Voedingen onze dochter

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mxm, 14 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Onze dochter is woensdag 7 weken oud. Als we haar om de 3,5u eten geven drinkt ze van de 6 flessen maar 2 zo goed als leeg. Haar gewicht zit op krap voldoende. Als is ze wel bij haar laatste meting (afgelopen vrijdag) 150 gram aangekomen in een week.

    Ik zit in een app groep met meiden uit de bevallingslijst van November, en zij gaven me al goede adviezen. Zij zeiden ook: voeden op aanvraag. Maar dat is nou dus een beetje het “probleem”. Als ik M.ilou op aanvraag geef wanneer zij het zelf wilt, dan zit er soms wel meer dan 5 uur tussen! Ze kan gewoon zo lang zonder voeding ofzo... maar dan komt ze nooit op 5 flessen op een dag natuurlijk. Ze dronk eerst 90cc. Nu geven we haar wat meer, 120 plus 4 schepjes kom je uit op 135 volgens de achterkant van Hero Baby. En als ze op aanvraag komt drinkt ze deze bijna leeg. Maar als ik haar zoals het cb wilt om de 3,5u voeding geef dan drinkt ze vaak maar 40/50. Soms ook wel meer! Maar zoals ik in het begin zei, gaan 2 van de 6 flessen dan bijna op. Ze komt dan telkens op 400-450 voeding op een dag. Ze weegt 4,2KG dus moet ze meer drinken, maar ze wilt niet.

    Wat een lang verhaal.. maar met andere woorden; wat kunnen we het beste doen. Als ik haar op een vaste tijd ga geven, drinkt ze veel minder, dan als ze zelf op aanvraag komt. Maar op aanvraag zit er weer veel te lang tijd tussen... zo lastig
     
  2. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ik zou op verzoek voeden , zeker als ze dan meer drinkt.
    Als ze het zelf goed aangeeft, goed plast en actief Is hoef je niet bezorgd te zijn dat er teveel tijd tussen zit; dit is dan goed voor haar.
    Ter illustratie: mijn dochter sliep door met 7 weken en kreeg dan dus 8 uur geen voeding. Dat deed ze helemaal zelf en ze deed het daar prima op.
    Je moet je ook niet teveel laten leiden door de voorgeschreven hoeveelheden melk, als ze goed groeit dan is het blijkbaar genoeg.
     
    mxm vindt dit leuk.
  3. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Hier slaapt ze ook door! En afgelopen nacht ook 8 uur ertussen. Overdag kan er wel 5 uur tussen zitten. Ik denk dan alleen: dan krijgt ze niet “genoeg” flessen. Maar als ik haar echt om de zoveel tijd ga geven, dan drinkt ze niet alles op. Als ik op haar verzoek geef, dan drinkt ze minimaal 95. Dus al een stuk beter!
     
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Kijk eens wat ze per dag drinkt als je haar laat sturen. Zou ook kunnen dat ze er dan eerst vijf uur tussen laat, en dan twee uur later alweer wil. Misschien.

    In ieder geval: probeer beide methodes en kijk dan op welke manier ze per dag het meeste binnenkrijgt.
     
  5. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Gisteravond om 23:50 gehad, vannochtend om 7:00 gehad, en wilt nu nog steeds niet. Bijna 5 uur ertussen alweer.
     
  6. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    7:00 gehad, 12:00 gehad, 16:15 gehad, dan geef ik rond 20:15 en dan rond 23:50 zodat ze 5 flessen heeft vandaag, daar zit dan wel iets minder dan 4u tussen maar dat is wel een idee toch?

    Ze krijgt 120cc in de fles. 7:00 95cc 12:00 95cc en 16:15 100cc
     
  7. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Ze drinkt inderdaad niet veel... Maar toch, wat zou er gebeuren als je haar zou laten slapen om 23.30 i.p.v. wakker maken.
    De ervaring hier bij onze dochter is dat ze dan in de nacht komt, maar dan wel stukken beter dronk omdat ze dan zelf dorst/honger had en wij haar niet uit haar diepe slaap haalde. Vaak waren we met zo'n late avondvoeding een uur bezig. 's Nachts dronk ze de fles leeg en ging daarna gelijk weer lekker slapen. Ik vond het minder vermoeiend, ondanks dat ik er 's nachts uit moest.

    Verder... Je kan de melk er niet in proppen, als ze niet wil, dan wil ze niet. Zou regelmatig naar het CB gaan om te wegen, zo kan je wel haar groei goed in de gaten houden.
     
