Voedingstop tijdens bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Milja, 4 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milja

    Milja Actief lid

    16 dec 2018
    234
    147
    43
    Vrouw
    Hoi dames, ik ben aan het bedenken wat ik aan zal trekken tijdens de bevalling. Ik wil direct na de geboorte mijn baby’tje op mijn blote borst leggen.

    Ik zag een voedingstop (spaghettibandjes) waarbij je de bandjes los kan maken, zou dit handig zijn?

    Ik lees op internet veel dames die een bigshirt aanhadden. Wat deed je dan direct na de geboorte? Trek je dat shirt dan snel uit? Lijkt me zo onhandig..
     
  2. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.732
    410
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik had een hemd met spaghettibandjes aan. Door de dikke buik bedekte die uiteindelijk tijdens de bevalling alleen mijn borsten nog. Dus na de geboorte werd kleine op mijn buik gelegd en kon ik het topje gewoon omhoog schuiven. Hou er rekening mee dat je topje niet schoon blijft, dus trek vooral niet je beste shirt aan :oops:;)
     
  3. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.459
    1.636
    113
    Brabant
    Hier bij nr 2 en 3 een gewoon hempje aan gehad. En in mijn beleving is dat gewoon omhoog geschoven. Dus baby op blote borst!
     
  4. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier een groot piama shirt gedragen helaas moest die ingewisseld voor een operatie jas ivm ks.
    Toen zoon geboren was werd de boel open gemaakt en zoon op m'n borst gelegd.

    In geval van natuurlijke bevalling was piama gewoon uit of omhoog gegaan.

    Neem wel een donkere kleur ivm evt bloedvlekken, staat mooier op foto's :thumup:
     
  5. Rozemarijn33

    Rozemarijn33 Niet meer actief

    Zo’n hemdje werkt prima. Zo’n groot shirt ook, dat schuif je gewoon naar boven.
     
  6. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.436
    2.870
    113
    Ik had niks aan. Ik kon geen kleding verdragen, alles moést uit haha.
     
  7. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.402
    3.953
    113
    noord holland
    Ik dacht toen ik de titel las 'interessant' even aanklikken....gaat t over kleding .....ik dacht over niet eten tijdens de bevalling....of t niet voeden van een ouder kind tijdens de bevalling :|...voeding-stop las ik dus ipv voedings-top :roflmao: :oops:.
     
    hoop28, krijgertje, Roodborstje2 en 9 anderen vinden dit leuk.
  8. Jezz84

    Jezz84 Actief lid

    30 dec 2012
    455
    111
    43
    Hahaha ik ook! Was al benieuwd waar het over zou gaan.
     
  9. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Haha dat dacht ik dus ook:D
     
  10. Silverwings

    Silverwings Fanatiek lid

    18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ik had een big shirt aan bij beide bevallingen.. Werkte prima!
     
  11. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik had een nachthemd aan.
    Na de bevalling werd dat gewoon naar boven getrokken.
     
  12. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.325
    113
    Ik had niks aan. Heb bij beide bevallingen een tijd onder de douche gestaan.
    En bij de tweede daarna het bevalbad in.
    Dus lekker niks aan gehad, heerlijk.
    Zeker bij de tweede, nog 3 uur lang na de geboorte huid op huid gelegen. Met een voedingsshirt ligt je kindje nog zoveel op de kleding. De blote huid is dan veel fijner.
     
  13. Milja

    Milja Actief lid

    16 dec 2018
    234
    147
    43
    Vrouw
    Hahaha nu ik het zo lees, staat het wel raar ja :roflmao:
     
  14. Milja

    Milja Actief lid

    16 dec 2018
    234
    147
    43
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat speciaal een voedings-top kopen niet echt nodig is.
    Ik ga maar voor een top met spaghettibandjes.. maar waarschijnlijk tijdens de bevalling boeit het me allemaal niet meer :p
     
  15. CrazyMom

    CrazyMom Niet meer actief

    Jup, ik ook! Haha

    En on-topic;

    Bij de eerste totally naked, so charming :roflmao: En de tweede gewoon een top, naar boven geschoven toen hij geboren werd!
     
  16. Wij2018

    Wij2018 Actief lid

    21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Ik had een big shirt aan bij beide bevallingen. Die schuif je zo omhoog en kan de baby lekker bij je liggen huid op huid.
     
  17. Blue lady

    Blue lady Bekend lid

    29 mrt 2015
    665
    437
    63
    mijn ervaring als verpleegkundige op de verloskunde afdeling:
    een bevalling komt wanneer het komt en de meeste hebben dus een totaal andere outfit aan dan gepland (behalve bij een inleiding vanzelfsprekend).
    Meeste kleding kan je gewoon omhoogschuiven, maar wordt toch nat en vies.
     
  18. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.868
    15.304
    113
    Ik dacht hetzelfde! Ik denk: heh, wil je een pauze inlassen om even wat te eten?:roflmao:

    Ot: ik droeg bij mijn eerste bevalling een nachthemd die (bewust) een aantal maten te groot was. Ging na de bevalling gewoon omhoog en klaar.
    Voor mijn tweede bevalling zat ie ook in de tas maar de bevalling ging behoorlijk snel, waardoor ik me niet meer heb kunnen omkleden. Toen bevallen in mijn ondergoed (bh en hemdje), ook net zo makkelijk. Hemdje ging omhoog en bh ging uit na de bevalling.
     
    spruitje80 vindt dit leuk.
  19. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Een tanktop waar ik in geslapen had in het ziekenhuis (ingeleid).
    Absoluut geen zin (en onnodig) om je tzt te gaan omkleden. Wel het laatste waar ik aan dacht.
    Beetje luchtig is wel fijn. Ik had het bloedheet en zweten joh, kon mijn top daarna uitwringen.
    En de verpleegkundigen schuiven het omhoog op het juiste moment, niet eens gemerkt toen.
     
  20. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Ik had een nachtjapon aan met lange mouwen. Ja was niet handig misschien, maar de tekst was zo leuk: today is a good day. :D
     

Deel Deze Pagina