Voedingskussen, is dat nodig?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Irene, 26 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Irene

    Irene Fanatiek lid

    1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Ik vraag me eigenlijk af of je een voedingskussen nodig hebt? Het lijkt mij wel handig, maar is het ook echt nodig? En heeft iemand tips waar je er een goedkoop kan aanschaffen, vind ze nl. best prijzig!
     
  2. Harmless

    Harmless Fanatiek lid

    14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het is niet nodig, wel handig in het begin. Maar met een hoop kussens kun je ook aardig op weg hoor.
    Tips voor het aanschaffen... Internet? (Als je niet anti 2de hands bent) Ik had de mijne op de oranjemarkt gekocht voor een paar euro. FF wassen en lekker fris. Maarja de oranjemarkt duurt nog even...
     
  3. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Ik slaap met een voedingskussen en ik kan niet meer zonder dat ding! Bij de Hema gekocht.
     
  4. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik had er ook 1 nooit gebruikt om de kleine te voeden meer om mee te slapen

    had m tussen mijn benen geklemd en dan onder mijn buik en met mijn hoofd ophet einde van dat ding toen kon ik wel slapen heerlijk
     
  5. Pipo

    Pipo Actief lid

    7 jul 2007
    159
    0
    0
    Noodzakelijk lijkt hij me niet maar ik kan er sinds 10/15 weken echt niet meer zonder slapen dus voor mij is hij nu al noodzakelijk hihi
     
  6. kat

    kat Fanatiek lid

    21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Ik vindt het echt een onding tot nu toe, kan er niet mee overweg (slapen).
    Ik pak me meestal mijn dekbed en vouw het dubbel en leg het tussen mijn benen en onder mijn buik.

    Dus misschien dat ik het wel handig vindt bij het voeden!?
     
  7. Adine

    Adine Fanatiek lid

    12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik heb de voedingskussen zelf gemaakt. Als je een beetje handig bent is dat zo gedaan. Die piepschuimbolletjes haal je trouwens bij een dierenspeciaalzaak. Daar vullen ze die hondenkussens mee.
     
  8. danielle1979

    danielle1979 Fanatiek lid

    1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    slaapt heerlijk kan niet zonder
     
  9. Juudje27

    Juudje27 Bekend lid

    14 mei 2007
    762
    0
    0
    Kijk eens op baby-dump.nl...
     
  10. danielle1979

    danielle1979 Fanatiek lid

    1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    of 2e hands hoezen kun je ook los kopen
     
  11. erdtub

    erdtub Actief lid

    1 jul 2007
    133
    0
    0
    den haag
    ik slaap er ook mee ...echt handig ding..heb hem bij de hema gehaald en met een limekleurig hoesje..
     
  12. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    ik vind het voedingskussen één van mijn beste aankopen tot nu toe, ik slaap niet meer zonder!
    Ik heb die van prenatal, de allergrootste, met een lekker fleeceje eromheen. soms word ik wakker en ligt mijn vriend er ook met zijn hoofd op, haha!

    Amber
     
  13. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik vind die van de hema niet zo duur. heb er nog geen, maar als ik hem ga halen is het bij de hema
     
  14. Marlie81

    Marlie81 Bekend lid

    17 jun 2007
    768
    0
    0
    Ik heb er ook heerlijk mee geslapen. Dat was dan ook het enige waar ik hem voor gebruikt hebt.
     
  15. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    Ik heb er inderdaad ook heerlijk mee geslapen, en wat ik vlak na de geboorte van Dano ook veel deed was het kussen dubbelvouwen en Dano erin/erop leggen. ligt lekker comfotabel en op die manier kon ik niet bovenop hem gaan liggen. nu is hij daar te zwaar voor geworden, de kans bestaat dat hij ertussen glijdt.

    voeden heb ik er nooit mee gedaan.
     
  16. baby4me

    baby4me Fanatiek lid

    11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    http://www.creamira.nl/Patroon%20voedingskussen.htm

    hier kan je een patroon voor voedingskussen maken.

    je kunt het ook heel makkelijk zelf maken of wellicht heb je een handige moeder die t kan maken.

    Mij lijkt zo'n kussen wel handig bij t voeden van de kleine. Kan je onder je arm leggen om deze wat te ontlasten.
     
  17. kiki80

    kiki80 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Alleen om te slapen kan ik al niet zonder het kussen, heerlijk. En mijn man gebruikt hem vaak achter zijn rug om een boekje in bed te lezen.

    Straks wil ik hem gaan gebruiken met een waskussenhoes erom heen. Dan heb ik een heerlijk 'bedje' voor de kleine in de box, op de bank etc.
     
  18. Niet meer actief

    Is inderdaad handig om mee te slapen, maar vooral bij het voeden.
    Geeft zowel het babytje als jezelf voldoende steun om lekker en op de juiste hoogte aan je borst aan te leggen. Voor mij, na wat ik gezien heb bij verschillende vriendinnen, dan ook geen vraag meer, maar het besluit een voedingskussen aan te schaffen.
    Maar inderdaad.....een heel stel kussens kan uiteraard ook gewoon dienst doen als ondersteuning als je dat prettiger vindt.
     
  19. puckje

    puckje Bekend lid

    9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Ik geef geen borstvoeding maar ook bij flesvoeding vind ik het prettig. Je kunt je arm lekker ontspannen neerleggen en de kleine kan ook heerlijk ontspannen drinken. Ik kan al bijna niet meer zonder.
     
  20. Niet meer actief

    Ik heb hem nu niet meer, maar vond hem heerlijk om te hebben. Eerst om lekker op te relaxen en mee te slapen en daarna om borstvoeding op te geven. Met flesvoeding geven vond ik hem persoonlijk niet zo handig.

    Ook gebruikte ik hem wel als ik Danika bijvoorbeeld even op ons bed had liggen als ik iets moest opruimen ofzo, dan legde ik Danika mooi in het rondje en kon ze niet onverwachts wegrollen. Dat kan nu natuurlijk niet meer nu wat ze wat groter is, maar was in het begin erg handig.

    Ik heb de mijne destijd gekocht op Marktplaats en daar ook weer verkocht!

    gr. Natasja
     

Deel Deze Pagina