Hallo, Ik ben twee weken geleden bevallen en tot gisteren is het altijd meer dan goed gegaan met borstvoeding. Tot ik gister ineens merkte dat de linkerkant terug loopt. Ik ben erg bang dat ik straks geen bv meer kan geven. Is dit normaal en wat kan ik doen. Hij drinkt altijd om de vier uur 1kant ongeveer 10 - 15 min. Ik hoop dat iemand hier een verklaring voor heeft. Groetjes marloes
Hoi, gefeliciteerd nog! Waar merk je aan dat links terugloopt? Kan het zijn dat je kindje een beetje aan het regelen is? Misschien is 1 kant per voeding een beetje aan de lage kant. Is het een optie om een paar dagen de 2e kant ook aan te bieden, bijvoorbeeld na het verschonen: een slokje als toetje. Kindjes drinken dan toch nog vaak tussen de 3-10 minuten. Mooi meegenomen! Ook voor je borsten en productie prettig wanneer beide borsten vaker dan eens in de 8 uur worden gestimuleerd. Dat kan de reden zijn dat het nu 'scheef' lijkt te lopen. Je zit daarnaast echt nog in de eerste 6 weken waar vraag en aanbod op elkaar afstemmen en je baat zult hebben bij 2 borsten per voeding aanbieden. Overigens is het vaak zo dat 1 borst groter, voller lijkt en makkelijker produceert. Jullie hebben veel tijd tussen dat dezelfde borst weer aan de beurt is: dan valt dit misschien meer op. Mijn advies dus: gewoon beide borsten aanbieden en lekker doorgaan met voeden! Groetjes, Heidi
Dankjewel! Ik merk dat links terug loopt doordat deze kant slap blijft en niet zo hard word als rechts,die zich wel weer goed vuld. Ook heb ik beide kanten een x gekolft en krijg uit links maar 50 cc terwijl rechts veel meer is. Ik legde hem dan rechts aan en kolfte links leeg.. ik zal nu eens proberen beide kanten aan te bieden. Bedankt voor het advies!