Voeding .. ..ik weet het niet meer!!!!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mamavyas, 3 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavyas

    Mamavyas Fanatiek lid

    22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Hallo,

    Yassir is nu 2 maanden oud.
    Ik zal me verhaal kort beschrijven:

    Yassir's geboortegewicht was 2520 gram, nu weegt hij 4220 gram.

    In het begin waren er problemen met het voeden. Eerste 2 wkn heb ik hem BV gegeven, daarnaast kreeg hij elke voeding bijvoeding.Ik trok het niet meer. Ik werd steeds zieker en zwakker. Kortom het liep niet helemaal lekker.

    Toen ben ik overgestapt naar flesvoeding. Yassir kreeg bijvoeding Friso hyperallergeen, dus heb ik voor Friso gekozen om daar verder mee te gaan. Ik gaf hem Friso normaal 1, zodra hij de flesje op had na enkele minuten gooide hij alles er weer uit. Het spugen werd steeds erger yassir hield geen voeding meer binnen. Hij is toen opgenomen in het ziekenhuis en is daar 3 dgn voor observatie gebleven zij konden niks vinden.

    Op advies van de verpleegkundige heb ik Friso Comfort gegeven, ook dit gooide Yassir wel met mindere hoeveelheid. Ik zat met me handen in het haar en wist het niet meer. Na enkele dagen erna had Yassir weer controle bij de kinderarts daar heb ik bekend gemaakt dat ook me Friso Comfort Yassir veel spuugt. De kinderarts schreef Johannes broodpitmeel voor. Sinds 2 wkn gebruik de Johannes broodpitmeel. Ondanks het spugen is het gewicht van Yassir alleen maar toegenomen daar was ik enorm blij om natuurlijk. Ik moet zeggen dat het stukken beter gaat en dat hij voeding binnen houdt af en toe mondjes maar dat is niet zo erg. Ik geef Yassir 120cc en 1 lepeltje johannes broodpitmeel. Volgens de kinderarts geef ik Yassir te veel voeding en te veel hoeveelheid(120cc). Arts op het CB zegt weer dat yassir het hard nodig heeft en dat hij gewoon om de 3 uur voeding moet krijgen.

    Welke advies moet ik volgen?
    Sinds 2 dgn spuugd hij best veel en dan kan je denken ongeveer aan 30cc of soms meer. Volgende vraag moet ik niet over stappen op Nutrilon? ik overweeg dit al een aantal dgn.

    Kortom wat is uw advies, want ik weet het niet meer.Yassir komt om de 3 uur en dan krijgt hij 120cc behalve rond een uur of 6 soms 4 sochtends dan krijgt hij 90cc(denk dat het te zwaar is voor zijn maagje 120cc sochtends)
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi hanan,

    Nou er is al heel wat gebeurt in een paar weken tijd lees ik. Lastig hoor die verschillende adviezen.

    Ik heb gelijk een vraag voor je. Toen yassir in het ziekenhuis lag is er toen een oorzaak gevonden voor al dat spugen en welke reden gaf de kinderarts voor het teveel voeding.

    Al met al zou ikzelf toch eerder het advies van de kinderarts opvolgen. Natuurlijk heeft yassir zijn voeding nodig om te groeien, maar vandaar even mijn vragen.

    Overstappen op nutrilon zou een mogelijkheid zijn, maar waarom zou je dat doen. Zou de kleine daar minder van spugen?.

    Het gaat al een heel stuk beter zeg je. Naast de johannes broodpitmeel is het misschien ook goed om wat andere leefregels erbij in acht te nemen.
    Houdt yassir na de voeding een kwartiertje rechtop. Zorg dat zijn hoofdeind van het bedje iets hoger ligt dan de rest. (dit kan je doen door een deken opgevouwen onder het matras te leggen). Misschien extra laten boeren tijdens de voeding.

    Ilja
     
  3. Mamavyas

    Mamavyas Fanatiek lid

    22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Hallo Ilja,

    Allereerst bedankt voor je reactie. In het ziekenhuis konden ze niks vinden wat de oorzaak was van het spugen. Yassir is diverse malen gecontroleerd door de kinderarts, hij deed het elke keer goed gelukkig.
    Zijn gewicht nam ook toe, er was dus niets te vinden wat evt. de oorzaak zou kunnen zijn.

    Kinderarts gaf aan dat wij hem boven de 750cc gaven en dat dat overvoeding betekent. Het was in iedere geval niet duidelijk. Hij gaf ook aan dat me man en ik een week moesten proberen om hem niet meer snachts te voeden. Als Yassir dan snachts wakker wordt dat we hem moesten troosten. Belachelijk vond ik het!!! Yassir heeft die voeding gewoon nodig. Ik heb die advies niet opgevolgd en ben hem gewoon om de 3 uur gaan voeden. Daarna was ik dus bij CB geweest en die vonden het advies van de kinderarts een beetje vreemd.

    Ik weet niet of Yassir van Nutrilon minder gaat spugen. Dus een goede reden heb ik niet. Ach het gaat nu beter met Johannes broodpitmeel dus houd ik gewoon Friso. Bedankt voor je tips en deze ga ik zeker opvolgen.
     
  4. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hanan,

    Het blijft altijd moeilijk met voeding wat is teveel en wat is te weinig. In flesvoeding zitten bepaalde eiwitten die moeilijker te verteren zijn dan de eiwitten in moedermelk. Hierdoor worden de nieren meer belast. Daarom zeggen ze van moedermelk kun je nooit teveel geven, maar van flesvoeding wel.
    Misschien is het ook nog een mogelijkheid om i.p.v s'-nachts een volledige voeding te geven een halve fles te geven. Zo kun je misschien gelijk de nachtvoeding gaan afbouwen.

    Wat echter van belang is, is dat yassir een tevreden kind is en dat jij als moeder er een goed gevoel bij hebt. Als je twijfelt en / of onzeker ben adviseer ik wel om dan toch contact met de arts op te nemen.

    Succes
    Ilja
     
  5. Mamavyas

    Mamavyas Fanatiek lid

    22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Bedankt voor je advies!!!! :D
     
  6. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Graag gedaan meid.

    Ilja
     

Deel Deze Pagina