Voeding weer opwarmen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Setteke, 25 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Ik vroeg mij af, mag je flesvoeding weer opnieuw een beetje opwarmen in de magnetron of desnoods in een pannetje met warm water? Onze dochter van ruim 2 weken poept vaak onder het voeden en als ze dan even pauze neemt met de fles verschoon ik haar vaak, omdat ik haar anders weer wakker moet maken. (ze valt vaak in slaap tijdens het drinken). Als ik haar dan de rest van het flesje wil geven is dat al bijna koud. Ik zet het dan meestal even in het warme water, maar mag dat dus ook een paar seconden in de magnetron?

    En hoe zit dat met flesvoeding voor de hele dag maken? Op het pak van mijn voeding staat dat je het niet opnieuw mag opwarmen, maar als je voor 24 uur klaar maakt doe je dat toch ook met warm water omdat anders de poeder niet oplost en dat verwarm je dan later toch weer?

    Hoe zit het nou precies? Alvast bedankt voor je antwoord!
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ja hoor dat mag best in de magnetron eventjes.

    Over voeding voor de gehele dag verwijs ik je even naar het Cb.

    Ilja
     
  3. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Bedankt voor je antwoord! Ik zal dat van de hele dag voeding even aan het cb vragen. Niet dat ik van plan was dat te doen, maar vraag het me gewoon af!

    Ik had nog een paar vraagjes. Kan ik mijn dochtertje nou al verwennen? Ze is dus 2,5 week oud en ik kan haar niet wakker wegleggen, na een poosje mopperen zet ze het op een krijsen en houdt niet eerder weer op dan dat ze eruit wordt gehaald. Bij een van ons op de arm valt ze wel moeiteloos in slaap. Heb ik haar verwend door haar op de arm in slaap te laten vallen, of is het daar nog te vroeg voor en kan ik er best aan toegeven?

    Tot slot! Is het mogelijk om johannesbroodpitmeel door de standaard Friso 1 voeding te doen of is het beter om dan de comfort voeding van Friso te kopen?

    Alweer alvast bedankt! Handig zo'n kraamverpleegkundige op het forum!
     
  4. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Verwennen op deze leeftijd geloof ik niet zo in. Gewoon lekker oppakken.

    Wat betreft de voeding, mag beide.

    Ilja
     

Deel Deze Pagina