Voeding met 6 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door missX, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    0
    Ben afgelopen vrijdag bij het consultatieburo geweest, maar heb weer zoveel tegenstijdige adviezen gekregen dat ik even de kluts kwijt ben.

    Volgens de arts mag ik vanaf nu, naast groente en fruit, vlees en aardappel geven. Ze zei dat ik pas bij 8 maanden brood mag geven. Nu lees ik in het boekje dat ik thuisgestuurd had gekregen van het CB (had ze namelijk niet meer op voorraad vrijdag) dat ze vanaf nu dus wel al op een broodkorst mogen sabbelen...lekker tegenstrijdig dus weer! Vanaf wanneer gaven / geven jullie brood?

    En hoe zit het met pap....ze zei dat ik haar vanaf nu savonds pap vanaf een lepeltje mag geven. Indy kan al heel goed happen want ze krijgt al vanaf 4,5 maand fruit en groente, maar ik vind savonds nu zo rot...vaak valt ze juist ook bij de laatste voeding (als ze daarvoor geen slaapje heeft gedaan wat de laatste dagen ineens veel voorkomt!) bij mij in mijn armen in slaap...dan moet ik haar nu ook nog eens rechtop gaan zetten en pap voeren...geven jullie ook pap ´s avonds of op een anders tijdstip bevoorbeeld s ochtends of smiddags?

    Mijn schema ziet er nu zo uit:
    ± 7 uur flesje 220/7
    ± half 10 fruit
    ± half 12 / 12 uur flesje 190/6
    ± half 4 / 4 uur groente / vlees en aardappel met daarna nog een flesje voor zover ze het opdrinkt (190/6)
    ± 7 uur / half 8 laatste flesje 190/6) - zou volgens het CB pap moeten zijn

    Korton ben erg benieuwd hoe jullie voedingschema eruit ziet!
     
  2. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.362
    1.763
    113
    Als Misha 6 maanden is, wordt haar eerste fles een bord pap, dus ik geef de pap 's ochtends. Zo heb ik het met Milan ook gedaan en dat werkte prima. Anders krijgen ze 's avonds ineens alles, en groente en pap....voor mijn gevoel veel te kort op elkaar en het lijkt mij erg zwaar op de maag liggen zo voor de nacht.

    Vanaf 7 maanden gaf ik brood, daarvoor inderdaad ook weleens op een broodkorstje laten sabbelen. Staat bij mij op het voedingsadvies lijstje van het cb ook dat dat mag. Dus dit ga ik ook weer zo doen met Misha...

    Je mag nu ook eventueel een fles laten vallen en kunt na de groente bijvoorbeeld een beetje diksap geven ipv haar fles.
     
  3. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    0
    wat voor pap geef jij eignelijk? Het cb had het over havermout, maar wat is dat voor een raar vies spul zeg...moet volgens mij ook een tijdje weken want het is zo grof. Ben van plan haar gewoon groeipap van Nutricia te geven.
     
  4. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ik gaf vanaf 7 maanden bambix groei ontbijt in de eerste fles, gewoon eerst de fles maken en dan doe ik er 6 voedingschepjes pap bij in (gewoon die schepjes van de melkpoeder). Wel een pap speen kopen.. En vanaf 6 maand ga ik Esmee een broodkorstje..
    En dat gezeur over pap met een lepel doe ik niks op uit. Ze krijgt lekker de eerste papfles bij mij in bed! Ze eet ook al groente en fruit van een lepel dus..
     
  5. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    0
    nou je haalt me de woorden uit de mond! ik vind het ook zo heerlijk om haar ´s ochtends de fles in bed te geven....vaak gaat ze daarna ook nog lekker een slaapje doen dus ben ook bang dat als iik haar helemaal op ga zitten dat ze dan veel wakkerder wordt en dat misschien wel niet meer doet. Maar die pap mag je toch eignelijk ook al vanaf 6 maanden geven toch? Tenminste staat op het pak.
     
  6. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.362
    1.763
    113
    De eerste maand geef ik rijstebloem en met 7 maand ga ik over op groeipap van bambix.

    Ik geef wel bewust met een lepel, zodat ik de pap dikker kan maken. Ieder is daar toch vrij in? En om het te doen om van de fles/speen af te wennen geloof ik niet zo in, Milan vindt het nog steeds lekker om tussen de middag zijn melk uit een flesje te krijgen ;)
     
  7. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    0
    ben altijd een beetje "bang" voor de rijstebloem omdat ze daar met 4 maanden onwijs van verstopt raakte..ben er toen accuut mee gestopt. Maar goed misschien kan ze er nu wel tegen druf alleen niet zo goed...
     
  8. Lente

    Lente Bekend lid

    12 jun 2007
    615
    0
    0
    ik geef haar sinds 4,5 maand 's avonds pap (Nutrix) in een fles. Net als bij jou valt ze hier 's avonds ook wel in slaap met de fles. Ik geef groente rond 5 uur, half 6 en pap rond half 8, 8 uur. Dat gaat prima en vind ik niet snel op elkaar.

