voedingen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Kimmiej, 5 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmiej

    Kimmiej Fanatiek lid

    8 jun 2006
    1.060
    0
    0
    Limmen
    mijn zoontje is nu 4weken. hij drinkt al vanaf zijn geboorte meer dan 'normaal' hij zat al snel elke 3 uur aan 120 met 4 scheppen nutriolon HA.
    Hij had hier niet genoeg aan en zijn over gestapt op Nutrilon Forte.
    En krijgt nu flesjes aangeboden van 150met5 scheppen.Deze drinkt hij niet altyd leeg.dit verschild van 115 tot 165ml
    We zijn bezig om hem te leren om de 4 uur te eten.We stellen het dus zo lang mogelijk uit kan wel iszijn om de 3 en half uur.maar niet korter tussen de voedingen.Dit omdat hij 2 uur na ze fles weer wilde en dat dan kreeg half op dronk en 2 uur dr na weer kwam.dit schoot niet op.
    Na de fles begint hij een uur of 3 erna echt te krijzen van de honger,dan doe ik vanalles om hem bezig te houden wiegen speentje alles om het te rekken na de 3 en half 4 uur.
    het rare is dat hij smorgens bij de fles van 8.00uur en de fles van 12.00 tussen deze flessen slaapt dus dan wel genoeg heet.en dan wakker gemakat moet worden.De rest van de dag is dat dus niet het geval.
    Nu las ik hier op t forum dat veel moeder ook nutrilon forte hebben geprobeerd maar dat hun kindjes dan weer korter achter elkaar komen dan als ze normale voeding gevan.Vreemd..
    ik zal schemaatje geven misschien heb jij raad.


    08.00 fles 150+5scheppen Nutrilon Forte(slapen in box)
    12.00 fles 150+5 (slapen in box,wakker maken)
    15.30/16.00 150+5
    19.30/20.00 150+5(naar bed)
    00.00 150+5 (wakker maken voor laatste fles)
    03.00/04.00 Wakker fles 150+5
    06.30/7.00 wakker rek tot ong 08.00 voor fles.

    Alvast bedankt.

    Ps..als hij in de box slaapt slaapt hij op zijn buik.Maar in zijn eigen bedje niet dan ben ik er niet bij dus dan durf ik dat niet.
    maar merk zodra ik hem op zijn rug neer leg dat hij gelijk wakker word..
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoe gaat het nu?

    Ilja
     
  3. Kimmiej

    Kimmiej Fanatiek lid

    8 jun 2006
    1.060
    0
    0
    Limmen
    Hij krijgt nu bij zijn voedingen 3 scheppen van nutrilon rijstepap ofzo,dat tegen spugen.
    Dat werd mij aangeraden door de drogist. Dit maakt zijn voedingen dikker en we geven hem dat met een klein gaatje in ze speen dat hij echt werk moet verrichten. Dit werkt wel redelijk. Maar blijft een honger lappie.
    Hij kom nog steeds netjes om de 3.5 /4 uur.
    Hij heeft s'nachts de voeding nog echt nodig dus blijven we hem geven.
    bij het cb zeiden ze dat hij over een maandje nutrix mocht gaan gebruiken voor de nachten en dan aankijken of dat genoeg is voor ze nacht.
    Het is allemaal ff afwachten en zoeken. Maar het gaat gelukkig al stukkie beter. Hij lijkt er ook aan te wennen dat hij niet eerder dan 3.5 uur zijn voeding krijgt. Hij krijgt tussen door mocht hij echt 'honger'hebben een beetje lauw water.
     
  4. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Klinkt al een stuk beter.

    Ilja
     
  5. Kimmiej

    Kimmiej Fanatiek lid

    8 jun 2006
    1.060
    0
    0
    Limmen
    afgelopen nacht hebben we hem om 1 uur wakker gemaakt fles gegeven.en vanmorgen om half 7 was hij er pas weer !
    Fles gegeven en samen lekker in bed gelegen en geslapen tot half 11..
    Wat een super nacht hahaha.
    Ik ga nu dus de fles geven en dan de laatste komt dan rond 23.00uur.
    En dan laten we hem vanacht liggen kijken wat hij dan doet.
    Het gaat steeds een stukje beter .
    Ik hoop dat hij over een paar weken wel doorslaapt als ik weer moet gaan werken. we wachten het af..
    (K)
     

Deel Deze Pagina