Voedingsschema baby 7,5 maand

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Proudmommy80, 8 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Proudmommy80

    Proudmommy80 Actief lid

    17 okt 2015
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

    Mijn zoon is nu 7,5 maand. Zelf zitten doet hij nog niet.
    Ik hou nu het volgende schema aan:

    7-8 fles 180/6
    9-10 fruit potje 6 maanden
    11-12 fles 180/6
    15-16 fles 180/6
    17-18 groente potje 6 maanden
    19-20 fles 180/6

    Ik moet van het cb met wat meer vastere voeding gaan beginnen. Maar doordat hij heel erg ziek was vorige week en ik me daar ongerust over maakte heb ik niet de vragen kunnen stellen die ik aanvankelijk wilde stellen aan de jeugdverpleegkundige. Ze had het wel over een stukje cracotte, dat smelt snel in de mond.

    Zelf wil ik gauw naar 3 flessen per dag. Dan kan ik het beste proberen die fles van 11-12 naar een broodmaaltijd te sturen?
    Wat is diksap? Zit dat vol suikers? Kan diksap ook een fles vervangen?
    Van het weekend aardappelen en bloemkool geprakt, maar vond hij helemaal niets. Hoe snel wennen ze daar aan? Wat voor een soort vlees mag hij eten?
    Wat kan ik nog meer tussendoor geven? Hij heeft 2 ondertandjes.

    Alvast bedankt voor de reactie.
     
  2. Nutricia

    Nutricia Bekend lid

    4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goedemorgen,

    Dankjewel voor je vraag op het forum. Goed dat je contact opneemt over de voeding van je zoontje, ik help je graag!

    Het dagmenu wat je aanhoudt voor hem ziet er keurig uit. Het advies wat ik je zou willen geven is om terug te gaan naar 3 flessen op een dag, om zo de vaste voeding steeds meer uit te breiden. Je kunt het best de fles van 15-16 uur gaan vervangen door water of thee. Eventueel kun je ook kiezen voor diksap. Diksap is een soort limonade, op basis van natuurlijke vruchtensuikers.

    Het dagmenu komt er dan als volgt uit te zien:

    7-8 fles 180/6
    9-10 fruit potje 6 maanden
    11-12 fles 180/6 + broodkorstje/boterham
    15-16 fles 100-150ml water, thee of diksap met eventueel een tussendoortje
    17-18 groente potje 6 maanden
    19-20 fles 180/6

    Het zou mooi zijn om als avondmaaltijd een complete maaltijd te geven met groente, aardappelen/pasta/rijst en vlees/kip/vis/vleesvervanger. Als je voor vlees kiest kun je het best voor magere vleessoorten kiezen, zoals kip, kalkoen of rundvlees. Als tussendoortje kun je kiezen voor een broodkorstje of eventueel een klein soepstengeltje, rijstewafeltje, klein kinderkoekje of wat magere of halfvolle yoghurt.

    Ik hoop dat alles zo duidelijk is. Mocht je nog aanvullende vragen hebben laat het dan gerust weten. Fijne dag!

    Groetjes,
    Anne-Lotte- Nutricia voor jou
     
  3. Proudmommy80

    Proudmommy80 Actief lid

    17 okt 2015
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goedenavond,
    Bedankt voor de snelle reactie!
    Hier kan ik wat mee.
    Wat voor een soort brood? Lichtbruin?
    Wij eten zelf altijd volkoren en dubbel donker brood.
     
  4. Nutricia

    Nutricia Bekend lid

    4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goedenavond,

    Vaak start je eerst met lichtbruin brood, zoals tarwebrood. Daarna kun je ook donkerbruin brood geven of bijvoorbeeld volkorenbrood. Het gaat met name om de opbouw van de vezels, zodat de darmpjes hier rustig aan kunnen wennen.

    Mochten er nog vragen zijn, laat het dan gerust weten.
    Fijne avond!

    Groetjes,
    Amber - Nutricia voor Jou
     

Deel Deze Pagina