Om even bij het begin te beginnen. Mijn dochter is 6weken oud en is vanaf de geboorte al een goede drinker. Ze ging snel omhoog in de hoeveelheid voeding wat ze per keer drinkt. Ze zat op 150+5 nutrilon standaard, +/- 5 keer per dag, de laatste fles was 120+4 nutrilon standaard en een schepje nutriton. Julia had echter niet genoeg hier aan, ze bleef zich regelmatig 2,5uur na de voeding zich weer melden voor een nieuwe voeding. Behalve 'snachts, met de nutriton melde ze zich pas na 6 a 7uur weer. Ik durfde alleen de nutriton overdag er niet bij te doen omdat ik had gelezen dat het niet heel goed is voor baby's en de darmpjes. Afgelopen maandag voor het eerst op het CB de situatie voorgelegd. Ik had al eerder met hun gebeld. Het eerste advies was kleinere speen zodat ze er langer over doet ( doet ze nu, +/ 20-30min ) En daarna was het advies verhogen van 120 naar 150 cc. Dit werkte dus allemaal niet. Gezien de hoeveelheid wat ze nu drinkt werd het advies, over op forte. We geven nu sinds maandagavond forte. 150cc water+ 2standaard+3forte Echter is Julia nu helemaal van slag sinds ze dit krijgt. Ze huilt veel, schopt en slaat met haar beentjes en armpjes. Ook is ze 'snachts nu weer om de 4uur wakker terwijl ze al nachten helemaal door heeft geslapen. Ze is sinds gistermorgen ook enorm winderig, laat heel veel scheetjes en heeft hierbij ook diarree gehad. Ik weet het eigenlijk niet echt meer nu. Julia was altijd een hele rustige tevreden baby die zich alleen maar melde voor het eten. Maar de afgelopen 2weken is ze heel erg verandert en ik heb het gevoel dat ze echt niet lekker in haar vel zit. Eerst omdat ze te weinig had, en nu met die forte heb ik het gevoel dat ze veel buikpijn heeft. Ze krijgt overigens bij iedere fles infacol, preventief tegen darmkrampjes. Wat is handig nu om te doen? Nutrilon Standaard 120+4 + nutriton of Nutrilon Standaard 2 + Forte 3 op 150cc water De Nutrilon Standaard 120+4 + nutriton, reageerde ze eigenlijk altijd heel goed op. Flesje ging leeg en ze ging lekker slapen of brabbelde nog wat na in haar bedje, keek naar de mobiel, luisterde naar de muziek en viel uiteindelijk in slaap. Het begon allemaal weer nadat ze 'smorgens de eerste fles kreeg. Maar is het wel goed die schep nutriton? Of is er toch nog een andere oplossing. Ik wil ook niet blijven schuiven en doen in voeding, dat komt haar vast ook niet ten goede als het steeds wisselt. Wat kan ik dus het beste doen? Liefs Manuk Ps. Ze weegt 4230gram
Hallo Manuk, Bij elke wisseling in de voeding moeten de darmpjes wennen aan de verandering in samenstelling. Dit gaat gepaard met krampjes en kan tot 2 weken duren. Na deze 2 weken zijn de darmpjes gewend en zullen de krampjes verdwijnen. Het beste kun je daarom niet teveel veranderen in de voeding en deze samenstelling even volhouden. Groetjes, Petra