    Brood geef ik nog niet, wel heel soms een Bambix koekje of rijstewafel (vanaf 6 maanden).
     
  9. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.362
    1.763
    113
    Dan kun je mss beter kiezen voor Bambix groeipap, daar zitten volgens mij meer vezels in en dat is weer goed voor de poep :D Je hebt al Bambix vanaf 6 maanden..

    @Lente, dat is inderdaad niet dicht op elkaar, maar ik maak de pap dus redelijk dik en dan vind ik het persoonlijk een veel te zware hap, zo vlak voor het slapen. Vandaar dat ik ervoor kies om het 's morgens te geven. Voor mijn gevoel is het ook een gezonde start voor weer een drukke dag ;)
     
  10. Vibe

    Vibe Lid

    26 aug 2007
    62
    0
    0
    Ik geef uberhaupt geen pap, zolang ze het niet nodig heeft.
     
  11. morgaine

    morgaine Bekend lid

    22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Dit is mijn schema

    8 uur-210water+7 scheppen opvolgmelk en 3 flikken scheppen rijstenbloem
    11 uur-fruithapje met 1 liga er door heen
    tegen half 2-210 water+7 scheppen opvolgmelk
    5 uur warm eten en toetje
    tegen 8 uur weer 210 water+7 scheppen opvolgmelk

    Ik kies ook bewust voor de papfles in de ochtend, goeie ondergrond omdat ze de hele nacht niks meer krijgen.
    Tussendoor krijg hij ook beetje diksap.
    Wat voor toetje geven jullie? Ik vla of danoontje
     
  12. safian78

    safian78 Actief lid

    26 jan 2006
    428
    0
    0
    Hier nogsteeds bv, geen toetjes of pap
    -7u borst
    -10u fruit
    -11u borst
    -15u borst
    -18u groente
    -20u borst
    Dit is ons schema ongeveer.
     
  13. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Brood bevat gluten, en alles wat gluten bevat (dus ook Bambix en koekjes) kun je het beste met 7 a 8 maanden geven. Dus ook geen broodkorst eerder, want daar zitten net zo goed gluten in.
    Verwarrend he, al die verschillende berichten?
    Ik heb altijd veel gehad aan de adviezen op babyallergie.nl en borstvoeding.com Daar staan mooie overzichten met wat wanneer kan.
    Vlees hebben ze nog niet nodig hoor, dat gaf ik pas toen ze een jaar waren.
     
  14. Esthertje

    Esthertje Fanatiek lid

    6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Dirksmama, Dat is gelul, wij hebben gister het advies gehad bij het cb om de fles van 12.45 te vervangen door een bord bambix pap, dus beetje vreemd niet?
     
  15. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Esthertje: doe gewoon wat jij denkt dat goed is. Neem alleen die adviezen ten raad die jou aanspreken.

    Ik gaf de papfles voor het slapen gaan. Waarom: ik gaf bv en dat is wat lastig mengen. Eerst kolven dan mengen en dan nog geven. Nee dan maar sávond. Ook had ik het idee dat onze meiden er stukken beter op sliepen. maar goed iedereen zijn keus en doe vooral waar je jezelf goed bij voelt.
     
  16. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier hetzelfde!

    En ja, ik geef yoghurt of danoontje (de goedkope variant :))
     
  17. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    0
    ik geef haar nu sinds een paar dagen ook vaak een broodkorst tussendoor of en rijstewafeltje..en diksap begint ze ook lekker te vinden. nu ziet mijn schema er een beetje zo uit:
    ongv. 7 uur 1e fles (220/7
    rond half 10 fruithapje
    rond half 12 fles 190/6)
    tussendoor een broodkorst/rijstewafeltje met diksap
    rond haf 4 groente/vlees/aardappeln en daarna nog een klein flesje van 160/5 welke ze vaak niet helemaal leeg drinkt.
    Rond 19.00 uur laatste fles 190/6 met 2 scheppen nutrix.

    Ben van plan te proberen om de warme maaltijd iets later te geven omdat ze nu dus een tussendoortje krijgt...ben benieuwd of ze dat haalt...
     
  18. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarom zo grof in de mond?
    Bambix bevat gluten en het is algemeen bekend dat dat vanaf 7 a 8 maanden kan.
     
  19. taschke

    taschke Fanatiek lid

    24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    hier gaat het zo:

    7u :fles 240ml
    10u:fruitpap of papje van koekjesmeel
    12u30: fles 240 ml
    16u30:groentepap,soms met vlees
    19u:fles 270 ml

    De flessen verdik ik door Elena haar reflux sowieso met Bambix rijstvlokken of granen van Nestlé(eerst die vanaf 4 maand en nu soms ook een schep erbij vanaf 6 maanden)
     
  20. Esthertje

    Esthertje Fanatiek lid

    6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Ik ga toch van het CB uit, en niet van jou! Ik doe toch waar mijn kleintje het goed op doet.

    En dat grof in de mond, valt wel mee hoor!
     

Deel Deze Pagina