Mijn zoontje is bijna 5 weken oud (met 35 weken geboren) Hij weegt nu 4 kilo Momenteel krijgt hij 6 voedingen om 7-11-15-19-23-3 uur, van 110cc (120cc, 4 scheppen en dan afgieten) dit in overleg met cb. Maar ik merk dat hij honger heeft. Vooral 's nachts. Hij vreet zijn fles bijna op, na de fles wil hij niet slapen, hij huilt, komt steeds eerder -eerst om de 4 uur en nu om de 3-, en als ik hem lekker bij me neem hapt ie naar mijn tepel (bv was niet mogelijk) Wat zal ik doen? Overleg met cb levert niet gewenste antwoord op Ze zijn daar wat voorzichtig met prematuren en voeding. Maar mijn manneke was -en is- groot en zwaar.. Wat zou u me aanraden? Ophogen? Naar hoeveel dan? Of forte geven? Bedankt alvast!
Beste Alf, Kan het zijn dat het aan de zuigbehoefte van jouw zoontje ligt? Jonge baby's hebben namelijke een grote zuigbehoefte. Heb jij al geprobeerd om hem een fopspeentje aan te bieden? En hoelang doet hij over zijn flesje? Groet, Anne
Hij heeft een fopspeen om in te slapen. Ik bied hem vaak aan, maar hij doet er niet veel mee. Hij dronk behoorlijk snel, maar de laatste dagen doet hij er een kwartiertje over. Heb ook al zitten denken aan indikken met broodpitmeel, om hem meer te laten zuigen en moeier te maken..
Beste Alf, Volgens onze richtlijnen zou een kindje van 4 kilo 5 flesjes van 120 ml/4 mogen (en dan niet afgieten). Weegt jouw kindje tussen de 4 - 5 kilo, dan zou je over kunnen naar 5 flesjes van 150 ml/5. Ik zou je toch adviseren om nogmaals contact op te nemen met het consultatiebureau om te vragen wat jij het beste kunt doen. De voeding ophogen of overstappen op voeding voor hongerige baby's. Groet, Anne