, want niemand die het ziet....) ik heb het ook in de laatste periode gekregen....volgens mij hoort het er gewoon bij. minder zout nemen, want dat houdt vocht vast... (is een tip wat ik heb gekregen, maar het is toch lastig, want een dropje ofzo vindt ik best lekker!!!)
     
  3. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.044
    4.239
    113
    Volgens mij hoort dit er wel een beetje bij.

    Komkommer en bleekselderij zijn van nature vochtafdrijvend, je zou dit kunnen proberen het is echter niet gezegd dat het bij jou ook daadwerkelijk werkt.

    Verder kun je er voor zorgen dat je je voeten zoveel mogelijk omhoog legt (ook 's nachts). Vocht heeft namelijk als eigenschap naar beneden te zakken.

    Groetjes
     
  4. toi

    toi Actief lid

    12 okt 2005
    196
    0
    0
    Groene thee is ook vochtafdrijvend.

    Su6 dames
     
  5. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Benen omhoog probeer ik al wat meer als ik op mijn gat zit, want ben behoorlijk aan het rommelen in huis, alles moet schoon!!! Gewassen!! Gestreken!! De nesteldrang :oops: begint behoorlijk te komen. Mijn ringen durf ik idd ook al niet meer om, want ben bang dat het net zo snel gaat als mijn enkels, want dat was echt van de 1 op de andere dag dat dat begon!
    En Toi, ik ga denk ik zo maar wel even naar de winkel voor de "groene thee" thnx, de tips zijn natuurlijk van harte welkom ;)

    Liefs Carry
     
  6. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Bij mijn oudste had ook heel veel vocht, ik was 19 kg zwaarder geworden had een kindje van 3 kg en bijna geen vruchtwater.
    De rest was voornamelijk vocht, ik zag er uit als een olifantje.
    Maar dit is ongeveer wat ze mij toendertijd als advies gaven:


    Een beetje oedeem is normaal tijdens de zwangerschap. Vooral als het warm weer is of als je veel zit, kunnen je enkels flink opzwellen. Zolang je bloeddruk echter normaal is, hoef je je geen zorgen te maken. Oedeem kan echter een teken zijn van andere problemen zoals een hoge bloeddruk.

    Een aantal tips om oedeem tegen te gaan:
    Leg een kussen of wat boeken onder het voeteneinde van het matras. Hierdoor bevorder je de terugstroom van het vocht naar de vaten en kan je het beter uitplassen. Drink veel. Let op met wat je drinkt. Vruchtensappen en limonade bevatten bijvoorbeeld veel suiker. Drink water of thee zonder suiker. Gebruik echter geen vochtafdrijvende medicijnen, ook geen homeopathische. Er is namelijk beschreven dat door de plotselinge afname van vocht er problemen kunnen ontstaan bij de placenta.

    Bij plotselinge toename van het vocht is het verstandig om contact op te nemen met je verloskundige. Het kan zijn dat je bloeddruk toch gestegen is. Vooral als je ook andere klachten hebt, zoals hoofdpijn of een misselijk gevoel, moet je je bloeddruk laten controleren.

    Sterkte en niet te veel doen, als de kleine nu geboren wordt moet je toch naar het ziekenhuis.
     
  7. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Heb er ook last van, ringen heb ik inmiddels niet meer om. Voeten en enkels vallen nog mee, maar ik merk dat laarzen strakker gaan zitten en aan het eind van de dag heb ik het randje van m'n sok in m'n enkel staan.
     
  8. Tannes

    Tannes Lid

    30 jan 2006
    9
    0
    0
    HR Manager
    Utrecht
    Het schijnt dat radijs ook vochtafdrijvend is. Inderdaad goed blijven drinken, weinig zout eten en met de voeten omhoog (laat je maar lekker verwennen;)).

    Als het echt te erg wordt en veel pijn gaat doen, zou ik contact opnemen met de ha of de vk. Hou ook je gewicht in de gaten. Snel aankomen is niet goed.

    Succes dames!

    Groetjes,
    Tannes
     
  9. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Het vocht blijft een probleem, en zelfs mijn rechterarm kan ik nu bijna niet meer draaien. Heel erg dik is het niet, maar pijnlijk wel! Vanmorgen de huisarts gebeld, omdat het toch erg vervelend nu wordt, kan steeds minder hierdoor. Vanmiddag maar even mijn bloeddruk laten meten (die eigelijk altijd erg laag is) en daarbij viel op dat de bovendruk erg omhoog gaat (laatste keer bij vk was het 98/60) Het was nu nl 140/65. Aangezien de benedendrukwel netjes blijft vonden ze het niet zo erg, maar er moest wel op gelet worden. Nu maar afwachten wat ze maandag bij de vk zeggen. Iemand hier ook ervaring mee?? En wat moesten jullie hieraan doen. Ik ben al aan de groene thee, heb vandaag komkommers gekocht en probeer als ik zit met m,n benen omhoog te gaan.

    Liefs Carry
     

Deel Deze Pagina