  8. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Is ook nog een optie inderdaad! Maar zoals ze vandaag drinkt heeft ze nog niet gedronken, dus dit is voor haar wel veel hoor :) wat ze eerder deed niet.
     
  9. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Maar dan heeft ze vandaag nooit genoeg gehad. Dan kan ik haar nog beter om de zoveel tijd geven dan drinkt ze nog meer dan haar zelf laten komen.
     
  10. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Ik snap je niet helemaal, hierboven reageer je met, zoveel heeft ze nog nooit gedronken, voor haar doen heel goed. Ik weet ook niet hoeveel ze daarnet heeft gedronken?

    Kijk als je beslist je kindje niet meer wakker te maken voor de nacht, dan loop je altijd even 1 voeding mis, maar morgen zit je dan als het goed is weer op 5 voedingen door die voeding van vannacht (er vanuit gaande dat ze zich dan wel een keer gaat melden).
    Je hebt kans dat ze rond 1.00 al komt, dan zou je kunnen overwegen om haar toch later op de avond wakker te maken.
    Hier de ervaring dat ze pas tussen 3.00-5.00 kwamen (sliepen dus hun lange tuk van 21.00 - nachtvoeding) en dan vervolgens nog weer zo'n 4 uur verder waarna we de dag begonnen.

    Maar je moet doen waar je je goed bij voelt. Als je haar liever straks wakker maakt moet je dat natuurlijk gewoon doen. Er is geen goed of fout, het moet voor jullie werken.
     
    mxm vindt dit leuk.
  11. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Ik bedoelde dat ze inderdaad nog nooit zo “veel” als gister heeft gedronken. Omdat eerder als ik het aanbood dan dronk ze soms wel een maar 50, dus is 85-95 op z’n minst wel een hele verbetering al! :) ze heeft uiteindelijk om 7:00 95cc gehad, 12:00 95cc, 16:15 100cc 19:55 85cc en toen wouden we idd wachten tot laat op de avond, maar zat ze rond 22:30 al te huilen en te zoeken, dus aangeboden en dronk ze nog 85cc. Ik wou die laatste fles gister nog aanbieden omdat al ze hem s’nachts kreeg, het alweer de volgende dag is, en ze dan sowieso gister “niet genoeg” binnen kreeg. Zonder die van 22:30 zou ze dan maar 375cc gedronken hebben. Dat is wel wat weinig, en met die laatste fles word het 460 in totaal. Nog niet voldoende voor wat ze moet hebben, maar beter dan 375. Vannochtend heeft ze pas weer om 6:00 gedronken, ze kwam zelf niet. Dus zit er 7,5u tussen. Gister hield ze het dus een beetje op de 4 uur. Zal ik dit vandaag ook aanhouden?

    Dankjewel voor je advies in ieder geval!!
     
    Olifantje1991 vindt dit leuk.
  12. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik zou echt even een aantal dagen op verzoeken voeden. Goed bijhouden wat ze drinkt maar niet al te strak kijken naar hoeveel ml per 24 uur. Sowieso die klok wat meer loslaten. Jij drinkt en eet zelf ook niet iedere dag even veel. De ene dag heb je meer trek/dorst dan de andere. Ik zou het voor 3 dagen bijhouden en dan het totaal aantal ml delen door 3 en dan eens kijken op hoeveel ml je gemiddeld per 24 u uitkomt.

    Als ze alert en vrolijk blijft en voldoende plast dan doe je het gewoon goed. Ga desnoods extra wegen bij het CB of koop een babyweegschaal.

    In beginsel kun je er vanuit gaan dat gezonde kindjes zichzelf niet uithongeren.
     
    mxm vindt dit leuk.
  13. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier altijd op verzoek fv gegeven. De ene dag dronk ie 4 flesjes en de dag erna soms wel 6 of 7.

    Even bijhouden hoeveel er gedronken word, voeden op verzoek en na een paar dagen kijken of er genoeg gedronken word gemiddeld. Is je baby blij, groeit ze goed, is ze alert en slaapt goed dan is het voor haar voldoende op het moment.
     
    mxm vindt dit leuk.
  14. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Oke! Dan doe ik toch wanneer zij wilt! alleen over een paar weekjes gaat ze naar het kdv. Kan ik daar dan ook aangeven (als het dan nog zo is) dat ze op aanvraag drinkt... ik weet niet hoe ze daar mee om gaan..
     
  15. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Als het een beetje een goed KDV is dan gaan ze daar in mee ja ;).
     

Deel Deze Pagina