Voedingsschema 11 maanden oude baby

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door steen, 1 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steen

    steen Fanatiek lid

    16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Hoi,

    Ik heb even een vraagje over ons voedingsschema.
    We hoeven pas over twee weken naar het cb vandaar dat ik hem hier maar even stel.
    Onze dochter Femke is een fijn, klein meisje wat mooi haar eigen lijntje vogt in de groeicurve (weliswaar onderin...)
    Ze eet nu het volgende:

    ontbijt: 1 boterham met beker melk (rest fles)
    Tussendoortje: niet, omdat ze 's morgens nog heel lang slaapt.
    lunch: 2 boterhammen met beker melk (rest fles)
    Tussendoortje: fruit
    Warme maaltijd: volledige maaltijd met de pot mee ( ze eet de voorgeschreven hoeveelheden meestal prima op) en een toetje (yoghurt of fruit) dit eet ze niet altijd helemaal op.
    Avond: fles pap

    Wat ik me nu afvraag:
    Is dit schema goed? En hoe zit het met de hoeveelheden melk? Femke krijgt nog opvolgmelk, wanneer stap je over op gewonen melk? Halfvol of volle melk?
    Ze drinkt tussendoor water of thee uit de tuitbeker (niet heel veel hoor ik denk ong. 50 cc.)
    De hoeveelheden die ze nu van de melk drinkt is ongeveer:
    ontbijt: 80-140 cc
    lunch: 100-140 cc
    avond: 120-200 cc
    Moet ik juist meer of minder aanbieden?
    Femke is een kind dat prima eet, maar vooral niet meer eet dan ze nodig heeft op dat moment, en dat vinden wij ook prima. We gaan niet pushen, omdat ze verder gewoon goed eet.

    Ik hoop dat je mijn vragen kan beantwoorden,
    bedankt!
    Groetjes Ellen
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Het schema lijkt mij prima.
    Wat de hoeveelheid vocht betreft...het Cb adviseerd tot 1 jaar opvolgmelk en daarna kan je overstappen op volle melk. (sommigen kiezen voor halfvolle melk)
    De hoeveelheid melk tot 1 jaar is ong 500cc per dag. Dit is een richtlijn. Vanaf 1 jaar ongeveer 300cc.
    Verder zou ze wel wat meer vocht mogen drinken. Probeer steeds opnieuw aan te bieden van water tot thee, diksap etc etc. Soms wil het wel eens helpen om de vloeistof iets lauw te maken omdat melk ook warm is.

    Maar het belangrijkste is dat je dochter het goed doet.

    Ilja
     

Deel Deze Pagina