Voedingsschema 9 maanden

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door SJAZS, 19 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SJAZS

    SJAZS Lid

    30 apr 2014
    34
    0
    6
    Hallo,

    Ik vroeg mij af of ik voor mijn dochtertje van bijna 9 maanden een goed voedingsschema aanhoud. Wij zijn nogal uitslapers dus de dag begint rond 10:00.

    10:00 Bordpap of een snee brood met margarine + beleg met een kopje water of banaan en ei pannenkoekjes
    11:00 tot 12:00 slapen
    13:00 Flesvoeding 180 ml / 6 schepjes
    14:30 tot 15:30 slapen
    16:00 Fruit met een baby biscuit of baby rijstewafel
    19:00 Avond eten met groente, vlees en aardappelen of rijst enz. En wat yoghurt.
    21:00 Flesvoeding 210 ml / 7 schepjes+3 schepjes rijstebloem

    Ze geeft eigenlijk een beetje aan dat ze de flessen helemaal niks vind ik krijg ze er beide met moeite in. Ze wilt vooral graag zelf pakken en eten en dat doet ze ook heel goed. 's nachts word ze nooit wakker voor een voeding. Hooguit voor een speentje.

    Ik heb het idee dat ze zo weinig eet. Terwijl ik weet dat ze perfect groeit want ze is nu 1200 gram en 77 cm. Ik twijfel gewoon een beetje :(

    Heel erg bedankt alvast!
     
  2. Nutricia

    Nutricia Bekend lid

    4 jun 2014
    537
    0
    0
    Hallo Sjazs,

    Dankjewel voor je bericht. Als ik het zo lees, is je twijfel helemaal niet nodig: je hebt een ontzettend mooi dagmenu voor je dochter! Voor kindjes van 9 maanden adviseren we 3x borstvoeding, of flessen van 200ml opvolgmelk per dag. Dit is precies de hoeveelheid die jij voor je dochter aanhoudt.

    De enige tip die ik je kan geven wat betreft het dagmenu, is om goed op haar vochtinname te letten. Naast de flessen, heeft een kindje op deze leeftijd wat extra vocht nodig, in de vorm van water, thee of diksap. Geef haar een paar keer per dag wat slokjes drinken, zodat je zeker weet dat ze voldoende vocht binnen krijgt.

    Ik lees dat je merkt dat je dochter haar flessen wat minder goed wil drinken. Dit is iets dat we op deze leeftijd vaker terughoren. Het kan ermee te maken hebben dat je dochter de vaste voeding wat interessanter vindt, en het eten inderdaad 'zelf wil doen'. Je kunt eens proberen haar melk iets kouder aan te bieden (op kamertemperatuur in plaats van handwarm). Of wellicht vindt ze het leuker om de melk uit een (tuit)beker te drinken?

    Succes!

    Groetjes Leonie
    Nutricia voor jou
     
  3. SJAZS

    SJAZS Lid

    30 apr 2014
    34
    0
    6
    Bedankt voor de feedback. Met de tips voor haar melk ga ik zeker aan de slag. En inderdaad het stond er niet bij maar ik heb altijd een tuit beker met water die ik haar de hele dag door aanbied. Sapjes houd ze niet van.

    En dat zelf doen is inderdaad nog al wat :D als ze maar haar handen in het bakje eten mag houden om er mee te kliederen is het goed. Zo niet is het huilen. :)

    Hartstikke bedankt!

    Ps. Ik lees net dat ik in mijn vorige berichtje schreef dat ze 1200 gram is haha. Dat klopt natuurlijk niet. 10.200 gram dus ;)
     

Deel Deze Pagina