voedingstops en kledingtips

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door douglas84, 16 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. douglas84

    douglas84 Fanatiek lid

    17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Als de kleine er straks is wil ik graag borstvoeding geven. Nu wil ik straks natuurlijk wel weer hip :D gekleed gaan dus ben ik op zoek naar leuke handige voedingstops. Daarnaast ben ik ook benieuwd naar kledingstips zodat ik mijn eigen kleding wellicht handig kan combineren en niet steeds alles uit hoef te trekken.
     
  2. Devy

    Devy Fanatiek lid

    23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Rekbare spaghettitopjes! Als je een topje onder je normale kleding doet kun je zo je eigen shirt naar boven schuiven en het topje naar beneden. Je rug en buik blijven bedekt en je kunt toch heel gemakkelijk voeden.
     
  3. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.453
    1.634
    113
    Brabant
    ik had voedingsshirts, die waren ook wijd. niet heel hip, maar mijn figuur was ook nog niet heel hip;)
    Daarna had ik voedingshempjes, dan kon ik blousje/vestje open en borst door de opening en voeden maar!
    Oh... kan niet wachten:):)

    oja, ik droeg veel sjaaltjes, ook om even af te denken, maar ook om de saaie kleding nog een beetje af te werken;)
     
  4. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.407
    475
    83
    maar meiden,
    ik heb bijvoorbeeld echt een kleine cup en niet een hele mooie vorm borsten ofzo. draag daarom tot op heden voorgevormde bh´s met dikke stof, zodat het nog wat lijkt..
    ik wil ook graag borstvoeding gaan geven maar alleen een hempje met iets erover aan, daar zou ik me denk ik niet heel heppie in voelen dan..
    ik heb nu een bh die aan de bovenkant loskan, geen voedingsbh maar een soort van push up achtig iets .. kan ik die niet gebruiken aangezien hij van de bovenkant open kan?
     
  5. douglas84

    douglas84 Fanatiek lid

    17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    ik heb zelf Cup E momenteel. Had ik al en gelukkig alleen wat qua omvang gegroeit in zwangerschap. Daarnaast nu al wel 20 kilo aangekomen dus het figuur is wel behoorlijk verbreed.....
     
  6. Devy

    Devy Fanatiek lid

    23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Bunchy Meestal groeit je boezem best wel wat gedurende de tijd dat je bv geeft. Bij mij scheelde het ongeveer 1,5e cupmaat (en tijdens de stuwingsperiode leek ik op Pamela Anderson). Ik zou zelf geen bh met beugels aanraden alhoewel sommige dames er geen probleem mee hebben. Niet omdat het onhandig zou zijn maar omdat als de bh je borsten naar binnen duwt de beugels eventueel melkkanaaltjes af kunnen sluiten en het vaak onprettig zit. Je kunt het natuurlijk wel proberen, niet geschoten is altijd mis.

    @Douglas Bij mijn cup kon ik het wel af zonder een voedingsbh maar met een cup E denk ik dat het geen overbodige luxe is om een goede aan te laten meten.

    Nog een algemene voedingsbh tip: pak er alsjeblieft geen waar het bh bandje van onder naar boven loopt ook al heb je de cup losgeklikt. Dat bandje snijdt heel hinderlijk in je borst.
     
  7. marijntje28

    marijntje28 Fanatiek lid

    8 sep 2008
    1.138
    0
    0

    Je kan het nu proberen; als je hem naar beneden kan doen en als het dan soepel zit, zou het kunnen.
    Maar het lijkt mij niet handig en comfotabel.
    Je baby moet er natuurlijk ook wel lekker bij liggen en als er dan een grote hobbel in de weg ligt, lijkt me dat niet zo fijn.
    Maar denk dat je het gewoon beste zelf kan proberen. Een andere voedingsBH is ook zo gekocht. Internet bestelling doen... volgende dag in huis ;)
     
  8. marijntje28

    marijntje28 Fanatiek lid

    8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Hier de voedingsBH's van Anita; vind ze erg prettig. Draag ze nu (helaas) ook al weer een poos omdat mijn cubmaat alweer aanzienlijk is gestegen (F nu; en dat met mijn smalle figuur (70))........
    Normale BH's dus nu te klein en de voedingsBH's had ik ook al wat groter. Dus komt nu prima uit.

    Begreep de bandjes-tip van Devy niet, maar ik heb er in elk geval geen last van.
    Ik heb 2 voedingsBH's met beugel. En eentje zonder. Diegene zonder vind ik echt niet zo fijn zitten en ziet er ook niet zo mooi uit met mijn grote cubmaat.

    Hier fan van de voedingshempjes van Noppies.
    Je kan ze makkelijk onder je kleding aan als topje en je kan ze makkelijk los doen.
    Indien niet zo'n grote cubmaat (Bunchy; voor jou zou dit ook een geschikt hempje zijn, als je je straks misschien toch gemakkelijker voelt zonder extra voering en anders voor de nachten!) dan kun je hem dragen i.p.v. een BH. Flapje naar beneden en je kan makkelijk voeden. En je zit er gewoon lekker gekleed bij (geen blote buik).

    Met mijn cubmaat vond ik een BH wel zo prettig dus die droog ik er gewoon onder; prima te doen!
    En in de nachten droeg ik alleen de hempjes. Nadeel wel dat ze van stretch zijn, synthetisch denk ik. Dus beetje zweterig dat wel. Maarja, blote borsten of enkel een t-shirt was hier geen optie. Voor lekken had ik sowieso compressen nodig (die blijven niet hangen in een shirt ;)) en ook deden mijn borsten vanwege spruw heeeeel zeer. Dus strak bedekt was wel zo fijn. Kon geen losse stofjes en lucht verdragen... auwie.

