Voedingsschema aanpassen

Discussie in 'Voeding' gestart door Babii, 19 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

als ze s nachts komt dan geef je 5de fles dan.

2. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ja, maar dan raakt ze weer uit haar ritme, en liggen we weer in het ziekenhuis wegens een ontregeld ritme en de hele dag huilen van vermoeidheid en willen eten. Nu lag ze niet enkel wegens ontregeld ritme erin hoor, maar ook wegens een geïrriteerde slokdarm wetens reflux.

We hebben gemerkt dat deze dame echt op vaste tijden moet eten, en niet zomaar bijvoeden, want dan gaat ze dus haar ritme uit. Daarom vind ik het zo eng weer te gaan veranderen, want overdag laat ze er keurig 4 uur tussen, dat kan ze prima :).

Zal even met ka gaan overleggen, wellicht moet ik haar fles dan ophogen oid. Ze was nu bijna 7 kilo :-|. Of wellicht haar laatste fles ophogen, maar dan gaat ze boven die liter per dag uit.

Maar dat schema met fruit en groenten erin, kan ik denk het beste toepassen wanneer ze daadwerkelijk dat eet? Moet nu dus met fruit starten, en wanneer dat goed gaat met groenten denk ik. Denk dat ik dit wel even 2 weken de tijd moet geven.

Van de rijstebloem krijgt ze in ieder geval geen krampen :).

3. Djooys

Djooys Niet meer actief

Waarschijnlijk kwam haar onrust echt van de reflux hoor. Een baby kan namelijk niet op de klok kijken hoe laat het is. Wat wel kan helpen is alles in een vaste volgorde doen. Ik vind eerlijk gezegd dat je nu wel heel erg gespannen omgaat met het "ritme". Dus als je dochter snachts wakker word en honger heeft kan ze eigenlijk geen flesje drinken, want dit past niet in haar ritme?

Jammer dat je toch al gaat bijvoeden. Dat is echt niet nodig... Ik zou toch eerst jezelf er goed in verdiepen door te lezen. Dan zul je al gauw tot de conclusie komen dat dat al helemaal niet het beste is voor je kleintje.

Ik kom nu misschien heel lullig over, maar ik vind echt dat je behoorlijk doorslaat. En ik vraag me af welke opleiding je KA genoten heeft.:)

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Als je echt dat schema strak wil houden zou je het ook zo kunnen doen: na (bijv de 2e) fles fruit aan bieden. Als ze dan meer aan het fruit gewend is, geef je eerst fruit en vult dan af met de fles. Dan blijf je netjes om de 4 uur zitten.

Als fruit dat echt goed gaat kun je misschien overdag 5-6 uur tussen de fles krijgen en daarmee de flessen allemaal iets opschuiven. ( dus bij van 7-11-15-19-22 naar 7-10(fruit)-12-16-20.
    Laatste dan evt naar 210/7

(Het is niet mijn ding, maar mijn jongens werden zwaar onrustig van schema's, zeker de jongste wilde echt zijn eigen schema, kwam ook gewoon op zijn tijden, zelfs als we hem al een voeding hadden gegeven)

5. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    De mijne wordt dus onrustig van geen schema hebben. Ze heeft een heel ritme gecreëerd en kan de klok gelijk zetten hoe laat ze moe is en wil slapen, en wanneer ze wakker wordt voor voeding. Soms lijkt ze net een robot, zo bizar hoe zij op de klok komt.

Ik ben zelf ook echt iemand die wakker wordt voor haar wekker afgaat, dat doet zij dus ook om het zo te zeggen.

Ik kan eventueel proberen dat laatste schema toe te passen, maar eerst eens beginnen met fruit en een paar happen. Als dat goed gaat, qat ook niet goed kan gaan, dan kijken we even verder. Vraag me dan wel af: eten ze dan z'n potje helemaal op va 4 of 5 maanden? Is best veel lijkt mij.

Nou ja bel maandag wel even m'n ka en cb, dan overleg ik nog even het eea.

Thanks voor de tips!

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Nog even dit: Kinderartsen zijn geen experts op het gebied van babyvoeding. Zeker omdat je meisje reflux heeft lijkt het me 1)echt NIET verstandig zulke grote flessen te geven, en 2) al te starten met bijvoeding. Refluxkindjes zijn inderdaad vaak gebaat bij rust en regelmaat, maar doen het over het algemeen ook beter op kleinere flesjes vaker verspreid over de dag.

Ik weet dat je hier niet op zat te wachten, maar het feit dat je meisje reflux heeft en je nu al start met bijvoeden, hangt echt wel samen met je vraag.

Je dochter kan zeker haar eigen (strakke) ritme hebben, maar baby's gooien dat ritme in hun ontwikkeling nog heel vaak om. Heeft te maken met fases/sprongetjes. Dan gaan ze opeens meer tijd tussen voedingen laten of het andere moment weer meer voeding vragen. Daaraan toegeven is het beste en duidelijkste wat je kan doen.

Dus kijk naar je kind, jij kent haar inderdaad het beste, en volg haar behoeftes gewoon. Probeer wat minder op de klok te kijken.

Er zijn genoeg moeders hier die een kindje hebben met reflux en zij kunnen je nog meer tips/ervaringen geven.

7. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Precies, en kijkende naar mn kind kom ik tot deze conclusie. Daarbij gooit ze met medicatie geen voeding meer ip, drinkt ze het keurig op, gaat dus super.

Ja natuurlijk kunnen ze een ritme omgooien, dat weet ik, maar dat doet ze nu dus niet, haha.

Ka heeft dit alles besproken met cb, lactatiedeskundige ivm voeding, met meerdere artsen uit zkh waaronder z'n speciaal diëtist ed. Er is met WKZ en meander overlegd waar ze even ter observatie lag en daarna diak waar ze lang lag. Het is dus met veel artsen besproken en ik doe wat hun zeggen en zie vanzelf hoe ze erop reageert. Reageert ze niet goed dan stoppen we direct natuurlijk, laat haar geen pijn hebben krampen ed voor Jan met ee korte achternaam.

Maar ik kijk naar mn kind en constateerde dit dus zelf al, we gaan het zien :).

M'n vraag mbt een schema is beantwoord, dus sluit ik het topic!

thanks meiden :D

Deel Deze Pagina