Voedingschema

Discussie in 'Voeding' gestart door justloesje, 22 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justloesje

    16 jan 2018
    5
    0
    1
    Vrouw
    Hallo,

    Mijn zoontje is nu 6 maanden en 2 weken. We doen een combinatie van rapley en gemalen eten geven. Nu is mijn vraag wanneer ik moet gaan starten met het introduceren van vetten en aardappel. Ik geef nu nog borstvoeding op verzoek. Wanneer ga ik dit afbouwen? Sorry het is mijn 1e en ik krijg weinig informatie vandaar dat ik hier nu hulp zoek.
    Ik zou graag meer duidelijkheid/ schema ontvangen hoe het eten aan te pakken. Wil het zo graag goed doen.

    Groetjes
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier vanaf 6mnd eten gaan aanbieden, toen 1x per dag goed ging, gingen we naar 2x per dag. Nog steeds alle groente en fruit toen. Vanaf een maand of 7-8, toen groente en fruit goed gingen, ook stukjes brood. En vanaf een maand of 9-10 aten ze min of meer mee met ons. Dus ‘s ochtends brood, 10u fruit, ‘s middags wat brood, 15u bv stuk komkommer en ‘s avonds de groente die wijzelf ook aten, met bv aardappel of pasta.
     
  3. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.437
    2.872
    113
    Je zegt dat je volgens de rapley methode vaste voeding geeft. Heb je het boek ook gelezen? Want daar staat het in uitgelegd :)
    Rapley is namelik niet alleen hele stukken geven aan je baby, maar een weaning methode. Je laat de regie over aan je baby. Je geeft dus bv op verzoek, en biedt vast voedsel aan, gewoon met de pot mee (geen suiker zout en honing onder 1 jaar ). Je baby laat op zijn eigen tempo melkvoedingen vallen. Tot 1 jaar is melk sowieso het belangrijkste en vaste voeding is bijvoeding.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  4. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Ik deed met jongste ook een combi, rapley en geprakt (niet gemalen).

    Eigenlijk was mijn schema soort van hoe je zelf ook eet.
    S’ochtends een boterham of bordje pap.
    Tussendoor een stukje fruit.
    Begin van de middag een boterham.
    Ergens later een rijstwafel of iets dergelijks.
    En dan avondeten.
    Je kindje eet met jou mee.

    De borstvoeding hoef je niet actief af te bouwen, het werkt (in tegenstelling tot flesvoeding, waar je echt naar overgang naar gewone koemelk toewerkt)
    anders. Gewoon op verzoek blijven voeden.
    Natuurlijk kan je tijden nu wel sturen, bij mij waren voedingen verbonden aan de slaapjes.
    Mijn zoontje liet uiteindelijk maar 1 voeding echt vallen. Hij zat rond zijn eerste verjaardag op
    4a5 drinkmomenten. Alleen was de hoeveelheid natuurlijk minder, want hij at verder als een bootwerker :)

    Voor wat wel en niet, Google ook eens Stefan Kleintjes voedsel introductie schema.
    Handig!
     

Deel Deze Pagina