    Verder heb ik wel voedingsshirts aangeschaft, van de H&M.
    Maar eigenlijk nooit gedragen omdat ik ze simpelweg te lelijk vond, hahaha.
    Denk ook niet dat ik ze straks ga dragen want wil er ook wel een beetje leuk uitzien ;)

    Droeg eigenlijk gewoon mijn normale kleding.
    Met of een topje van Noppies (zie boven). Of een rekbaar spaghetti-topje (net als Devy), zo eentje van Hema.
    Dan inderdaad gewoon shirt omhoog en hempje naar beneden. Ging prima.
     
  9. marijntje28

    marijntje28 Fanatiek lid

    8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Zie dat ze er ook hebben met voorgevormde cubs... (bunchy; tip voor jou?)
     
  10. Devy

    Devy Fanatiek lid

    23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Marijntje Ik heb even een foto gemaakt van mijn martelbh zodat het wat duidelijker is. Het schouderbandje loopt door tot het onderste van de cup en dat is onprettig. Dit in tegenstelling tot bh's waar het schouderbandje loopt tot de bovenkant van de cup.

    Edit: De foto is van de binnenkant van de bh.
     
  11. Vera

    Vera Fanatiek lid

    17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    #12 Vera, 16 jul 2010
    Laatst bewerkt: 16 jul 2010
    Wat je ook nog kan doen is een buikband onder je truitje c.q. op je heupen dragen. Dan kan je je eigen shirt omhoog doen en zit er toch nog bedekking op je buik. Je kan de band eventueel met twee veiligheidsspeldjes aan je bh of andere shirt vast maken als ie anders niet goed blijft zitten.
     
  12. marijntje28

    marijntje28 Fanatiek lid

    8 sep 2008
    1.138
    0
    0


    Hahaha.... snap wat je bedoeld nu ;)
    Ziet er inderdaad ook helemaal niet fijn uit, dat hebben de mijne niet!
     
  13. Terra

    Terra Bekend lid

    22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    snap goed wat je bedoeld!
    ik heb een kleine cup A en pas eigenlijk geen enkele voedingsbh, gewoon omdat mijn borsten te klein zijn.
    dacht dat de zwangerschap ze wel zou laten groeien, maar dat geluk had ik alleen in de kraamweek (''geluk'') en daarnaa niet meer.

    wat ik heb gedaan is gewoon mijn h&m push up bh gedragen en bij het voeden de helft van de cup naar binnen gevouwen. zodat de tepel goed te pakken is voor het kindje maar je wel lekker in je vel zit omdat je na het voeden ''wat borsten'' in je hippe kleren heb zitten :p
     
  14. soepstengel

    soepstengel Fanatiek lid

    1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    hmmm nog een andere tip, koop niet te veel voedingsshirtjes e.d.
    mocht er onverhoopd iets mis gaan met de BV (zoals bij mij) zit je met heel veel kleding die je nauwelijks gedragen hebt, reuze zonde!

    (ik hoop natuulijk voor je dat allen wel goed gaat ;) maar houd het in je achterhoofd!)
     
  15. evenstar

    evenstar VIP lid

    22 jan 2009
    9.809
    3
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik had AA voor de zwangerschap, ruime B tijdens, en ruime C nu. Dat kan dus erg veranderen ;)

    Draag je M? Ik heb nog een mooie corsierre te koop die mij net te klein is! Dat is een borstvoedingstopje met een stukje dat je zo naar boven kunt schuiven, een hemdje en bh in een, in mooi koraalrood.
     
  16. NAncy79

    NAncy79 Fanatiek lid

    12 aug 2009
    4.807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    Meid ik zou nog even wachten met het aanschaffen.. Bij mij is de borstvoeding heimelijk mislukt (niet op gang gekomen) en nu zit ik met 2 voedingsbh's en 2 voedingstops waar ik eigenlijk niks aan heb ;) Ik zou het eerst even proberen zonder en dan aanschaffen, anders is het zonde-geld. (al gaat het bij jou gewoon lukken natuurlijk ;))
    Ik had trouwens alles gekocht bij de H&M, dus niet gek duur maar toch..
     
  17. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Ik heb sowieso helemaal geen speciale voedingstops of wat dan ook....Alleen twee voedingsbeha's, eentje van de H&M en eentje van de Hema, die bevallen allebei prima. Verder gewoon shirt omhoog hoor, weinig moeite en ik voed toch voor het overgrote deel thuis.

    Wat ik tijdens de eerste weken nog wel fijn vond omdat er toen ook veel mensen in- en uitliepen: een vestje met daaronder een spaghettihemdje, als je dan zit te voeden ben je niet zo bloot.
     
  18. Danabelle

    Danabelle Fanatiek lid

    3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi,
    Ik draag al bijna een jaar borstvoedingsvriendelijke kleding.. dat wil zeggen:
    topjes met spaghettibandjes
    voedingsbh's
    voedingstops (hema, H&M)
    vestjes
    blouses
    En, mijn persoonlijke favoriet, tricotjurkjes met V-hals en kleine overslag. Onder andere van Hema. Ik draag daar dan een topje onder en schuif de boel zo weg :)
     
  19. fafje

    fafje Niet meer actief


    Bijd e prenatal hebben ze ook voorgevormde voedingsbeha's....die ga ik ook halen...heb nu een d cup maar vind een vormloze bh sowieso niet mooi staan...draag heel veel strakke kleding...
    Een vriendin van me heeft em ook, en vind em erg prettig
     

Deel Deze Pagina